FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.18, 23:15

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Käydään paikanpäällä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Käydään paikanpäällä  (Read 6231 times)
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2437
Date Registered: 12.01.03

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #20 on: 19.03.12, 19:30 »

Kävin myös siellä katsomassa maisemia ja huomasin että sen lentoreitti on ollut aika sivussa tästä jonka olen tehnyt simun plaanilla, voi olla että kuuluu sihen harjotukseen, en tiedä.

[ attachment removed / expired ]
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3656
Date Registered: 27.03.08

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #21 on: 20.03.12, 05:45 »

Kävin myös siellä katsomassa maisemia ja huomasin että sen lentoreitti on ollut aika sivussa tästä jonka olen tehnyt simun plaanilla, voi olla että kuuluu sihen harjotukseen, en tiedä.


Tuossa kun noita Herculeksen lennon vaiheista kertyneitä tietoja lueskelin, niin kone näyttäisi lentäneen IFR lentosuunnitelmalla, eikä tarkoitus ole ollut lentää maanäkyvyydessä. Kone on osunut aivan tunturin huippuun ja osia on levinnyt molemmin puolin tunturin huippua. Saattaa olla niin, että he ovat alkaneet vähentää korkeutta Kirunaan laskeutumista varten ja tarkoitus on ollut lentää huippujen yli.
Miksi kone sitten ajautui niin lähelle huippuja lienee vielä arvailujen varassa.
Kun tästä onnettomuudesta kuulin niin ensin tuli mieleen, että olisi ollut harjoitus jossa kone lentää pitkin laakson pohjia tutkakatveessa tms. Mutta kyllä nyt näyttää siltä, että tarkoitus on ollut ylittää vaarallinen alue ja vain siirtää kone Kirunan kentälle.

Justiinsa nyt ei ole Herculesta asennettuna mutta joku voisi varmaan kokeilla, että mitkä mahdollisuudet sillä olisi noilla korkeuksilla tehdä pikainen ylösveto kyseisellä paikalla silloin vallinneessa säässä. Olettaen, että tilanne tulee vastaan kun ollaan vähentämässä korkeutta ja tunturin huippu tulee näkyviin.

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2437
Date Registered: 12.01.03

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #22 on: 20.03.12, 07:38 »

 Kirjotuksien perusteella siellä oli onnettomuushetkellä ollut lumimyrsky,joka luultavasti oli tullut hetkeä aikaisemmin, ja kun saivat sinne ensimmäiset helikopterit niin oli vain 10m näkyvyys. Siellä tuntureillä voi semmoinen lumimyrsky tulla ihan kymmenessä minuutissa, en tiedä kun en ole koskaan konenut
« Last Edit: 20.03.12, 08:33 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3656
Date Registered: 27.03.08

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #23 on: 02.04.15, 05:45 »

Onko innokkaita jotka kävisivät katsomassa miltä se Germanwingsin A320 turmapaikka näyttää simussa? Itselläni ei ole tuonne voimassa mitään maisemanparannuksia tällä hetkellä mutta jospa muilla . . . .

Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #24 on: 02.04.15, 07:57 »

[ attachment removed / expired ]
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4206
Date Registered: 19.06.07

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #25 on: 02.04.15, 08:26 »

Suurin piirtein tältä, yleissilmäys onnettomuuspaikan ympäristöön
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 02.04.15, 08:31 by Mikael Leinonen »
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #26 on: 02.04.15, 12:16 »

Jossain tuolla kai se on...
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]







« Last Edit: 02.04.15, 12:28 by Niko Leppänen »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3656
Date Registered: 27.03.08

Re: Käydään paikanpäällä
« Reply #27 on: 02.04.15, 13:54 »

Melko varmanpäälle ilmeisesti pyrki koneen rysäyttämään. Eipä tuosta varmaan olisi enään voinut ylösvetoa tehdä vaikka koneen kapteeni olisikin viime hetkellä  sen oven läpi päässyt ohjaamoon. Näyttäisi niinkuin vuoret kohoaisivat reilusti rysähdyskohdasta eteenpäin.

Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1