Vaasan ikivihreät puut

<< < (5/7) > >>

kummis:

Sori jos spoilaan, mutta Jari Varjen "Mystery Scenery" on jonkinasteinen kehittelyversio tulevasta Vaasa mallinnuksesta. Kokeilkaahan onko jo sellaisenaan parempi kuin tuo FS2002 Vaasa.

http://jpv.kapsi.fi/flightsim/mystery-scenery/

Niinpä näkyy olevan. Ihan hyvä Vaasa jo sellaisenaan. Minä pidän asennettuna tämän Jarin Mystery Scenery Vaasan.

yES

Wanhis:
Kappas vaan! Lupaavalta näyttää . . . Taidan olla myöhässä oman päivityspakettini kanssa.

Tuskin minun kannattaa tuohon panostaa sen kummemmin, kun J.Varje on tekemässä Vaasaa . . . siitä tulee varmasti parempi.
Hyvästi maine ja kunnia, taidan palata "Ukot" kuvasarjojen pariin . . . 

Eipä vaiskaan . . . väsäilen tätä omaani pikkuhiljaa lähinnä harjoitusmielessä, vaikuttaa nimittäin senverran mielenkiintoiselta puuhalta . . .

Wanhis:
Sceneryleikit senkun jatkuvat . . . sain kaikki ikivihreät puut pois samoin ne ruskeat pellot ja hauskaa oli.
Nyt rupesin miettimään, että jos koittaisin treenata semmoisen pienen kukkulan tekoa. Tuo Vaasan lennonjohtotorni on nimittäin oikeasti semmoisen mäen päällä. Alattelin kohottaa maastoa tuon tornin alta, tai siis tarkemmin sanottuna yrittäisin opetella semmoisen ohjelman käyttöä jolla se onnistuisi.
Mikäköhän olisi helpoin aloittelijalle? Ai niin . . . nouseekos tuo torni sitten mukana?

[ Attachment not found - or removed ]

Wanhis:

Tuon nyt saa korjattua Afcadilla nopeastikin, siis tuon kiitorata ongelman, jos kerran tuo photopohja on oikealla tavalla asetettu ja suunnattu simussa.

Paitsi, ettei saakkaan korjattua tässä tapauksessa . . . . nimittäin nuo kiitoradat ovatkin sisällytetty jotenkin tuohon kenttä-modelliin, eikä afcad ohjelma tepsi niihin!
Minulla on käytössä M.Monosen tekemä Vaasa Afcad ja se on tehty yhteensopivaksi tähän Fs2002 Vaasaan.
Kiitorata ja rullaustiet ovat siellä "kiinteiden" ratojen alla ja kun tuota Afcadilla tehtyä kiitotietä menee siirtämään niin näkyviin tulee tuplakiitotie.
Melkein jo luovutin ja ajattelin ryhtyä käyttämään Mystery scenery demoa ja odottamaan uuden Vaasa kenttä-sceneryn ilmestymistä mutta sitten oivalsinkin, että . . . . minäpä muokkaankiin photosceneryä . . . ja kappas vaan, sepä näyttääkin tepsivän. Alla olevat kuvat selventävät mitä tarkoitan.

Kuvissa näkyy ilmakuvat sivukiitotien kohdalta ja olen tässä olen poistanut noin puolet ilmakuvan kiitotiestä, siirtämällä nurmikkoa kiitotien päälle. Tällä systeemillä voisi ehkä tehdä myös vehreämmät nurmikkoalueet kiitoteiden ympärille ym. Nämä toimenpiteet pitää sitten tietysti tehdä kaikkiin vuodenaikoihin.
Mitähän Esa sanoo tälläisestä jippoilusta . . toivottavasti ei suutu, omaan käyttöön minä vaan . . . 

Tonih22:
Urakkaa tuossa sulla riittää ja vielä kun kenttä on kuitenkin väärässä kohdassa.
Huomasin että tuo parkki alueen ja kentän platan saa tekstuurilla muokattua hävitettyä näkyvistä samalla tapaa kuin nurmi, sen jälkeen on mahdollista tehdä plata uudelleen afcadilla. Mutta kun kenttä muutenkin rakennuksineen on sijoitettu FS9 suhteen väärään kohtaan niin eipä se sitä tilannetta auta. En kovinkaan raiskaisi tuota Esan photaria :/
En tiedä saako sitten tuota kiitorataa pois jos muokkaa asphalt tekstuuria.

Vinkkinä: Jos nyt kerran olet opetellut tuota FS Design Studiota, niin mikset hyötykäyttäisi niitä EFVA talo tekstuureita ja valmistaisi itse ne objektit uudelleen ja näin ollen saisit vaikka sitä Esan Photomaiseman kanssa sovellettavaa EFVA afcadia ja sijoitella rakennukset näin ollen photomaisemaan täysin oikeille kohdilleen? Nyt kun sinulta tuon tilanteen suhteen ei tarvitsisi itse tekstuureita tehdä niin noiden modelien teko tuskin vaikeaa on, otat vaan mallia miten ne FISD on tehnyt nuo modelit ja niiden perusteella rakentelet ne FSDS uudelleen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page