Vaasan ikivihreät puut

(1/7) > >>

Wanhis:
Yritän tuossa muokata  noita Vaasan kentällä olevia "ikivihreitä" puita ja saankin ne Dxt Bmp editoriin ja sitäkautta photoshoppiin . . .  mutta miten saan ne muokattuna takaisin samaan tiedostomuotoon missä ne olivat. Tiedostomuoto on nimeltään OAV.

Jos tuon OAV tiedoston heivaa sieltä kokonaan pois niin puiden tilalle tulee harmaita seiniä. 

mmniemi:
Siten, kuten aina, kun DXTBMP:llä tekstuuria muokataan 

Avaa tiedosto DXTBMP:ssä --> vie kuvankäsittelyohjelmaan (Send to editor) --> tee muutokset --> Save/tallenna (Ei Save As/Tallenna nimellä) --> DXTBMP:ssä Päivitä kuva (reload after edit) --> Save

Wanhis:
Kiitoksia kokeilen uudelleen . . . kokeilin vähän erilailla äsken ja se OAV tiedosto muuttui bmp:ksi. Mikä tuo tuollainen OAV on miksei se voi olla bmp?

mmniemi:
Quote

Kiitoksia kokeilen uudelleen . . . kokeilin vähän erilailla äsken ja se OAV tiedosto muuttui bmp:ksi. Mikä tuo tuollainen OAV on miksei se voi olla bmp?
 


Siihen aikaan, kun se Vaasan scenery on tehty, simu käytti noita .oav ja .r8 muotoisia tekstuureita. Bmp oli simumaailmassa vielä tuntematon käsite

Puhuinpas läpiä päähäni. Onhan se bmp ollut simukäytössä jo tuolloin tuon EFVA-sceneryn aikaan. Mutta nuo tekstuurit näyttävät olevan jäänteitä vanhemmista jutuista. Olisko noi jotain "nova-tekstuureita" tjsp...

Wanhis:
Juu . . kiitoksia, näyttipä tuo onnistuvan. Tosin DxtBmp tallensi ne muodossa "dds" eikä muutosta maisemassa näkynyt mutta koitin tylysti vaihtaa sen dds tiedostomuodon nimen oav:ksi ja kas . . . ikivihreät puut hävisivät.
Alla on kuva jossa tilanne ikivihreillä ja ilman.
Vielä on muutama yksittäinen ikivihreä pystyssä jotka pitää vielä kaataa ja ehkä laittaa talvipuut tilalle.
Sitten kun tulee kesä niin voi taas vaihtaa kesäpuut. Nurmikko on vielä vihreä vaikka on talvi. Pitää koittaa jos osaisin sille tehdä jotain.
 
[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page