Kvällens ATC på Vatsim

<< < (21/22) > >>

Johan Grauers:
Finns ju en workaround i att be flygledningen läsa väder, det går ju bra om det inte är så mycket på frekvens och kan vara rätt kul omväxling (har en gång läst dep info på arlanda när jag inte fick upp ATIS t.ex.)

kitte:

Finns ju en workaround i att be flygledningen läsa väder, det går ju bra om det inte är så mycket på frekvens och kan vara rätt kul omväxling (har en gång läst dep info på arlanda när jag inte fick upp ATIS t.ex.)

Absolut, det brukar jag göra också i de fall någon ATIS inte är uppe eller den är tyst. I detta fall gick den dock igång efter en liten stund efter att vi swappat lite frekvenser.

Martin Loxbo:
Jag brukar oftast inte ha några problem med att lyssna på ATIS (eller annan frekvens) på COM 2, men ibland händer det som du var med om att det ekar, man är inne "dubbelt" på samma voicekanal. Det brukar dock fixa sig efter att man har bytt frekvenser lite fram och tillbaka, eventuellt måste man koppla ner från VATSIM och koppla upp igen. Att starta om FS tror jag är lite overkill faktiskt. (Jag kör FS9 och Squawkbox.)

hakanschulz:

Stockholm-Arlanda ESSA fly-in denna torsdag 8e september
klockan 18.00-22.00 erbjuder komplett bemanning med:

Arlanda Clearance Delivery ESSA_DEL
Arlanda Ground ESSA_GND
Arlanda Tower ESSA_TWR
Stockholm Control ESSA_APP
Stockholm Arrival ESSA_F_APP
Sweden Control ESOS_CTR

Varmt välkommen att ta chansen att flyga i en realistisk, intensiv och
vänlig miljö tillsammans med andra piloter och
VATSIM Scandinavia's flygledare.