Bättre ljud i FSX vs FS9? Imponerad av youtube klipp...
hbengtsson:
Sprang på ett klipp häromdagen och blev mäkta imponerad av det realistiska motorljudet.
http://www.youtube.com/watch?v=ZUY8_yQEm64&feature=related
Då jag fortfarande kör FS9 underar jag om det är en annan "ljudmotor/kod" i FSX som har bättre förutsättningar eller kan detta soundset låta lika bra i FS9?
/Henrik
Swesim:
Hej Henrik!
Detta ska nog gå att använda till FS9 också, jag har tagit ljud från FSX och använt till FS9 förut.
thomashjelm:
Då jag fortfarande kör FS9 underar jag om det är en annan "ljudmotor/kod" i FSX som har bättre förutsättningar eller kan detta soundset låta lika bra i FS9?
Just ljuden är mycket bättre i FSX än i FS9, främst beroende på att det går att använda mycket fler ljud i en dynamisk ljudbild runt flygplanet så en motor låter olika om du står framför jämfört med hur den låter bakom.
/T
Swesim:
Just ljuden är mycket bättre i FS9 än i FSX, främst beroende på att det går att använda mycket fler ljud i en dynamisk ljudbild runt flygplanet så en motor låter olika om du står framför jämfört med hur den låter bakom.
/T
Är det dopplereffekten som du menar? Annars kan du förklara lite mer, för jag har aldrig hört talas om detta.
snillet:
Skrikande flygplansmotorer är ju det bästa som finns
Navigation