Kvällens ATC på Vatsim

<< < (17/22) > >>

Johan Grauers:
Fram tills minst klockan 17 kommer vi ha ESMK och ESTA twr plus ESOS öppet för att ge möjlighet för småplan och GA att flyga med ordentlig ATC-täckning. Så plocka fram Cessnan eller pipern och kom och flyg!

Martin Loxbo:
Ja det här faller väl inte riktigt under "kvällens" ATC. Däremot är det något vi ska försöka göra regelbundet på lördageftermiddagar, att ha ett par TWR öppna på mindre flygplatser. Perfekt för VFR och skolflyg, men även för SAS-kärran från Arlanda.

kitte:
Ikväll är det minsann full fart, både i Sverige och många andra ställen. So many airports, so little time...

Johan Grauers:
Hehe, verkligen! Själv har jag kört en VA-flight EGKK till EICK och nu är jag på väg ESMT-EGKK i en MD-11 (det var länge sen jag flög den, man glömmer så fort!).

Och nästa vecka är det CPT igen på Söndag så då blir det nog också fin staff på Arlanda

kitte:
Själv flög jag ESSA-EGKK och fick aldrig tillfälle att lyssna på atis. Drog av vindriktningen slutsatsen att bana 26L var aktiv men fick det aningen stressigt när jag blev cleared ILS app 08R... Nu ska vi se vad USA har att erbjuda ikväll!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page