Miten "käyttäjätunnus" poistetaan täältä FlightForumilta ?

<< < (5/5)

knude:
Perun ehdotukseni (väärinkäsitysten välttämiseksi) poistetutun käyttäjätunnuksen viestien poistamisesta. Tein itse juurikin sen virheen, että painoin lähetänappia liian aikaisin miettimättä vielä sitä itse ehdotustakin kolmatta kertaa. Mutta anonyymiksi (kuten ne nytkin menevät) niiden pitäisi mennä ja tuotahan Sami jo kertoikin kehittävänsä seuraavissa versioissa. Käyttäjät kait kuitenkin pystyvät poistaamaan omat kirjoituksensa (mutta eivät ketjujen aloituksia, joihin on tullut vastauksia???) myös käsin ja se lienee riittävää.

Olisiko tuohon muokkausongelmaan olemassa jokin ratkaisu? Aikaraja ei välttämättä oikein toimi, koska sen pitäisi kuitenkin olla melko pitkä. Lyhyt aikaraja tai muokkaamisen estäminen taas aiheuttaisi moderaattoreille turhia muokkauspyyntöjä. Olisiko määrällinen raja mahdollinen? Luulisin, että jo kolmannella kerralla ne huomatut kirjoitusvirheet (  ) on saatu korjattua. Hanna on nimittäin aivan oikeassa, että joissakin ketjuissa, joita lukee myöhemmin kun keskustelu on jo loppunut, on jonkin verran vaikeaselkoisia ajatuksen juoksuja johtuen juurikin muokkaamisesta.

HannaR:
toisaalla perusteltiin tuo muokkausraja sillä, että jos nyt sattuu vaihtamaan mielipidettään asiasta, senkun kirjottaa sen uutena viestinä... että I stand corrected, seison korjattuna.

Mutta tosiaan, tuossa muokkauksessa on juuri se ongelma että joku sanoo jotain, toinen tarttuu siihen, joku menee muokkaamaan sitä alkuperäistä viestiään ja sanoo toiselle että en mä niin sanonut, ja soppa on valmis...

Joo, on se välillä kuin lastentarha. 

Judanssi:
Tuohon oman tunnuksen poistamiseen ei käsittääkseni vaadita koodausta. Eikö se ole SMF:ssä vakio-ominaisuus? En koe tuota pikaistuksissa tehtyä poistoa ongelmaksi - jokainen vastaa teoistaan ja jos on tuuliviiri niin on tuuliviiri. Helpottaisi Samin työtä

Sen sijaan omien viestien poisto / vaatiminen poistettavaksi. Fakta on, että jos jotain kirjoitat internetiin, niin se säilyy siellä mahdollisesti ikuisesti. Se tulisi ottaa huomioon tekstejä kirjoittaessa. Mielestäni tätä voi verrata lehteen kirjoittamiseen. Ei sitäkään voi enää painamisen ja jakelun jälkeen muokata. Yksikään kustantaja ei tuon jälkeen ole velvollinen editoimaan tekstejä (paitsi entisessä Neuvostoliitossa, jossa tietosanakirjatkin muuttivat sisältöä )

Mitä taas tulee tuohon "En minä niin sanonut" muokkaukseen. Tätä varten on hyvä käyttää lainaus-toimintoa. Se ei muutu vaikka alkuperäistä tekstiä muokataan.

Muuten haluan tässä yhteydessä minäkin esittää kiitokseni tämän foorumin moderointi-tiimille. Se ei aina ole niin helppoa kuin luulisi (itse toimin erään pienemmän foorumin modena), mutta täällä tuo hoidetaan varsin tyylikkäästi. Vaikka joskus tekisi itse jotain toisin, niin ei se sitä tarkoita että modet olisivat väärässä

Wanhis:

Muutenkin pidin kummallisena täällä sitä, että omaa viestiään voi muokata vaikka ziljoona kertaa niin, että alkuperäinen viesti onkin jotain ihan muuta kuin myöhemmin muokkausten jälkeen.

Tuosta muuten saisi ihan oman hauskan ketjun, kun ensin joku sanoisi jotain vaikkapa: "Cessna on vakaa ja helppo lennettävä" Johonka joku sitten kommentoisi jotain.
Sitten edellinen muokkaisi viestiään jotta vastaajan kommentti näyttäisi aivan naurettavalta, jonka jälkeen vastaaja yrittäisi pelastaa tilanteen korjaamalla vastaustaan jne. Keskusteluun voisi osallistua muitakin ja syntyisi aivan hirveä soppa. Tekstilainauksia ei vain tuossa systeemissä voisi käyttää.
Lisää säpinää syntyisi vielä siitä kun henkilöt poistaisivat viestejään keskustelusta, jolloin tilanteet muuttuisivat jatkuvasti ja koko ketju olisi jatkuvasti kiinnostavasti sekaisin.
Myös toisen kommentoijan alapuolelle voisi päästä, poistamalla oman viestin ja sitten vastaamalla sopivasti, pykälää ylöspäin siirtyneelle onnettomalle.

Starchild:
Silloin taas, jos on johonkin postaukseen sattunut kirjoitusvirheitä iso kasa ja huomaisi ne esimerkiksi parin tunnin päästä, olisi 10min muokkausmahdollisuus suhteellisen ärsyttävä.

Navigation

Up one level

Previous page