Cimber ATR42 nödlandade på Malmö Airport efter "brand" ombord

(1/1)

thomashjelm:
http://sydsvenskan.se/sverige/article637572/Brand-i-plan-pa-vag-mot-Sturup.html
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6770343.ab

/T

EDIT: Ändrat från SAS till Cimber.

jas001:
Otrevligt!

Ska bli intressant att höra vad som hänt...

/A.

thomashjelm:

Från Aviation Herald

"Incident: Cimber AT42 near Malmo on Mar 12th 2010, smoke in cabin
By Simon Hradecky, created Saturday, Mar 13th 2010 10:25Z, last updated Saturday, Mar 13th 2010 10:31Z

A Cimber Air Aerospatiale ATR-42-500 on behalf of Scandinavian Airlines, registration OY-CIJ performing flight QI-2744/SK-2744 from Copenhagen (Denmark) to Palanga (Lithuania) with 27 passengers and 4 crew, had just departed Copenhagen, when smoke began to appear in the cabin from the direction of a "fasten seat belt" sign. The crew decided to divert to Malmo's Sturup Airport (Sweden) 25nm east of Copenhagen's Kastrup Airport. The airplane landed safely in Malmo 16 minutes after departure.

The remainder of the flight was cancelled, the passengers were returned to Copenhagen, taken to hotels and rebooked onto other flights the following day.

The airline reported, that the smoke was the result of an electrical short circuit in one of the panels overhead the seats."

Verkar som en PSU har börjat ryka på grund av kortslutning. Bra jobbat av besättningen att landa direkt!

/T

mgerner:
Liknande hände ju på Swissair MD-11, flight 111. Där var det dock ett inflight entertainment-system som hade överhettats och börjat brinna, om jag inte minns fel.

thomashjelm:

Liknande hände ju på Swissair MD-11, flight 111. Där var det dock ett inflight entertainment-system som hade överhettats och börjat brinna, om jag inte minns fel.

Det enda liknande med den var att det var en elektrisk brand. I Swissair-kärran var det ett efterinstallerat system som inte klarade belastningen, det är i min värld väldigt skilt från standardutrustningen i flygplanet.

/T

Navigation

Up one level