Simun maisema aidomman näköiseksi?

<< < (5/9) > >>

Tonih22:
Niin ja taitaa olla maksimi FS2004:ssa tuo 1024x1024 koko.

mmniemi:

Niin ja taitaa olla maksimi FS2004:ssa tuo 1024x1024 koko.

Sillä koon nostamisellakaan ei saada aikaan muuta, kuin tarkemmat tekstuurit. Vaikka se tekstuuri olisi 5000x5000, ei sillä voida kasvattaa puiden määrää yhtään....

Tonih22:

Sillä koon nostamisellakaan ei saada aikaan muuta, kuin tarkemmat tekstuurit. Vaikka se tekstuuri olisi 5000x5000, ei sillä voida kasvattaa puiden määrää yhtään....

Niin no tarkoitin lähinnä että mikä on se bitmapin koko joka sisältää kaikki nuo puutekstuurit, en että sitä kasvatettaisiin sillä periaattella.
Itse muokkasin FSX:ään omat realistisemmat puutekstuurit ja piti olla tarkkana ettei raja ylity puun kohdalla, kun heti vieressä on toisen puun tekstuurit. Pienentää saa mutta ei suurentaa sitä mitä se yksi "neliö" antaa mahdollistaa.

kummis:
Mikolle: En missään tapauksessa moiti sinua tai muitakaan lisäosien tekijöitä. Finntrees on toistaiseksi ehdottomasti paras puustolisäosa FS 2004:een ja etenkin Suomeen ja pohjoiseen maailmaan.

Tulee vaan mieleen, että nykyään kun tietokoneiden tehot ovat nouseet rutkasti siitä, kun FS 2004 tuli markkinoille syksyllä 2003, olisi ehkä mahdollista päivittää hyviä maisemalisäosia vielä paremmiksi kun kerran tietokonetehoa löytyy.
Oma uusi koneeni on hyvä esimerkki: Passmark Perfomance Testin mukaan aiempi koneeni (vuoden 2005 lähes huippumasiina Pentium 4:lla) sai tuossa testissä 436 pistettä. Tämä uusi koneeni (allekirjoituksessa) sai 1275 pistettä eli teho on 2,9- kertainen.

Voi hyvinkin olla, kuten Mikko ja Tatu sanovat, ettei puustoa pysty enää tihentämään FS 2004:ssa, ei autogeniä peukaloimalla eikä tekemällä uusia tiheämpipuustoisia paketteja. Siksi realistisuuden takia kannattaa miettiä uusia ratkaisuja, kuten nuo aluekohtaiset rakennustekstuurit, high-density- pilvet (on jo) ja monet uudet kikat.

Nyt joku sanoo: Esa, osta FSX. Minä vastaan: Olen vihdoin saanut FS 2004:n pyörimään täysillä ja hyvin uudella tietokoneellani. Olen harrastanut simua jo 30 vuotta. On ehkä aika nauttia sulavasta lentämisestä, photosceneryiden teosta tehokoneella ja vaikkapa näistä FSNordicin inspiroivista keskusteluista.

yES

oneworld:

Vähän aihetta sivuten: löytyykö kohtalaisia-hyviä, mutta kevyitä pilviä FS9:n?

Juu, itsekkin hakisin kevyempiä, mutta hienompia kuin simun defu 2D-pilvet. Itselläni tietenkin etusijalla on pilvien keveys. Tietäisikö kukaan hyviä pilviä ? 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page