OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä - ongelma ratkaistu 5.5.

<< < (13/22) > >>

vipu:
Jep Jep!  Shift+1 toimii tosiaan. Siinä on tämän jutun avain.

Tässä kuva testistä tehty 182:een. Eli VC cockpit pelkällä potkurilla ja shift+1:llä mainpanel päälle.   


[ Attachment not found - or removed ]


Potkuri on liian iso, ja taitaa olla liikaa oikeassa sivussa. Lisäksi tuo vc:n potkuri tulisi litistää pystysuunnassa samoin kuin nuo siivet.

mmniemi:
Quote

Mielestäni tämä on tutkimisen arvoinen juttu


Johan minä sen tuossa muutama viesti takaperin sanoin  

Transisto:
Quote

Jep Jep!  Shift+1 toimii tosiaan. Siinä on tämän jutun avain.

Tässä kuva testistä tehty 182:een. Eli VC cockpit pelkällä potkurilla ja shift+1:llä mainpanel päälle.   

Potkuri on liian iso, ja taitaa olla liikaa oikeassa sivussa. Lisäksi tuo vc:n potkuri tulisi litistää pystysuunnassa samoin kuin nuo siivet.


Virtual cockpitin potkurin kokoon vaikuttaa zoom, eli jos haluat saada propellia pienemmäksi, zoomaa - merkillä taaksepäin.
Zoom pitää maisemanäytössä kuitenkin joka tapauksessa olla täysin taakse vedettynä. Näin saadaan Tripleheadilla lisää reunanäkymiä kaarelle.

Ainakin Flight 1:n aircraft.cfg tiedoston alta löytyy myös seuraava valikko missä voi vielä vaikuttaa propellin asetuksiin, mm. kokoon, montako lapaa, jne.
[propeller]
thrust_scalar = 1.0 //Propeller thrust scalar
propeller_type = 0 //0=Constant Speed, 1=Fixed Pitch
propeller_diameter = 13.1 //Propeller Diameter, (feet)
propeller_blades = 3 //Number of propeller blades
propeller_moi = 19 //Propeller moment of inertia
beta_max = 45 //Maximum blade pitch angle for constant speed prop, (degrees)
beta_min = 15.6 //Minimum blade pitch angle for constant speed prop, (degrees)
min_gov_rpm = 25520 //Miminum governed RPM
prop_tc = 0.004 //Prop time-constant
gear_reduction_ratio = 17.4 //Propeller gear reduction ratio
fixed_pitch_beta = 0 //Fixed pitch angle of fixed pitch prop, (degrees)
low_speed_theory_limit = 80 //Speed at which low speed theory becomes blended in (feet/second)
prop_sync_available = 0 //Prop synchronization available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_deice_available = 1 //Prop de-icing available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_feathering_available= 1 //Prop feathering available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_auto_feathering_available= 1 //Prop auto-feathering available? 0=FALSE, 1=TRUE
min_rpm_for_feather = 700 //Minimum RPM for prop feathering
beta_feather = 88.0 //Feathering pitch angle (degrees)
power_absorbed_cf = 0.9 //Coefficient of friction for power absorbed by propeller
defeathering_accumulators_available= 0 //Defeathering accumulators available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_reverse_available = 1 //Prop reverse available? 0=FALSE, 1=TRUE
minimum_on_ground_beta = 1.0 //Miminum pitch angle on ground, (degrees)
minimum_reverse_beta = -14.0 //Minimum pitch angle in reverse, (degrees)
-----------------------------------
Jos tuo propelli on liiaksi oikealla, voi sitä kuskin penkin paikkaa muuttaa muistaakseni samaisesta aircraft.cfg tiedostosta, kohdasta:
[Views]
eyepoint= -0.5, -0.85, 1.65

Lisää miinusta ekaan valikkoon niin penkki siirtyy enemmän vasemmalle ja päinvastoin. Hyvä aloitusarvo on 1.5. (vähän keskiviivan vasemmalle puolelle)

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526949.aspx#mozTocId804485
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526949.aspx#mozTocId810089

Transisto:
Pari avointa juttua tähän liittyen (4kpl kysymyksiä):

1. Jari, nyt kun sinulla on myös tuo F1 Cessna-paketti, ehtisitkö muokkaamaan tuollaisen version F1 Cessnan virtual cockpitista minkä lähetit jo tuosta default C182:sta.
Näin pääsisimme testaamaan heti oikealla koneella tätä paneeliratkaisua. Paneelissa riittäisi se, että siinä olisi ainoastaan Virtual Cockpit pelkällä potkurilla.
--------------------------------------------------------------------------
2. Virtual cockpitin venytys lopulliselle visuaalikaarelle venyttää 2D paneelin siipikuvia niin, että nämä palautuvat normaaliin kokoon.
Venytys leveälle kaarella venyttää valitettavasti myös propellia vaakatasossa. Vaikka kokoa voikin nyt muuttaa aircraft.cfg tiedostosta, tuli mieleemme seuraava:
Voisiko tuota propellin kuvaa lytistää jotenkin vaakatasossa niin, että vasta kun propelli on lopullisella visuaalinäytöllä, se venyisi normaaliin kokoonsa.

kuva havainnoillistaa ongelmaa:
[ Attachment not found - or removed ]
--------------------------------------------------------------------------
3. Flight 1:n texture-kansiosta löytyy propellin kuva. Voisikohan tässä onnistua kuvan lytistäminen seuraavasti?:
[ Attachment not found - or removed ]
-------------------------------------------------------
4. Pystyyköhän tuon Shift+1 asetuksen tallentamaan johonkin niin, että 2D-paneelia ei aina tarvi avata manuaalisesti vaan se olisi tallessa kun simu aukeaa.

vipu:
Tuolta aircraft.cfg:sta koetin muuttaa potkurin kokoa ja lapojen määrää. (c182 original). en saanut toimimaan.

Mahtaako tuolla olla vielä joku file joka ajaa aircraft.cfg:n yli?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page