Få landningsbana i tid

<< < (3/3)

jimsom:

Hej Jimmy,

Det jag gör att jag använder Vroute som flightplanner och den rutt som jag får klistrar jag in i PMDG`s flightplanner.
Det gör att jag slipper skriva alla waypoints för hand vilket är skönt att slippa göra.
Och då får jag min rutt som jag sen följer
med höjd och heading och slipper följa ATC kommandon hela tiden.Kanske lite tråkigare men då slipper man sitta framför datorn under hela flygningen och
invänta nästa direktiv.

Nu när jag använde spelets flightplanner så fick jag mycket riktigt reda på vilken bana jag skulle använda mycket tidigare än förrut vilket är bra.
Men jag fick aldrig till det med waypoints i FMC,fick ingen linje att följa.Måste jag lägga in dom förhand för att det ska fungera?

Det man kan göra är att exportera rutten till en färdig FS-färdplan genom att spara ner den som en .pln-fil. Det finns flera planeringsverktyg
och webbaserade tjänster för detta, exempelvis just Vroute. (I Vroute väljer du rutten och klickar på export i den övre menyn)

BigBjörne:
Provade att göra som du beskrev och nu är det en aktiv IFR rutt,fungerade kanon när jag var ute och
flög nu senast.
Tänk vad man kan lära sig efter alla år.
Tack för hjälpen.

Björne

Navigation

Up one level

Previous page