Käydään paikanpäällä

<< < (5/6) > >>

PerttiLode:
Kävin myös siellä katsomassa maisemia ja huomasin että sen lentoreitti on ollut aika sivussa tästä jonka olen tehnyt simun plaanilla, voi olla että kuuluu sihen harjotukseen, en tiedä.

[ Attachment not found - or removed ]

Wanhis:
Quote

Kävin myös siellä katsomassa maisemia ja huomasin että sen lentoreitti on ollut aika sivussa tästä jonka olen tehnyt simun plaanilla, voi olla että kuuluu sihen harjotukseen, en tiedä.



Tuossa kun noita Herculeksen lennon vaiheista kertyneitä tietoja lueskelin, niin kone näyttäisi lentäneen IFR lentosuunnitelmalla, eikä tarkoitus ole ollut lentää maanäkyvyydessä. Kone on osunut aivan tunturin huippuun ja osia on levinnyt molemmin puolin tunturin huippua. Saattaa olla niin, että he ovat alkaneet vähentää korkeutta Kirunaan laskeutumista varten ja tarkoitus on ollut lentää huippujen yli.
Miksi kone sitten ajautui niin lähelle huippuja lienee vielä arvailujen varassa.
Kun tästä onnettomuudesta kuulin niin ensin tuli mieleen, että olisi ollut harjoitus jossa kone lentää pitkin laakson pohjia tutkakatveessa tms. Mutta kyllä nyt näyttää siltä, että tarkoitus on ollut ylittää vaarallinen alue ja vain siirtää kone Kirunan kentälle.

Justiinsa nyt ei ole Herculesta asennettuna mutta joku voisi varmaan kokeilla, että mitkä mahdollisuudet sillä olisi noilla korkeuksilla tehdä pikainen ylösveto kyseisellä paikalla silloin vallinneessa säässä. Olettaen, että tilanne tulee vastaan kun ollaan vähentämässä korkeutta ja tunturin huippu tulee näkyviin.

PerttiLode:
 Kirjotuksien perusteella siellä oli onnettomuushetkellä ollut lumimyrsky,joka luultavasti oli tullut hetkeä aikaisemmin, ja kun saivat sinne ensimmäiset helikopterit niin oli vain 10m näkyvyys. Siellä tuntureillä voi semmoinen lumimyrsky tulla ihan kymmenessä minuutissa, en tiedä kun en ole koskaan konenut

Wanhis:
Onko innokkaita jotka kävisivät katsomassa miltä se Germanwingsin A320 turmapaikka näyttää simussa? Itselläni ei ole tuonne voimassa mitään maisemanparannuksia tällä hetkellä mutta jospa muilla . . . .

3GM65D:

Navigation

Up one level

Next page

Previous page