EHAM - SKBO MPH6317 (söndagens långflygning)

(1/2) > >>

andm31:
Så efter att ha planerat rutten, bränslet, skrivit ut fp:n, startat fs9, laddat in allt i fmc:n, startat
squawkbox så gav jag mig av mot Bogota och flygplatsen med det riktigt coola namnet Eldorado!
Jag tänker på en gammal 80-talslåt när jag hör det namnet, kommer inte riktigt ihåg om det var
gruppen sound of music som gjorde den men jag tror det.

Här är jag strax efter start från Amsterdam/Schipol med den vackra MD11 i Martinair cargos
färger. Det är iFDGs model

Jag använder Alain Capts panel fast lite modifierad så att jag har ISG inlagd som fmc

Checklistan, kanon med en fästmö som håller på med scrapbooking, hon har de mest coola
sakerna så man kan göra häftiga checklistor!

Här är min cockpit

Dagens rutt, skapad i FSBuild men lite smått modifierad senare för att bränslemängderna
och tiderna skulle stämma.

På väg ut över Atlanten. ETA SKBO är 1812Z så det är allt en bit kvar

mgerner:
Snyggt! Har tyvärr aldrig haft tålamod att lära mig MD-11:an, även om jag skulle vilja dra över Atlanten med Finnair någon gång....

thomashjelm:

Snyggt!

Har själv blivit totalt MD11-biten efter jag börjat flyga PMDG:s. Klämt en trettio timmar i den bara denna vecka! Kommer ihåg Staffans MD-panel där, var så härlig när den kom ut!

/T

andm31:
Uppdatering: Närmar mig Guadelope efter 8h och 40+ minuter. Det mesta flög jag dock offline för att jag och sambon åkte till IKEA

Här är en fin bild av planet och ön.

andm31:
Framme!!!

Final bana 13R

Och parkerad vid rampen efter 11,27h och 88,2t förbrand virtuel soppa (vad miljömedveten vår hobby är hehe)

Navigation

Up one level

Next page