Iocards ohjelmoinnin auvoisuutta...

(1/1)

mmakela:
Terve taas!

On taas pakko purkautua mielen raskautta tänne palstalle.  Täällähän on niitä ihmisiä, joille taistelu simun kanssa on tuttua.
Olen nyt verrattainkauan käyttänyt aikaa koittaessani saada iocard.exe ohjelmalla konffattua TSR Autobrake flapsejä toimimaan
simussani.  Jospa käytän viimeisen oljenkorren jospa jollakin voisi olla joku vapauttava idea miten nuo saisi toimimaan.
Mulla on Flaps vipu siis analogisen potikan varassa, kuten myös spoiler vipu.  Pitäis saada TRS arvot 0-1-2-3-4 offsetille $6DB5,
siten että vivun ollessa 0 - on arvo 0, vivun ollessa 1 - arvo 1 jne aina FULL - arvolla 4.  TSR osaa siis sisäisellä logiikalla asettaa 1 tai 1+F.
Controlador ohjelma antaa arvot fyysisille kohdille vivun ollessa :
0 - 8
1- 26
2- 58
3- 89
FULL- 115

Olen yrittänyt eri kombinaatioilla ja ideoilla saada toimimaan mutta ei vaan.

Liitän tähän nyt otteen mailistani TSR softan kehittäjälle.  Voinee olla ettei vastausta tule ymmärrettävistä syistä.

1. First You have to define The offsett :

Variable    I   Address  I   Lenght   I   Function    I   Initial Value  I

Here I have now :

FS_FLAPS_0  I    $6DB5    I      2       I   FLAPS_0   I          ?           I     (This line is to define flap position 0 for example)

2. Second  You have to define physical flaps lever movement ( I have an analog pot here).

Name         I  Initial input  I    Variable     I    Left pos    I   Center pos   I    Right pos    I

Here I have now :

FLAPS-0    I        #1        I  FS_FLAPS  I       6           I        7            I         8           I      (#1 is the analog pot 1, I also have #2 for spoiler lever,
                                                                                                                                       also name here can be anything)

3. Third You have to give values or set condition for the value.

Name        I      If Val >    I     Then Val =    I     If Val <    I    Then Val =    I     Value= Value x    I

Here I have  now :

FLAPS0    I          0         I           0            I        0         I            0           I             0               I      (Name here can be anything)

------

Toinen on se, että vaarannan avioliittoni ja alan opiskella SIOCia loputkin ns. vapaa ajastani.
Yksi vaihtoehto on se, että palkkaan jonkun auttamaan joka osaa ohjelman suvereenisti.  Tietysti jos alkuun pääsis niin voisi
sitten soveltaa tiettyjen mallien mukaan.  Jos joku pystyy SIOCissa auttamaan, saa määräaikaisen työsuhteen
Pahoittelut tästä ruikutuksesta, mutta joskus tulee tunne ettei itse saa hommaa tehtyä.
Tuosta ohjelmoinnista sen verran, ettei siinä mitään hankalia jippoja sinäänsä joudu vääntämään, koska Project Magentan softa
hoitaa logiigan pitkälti itse.  Lähinnä painonapit, ledit, muutama encooderi (radio/transponder).

Terveisin,
Markus Mäkelä

tigert:
Inspiraatioksi - tässä on mun koti*köh* autotallisimun laippaledikoodi - toi sama logiikka pitäis toimia - tossa tutkitaan fsuipc-muuttujaa potikan sijaan, mut periaate on sama. Koodin syntaksi ei ole noiden $MuuttujanNimien osalta oikein, mut logiikka vois toimia noin..

// *** Flap value from sim ***
Var $FlapsPosition, Link FSUIPC_IN, Offset $0BE0, Length 4 // 0/16384
{
  IF $FlapsPosition = 0
  {
    $LEDFlapsUp = 1
    $LEDFlapsHalf = 0
    $LEDFlapsFull = 0
  }
  IF $FlapsPosition > 0
  {
    IF $FlapsPosition < 8000 // in transit between 0 -> 1
    {
      $LEDFlapsUp = 1
      $LEDFlapsHalf = 1
      $LEDFlapsFull = 0
    }
    IF $FlapsPosition > 8000 // ~ around notch 1 or over
    {
      IF $FlapsPosition < 8300 // roughly 1 notch of flap
      {
        $LEDFlapsUp = 0
        $LEDFlapsHalf = 1
        $LEDFlapsFull = 0
      }
      ELSE
      {
        $LEDFlapsUp = 0
        $LEDFlapsHalf = 1
        $LEDFlapsFull = 1
      }
      IF $FlapsPosition > 16000
      {
        $LEDFlapsUp = 0
        $LEDFlapsHalf = 0
        $LEDFlapsFull = 1
      }
    }
  }
}

mmakela:
Kiitos näyttää mielenkiintoiselta. Ongelma vaan on se,
että fsuipc ei tunnista mitään liikettä mun leveristä. Mä en
voi käyttää fs omaa offsettia, vaan pelkästään TSR:n mainittua.
Ei kuulemma toimi jos on rinnan molemmat offsetit?

rahikka:
moips,
-Tuota noin kun ite ohjelmoinut C-kieltä ym. niin miten noi kaikki muuttujat ovat "I" ? eikös ne pitäis eritellä erikseen. siis variable a,b,c,....
-toiseks tulee mieleen toi analoginen menetelmä, (ok en tunne ohjelmaa) mutta muuttujathan ovat aina muodossa 0-255

mmakela:
Jep, toi "I" on vaan erottamassa arvot toisistaan.
Ne ei liity millään tavalla ohjelmaan.
Potikan koko alue on 0-255, ja mulla flapsit
on rakennettu niin, että vain osa potikan liikkeestä
toteutuu. Ts. 8-115.

Navigation

Up one level