Active Sky Evolution

(1/2) > >>

lingfors:
HiFi har släppt en ny version av sitt väderprogram Active Sky. Läs mer här.

Nedladdning pågår, jag återkommer med synpunkter efter att jag testat lite.

Henrik.H.:
Tack för informationen. Kul överraskning

Perfekt dessutom att man får det som en gratis uppdatering om man äger Active Sky Advanced sedan tidigare.

Nexus82:
Är det värt att betala 355kr för det här om man kör AS 6.5?
Får liksom inte direkt grepp på var det stora skillnaderna ligger, färdplanering m.m gör jag med andra program.

lingfors:

Får liksom inte direkt grepp på var det stora skillnaderna ligger, färdplanering m.m gör jag med andra program.

Tja, det är väl upp till var och en att avgöra om det är värt pengarna... Och jag kör inte FS9 själv, så jag kan inte svara på exakt vad som skiljer mellan AS6.5 och ASE. För egen del (jag kör uteslutande FSX) har jag dock problem med att "dimman" försvinner ibland när jag använder ASX, vilket jag uppfattar som grymt störande. Min förhoppning är att ASE ska ha löst detta problem, och än så länge ser det lovande ut.

Dock vet jag av egen erfarenhet att HiFi inte brukar krångla om man vill häva köpet av olika anledningar, så du kan ju alltid köpa, ladda ner, testa och sen häva köpet om du inte kände att det var värt pengarna.

Nippegubbe:

Även jag förstår inte vad skillnaden är mot den AS 6.5 som jag har idag till FS9. Eftersom ASE ska använda sig av Wide FS så mistänker jag att den då ska ge mig väder att flyga i!? Den stösta grejen jag är missnöjd med är att AS inte stödjer flygplatser som ESNZ. Har dem rättat till det felet i den här utgåvan.

Navigation

Up one level

Next page