FS går sämre efter ominstallation av operativsystem?

(1/2) > >>

Swesim:
Hej!

Skulle installera Windows 7 förra helgen, blev lite problem efter installationen, så återställningen till Vista gick automatiskt igång. Allt återställdes och blev som då datorn var ny, så jag har fortfarande Vista.
Jag gjorde givetvis backup på det viktigaste som jag ville ha kvar, det vill säga musik, bilder, arbeten och även add-ons till FS9. Jag lade in allt jag ville ha igen efter att ha installerat FS på datorn, använder även samma inställningar som jag gjorde förut.

Men nu till problemet. Mitt FS går betydligt sämre än förut. Mina FPS ligger på ~20, förut hade jag upp till 50 ungefär. Sedan förekommer det någon slags grafikbugg då gräset/marken rör sig osynkroniserat med flyplatsernas ytor (rullbana, taxivägar och plattor). Detta syns bara på nära håll.

Lånade spelet av en kompis då min cd4 inte kan läsas riktigt.

Men det jag tycker att är mest konstigt är att mina FPS har sjunkit ganska rejält, vad kan anledningen vara? 

Razeers:
Kan de vara så enkelt att du glömt ändra FPSen i options till oändlig? 

Förresten, vad var problemet med Windows 7? Tänkte själv fixa de på min dator idag tillsammans med fs9 

Swesim:

Kan de vara så enkelt att du glömt ändra FPSen i options till oändlig? 

Förresten, vad var problemet med Windows 7? Tänkte själv fixa de på min dator idag tillsammans med fs9 

Nej, jag har inte glömt att ändra FPS:en i options.

Jag vet faktiskt inte vad felet var, men jag tänker inte prova igen. 

Putte:
Installerade du ifrån skiva eller USB? Av egen erfarenhet så måste jag säga att det har en benägenhet att krångla om man installerar från USB.

Har du installerat från skiva så borde du prova att bränna en ny sådan, ifall någonting blev fel vid bränningen utav den förra. Tror inte riktigt att
ditt windows blev vad det skulle bli, trots att återställningen vill få dig att tro det.

Swesim:

Installerade du ifrån skiva eller USB? Av egen erfarenhet så måste jag säga att det har en benägenhet att krångla om man installerar från USB.

Har du installerat från skiva så borde du prova att bränna en ny sådan, ifall någonting blev fel vid bränningen utav den förra. Tror inte riktigt att
ditt windows blev vad det skulle bli, trots att återställningen vill få dig att tro det.

Jag installerade det från skiva, har inte märkt några konstigheter med datorn sedan återställningen.

Navigation

Up one level

Next page