OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä - ongelma ratkaistu 5.5.

<< < (5/22) > >>

Wanhis:
Aivan . .  ne ovat Fs9:stä ja saattavat nuo käytännöt olla erilaisia kuin Fsx:ssä. Laitan tähän silti tälläisen selostuksen kuinka sain näkymättömiksi nuo VC-tekstuurit Cessnasta. Ehkä saat niistä jotain tiedonmuruja irti, tai ehkä niistä on hyötyä jollekin toiselle.
Laittakaa silti joku Samulle tietoa noista Fsx:n käytännöistä, vaikka minä tässä näitä "pelle Peloton" kokeiluja selostankin.

1. Avaan Cessnan vc-cokpit tekstuurit " c172_c.bmp" DXTBmp:ssä
2. Valikosta "send alpha to editor" jolloin aukeaa photoshop ja siinä trans.bmp niminen täysin valkea ruutu.
3. Maalaan sen mustaksi ja valitsen photarin valikosta "save"
4. Menen DXTBm:pehen ja valitsen "Refresh alpha" jolloin se pieni alpha ruutu muuttuu mustaksi.
5. Valitsen "save" ei siis "SaveAS" jolloin aukeaa Save Extended Bitmap ruutu, josta valitsen tiedostomuodoksiDXT3 ja painan tallenna. Tiedosto tallentuu simuun Bmp päätteisenä alkuperäisen tilalle.
6. Avaan simun ja menen katsomaan Cessnaa . . . sen virtual cokpit on muuttunut läpinäkyväksi, kaikki paitsi mittarit on hävinneet.
7. Jos nyt avaan tuon muokkaamani "c172_c.bmp" tiedoston uudelleen DXTBmp:ssä niin se alpha ruutu on valkoinen!
Silti tekstuurit ovat nyt läpinäkyviä . . . miksi on noin, sitä en osaa sanoa.

Transisto:
nyt kun vauhtiin pääsitte niin ratkaiskaa samalla miten virtual cockpitin propelli jää moottorin sammuttamisen jälkeen näkyviin.
Nyt se tuossa testiversiossa katoaa, kun moottorin sammuttaa.

Toinen mielenkiintoinen juttu olisi se, miten vai osan virtual cockpitin näkymästä voisi säilyttää. Näin voisi ovet yms. turhat sivunäkymät
poistaa ja rakentaa tilalle vaan siivet ja näiden tukitangot. 2D cockpitissa tuo on helppoa, kunhan muokkaa sivunäkymän kuvaa, mutta
2D cockpitiin ei sitten helpolla saakaan tuota propellia.

akos:
Quote

nyt kun vauhtiin pääsitte niin ratkaiskaa samalla miten virtual cockpitin propelli jää moottorin sammuttamisen jälkeen näkyviin.
Nyt se tuossa testiversiossa katoaa, kun moottorin sammuttaa.

Toinen mielenkiintoinen juttu olisi se, miten vai osan virtual cockpitin näkymästä voisi säilyttää. Näin voisi ovet yms. turhat sivunäkymät
poistaa ja rakentaa tilalle vaan siivet ja näiden tukitangot. 2D cockpitissa tuo on helppoa, kunhan muokkaa sivunäkymän kuvaa, mutta
2D cockpitiin ei sitten helpolla saakaan tuota propellia.

Alphakanava voi olla myös muuta, kuin pelkästään musta tai valkoinen. Siitä voi esim. värittää vain osan mustaksi, jolloin kaikki valkoiset kohdat jäävät tekstuurista näkyviin.

Kokeile tehdä näin:
1) Avaa c172_c.bmp-tiedosto DXTBmp:llä ja tallenna siitä kopio 24-bittisenä bittikarttana, jotta saat sen auki esim. Paintissa.
2) Avaa kopio kuvankäsittelyohjelmalla ja väritä mahdolllisimman tarkasti kaikki näkyville jäävät osat valkoisella värillä, muuten koko kuva kokonaan mustaksi.
3) Tallenna muutokset ja avaa c172_c.bmp uudelleen DXTBmp:hen ja klikkaa oikean reunan pienen Alpha Channel -kuvan alapuolelta ensimmäistä kuvaketta, eli Import Alpha Channel.
4) Etsi muokkaamasi VC-tekstuurin kopio ja klikkaa Avaa. Tekemäsi kuva tulee tekstuurin alphakanavaksi.
5) Tallenna c172_c.bmp vanhan päälle DXT3-bittikarttana. Nyt pitäisi toimia.

Vielä kun poistaa kaikki [VCockpitXX]-osiot Panel.cfg:stä, niin mittaritkin lähtee. Muistakaahan varmuuskopiot siltä varalta, että tulee katumapäälle.

Oskari

Wanhis:
Kappas mokomaa . . . tuohan toimii hienosti! Kyllä Oskari hallitsee nämä systeemit . . . jätin siivet ja mittarit näkyviin ja poistin muun.

Edit: Se potkurinlapa on myös siellä Vc-tekstuuri-setissä. Siellä on vain yksi lapa ja jos senkin maalaa valkoisella, niin näkyy kolme lapaa kun moottorin on pysäyttänyt. Kokeilin tuota pikaisesti Cessna 182:sella. Ikävä kyllä en kerennyt laittaa kuvaa tänne, kun työt rupesivat painamaan päälle.
[ Attachment not found - or removed ]

Wanhis:
Oli tuossa vähän aikaa, niin koitin laittaa nuo siipituetkin näkymään . . . tuossa myös pari kuvaa siitä pysähtyneestä potkurista.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page