FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.07.17, 08:46

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä - ongelma ratkaistu 5.5.
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print
Author Topic: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä - ongelma ratkaistu 5.5.  (Read 9555 times)
Ville Pietilä
Offline Offline

Posts: 745
Date Registered: 17.05.06

WWW
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #60 on: 23.06.10, 17:07 »

Jep Jep!  Shift+1 toimii tosiaan. Siinä on tämän jutun avain.

Tässä kuva testistä tehty 182:een. Eli VC cockpit pelkällä potkurilla ja shift+1:llä mainpanel päälle.   thmbup


[ attachment removed / expired ]


Potkuri on liian iso, ja taitaa olla liikaa oikeassa sivussa. Lisäksi tuo vc:n potkuri tulisi litistää pystysuunnassa samoin kuin nuo siivet.

//Vipu
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #61 on: 23.06.10, 17:07 »

Mielestäni tämä on tutkimisen arvoinen juttu

Johan minä sen tuossa muutama viesti takaperin sanoin  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #62 on: 23.06.10, 17:34 »

Jep Jep!  Shift+1 toimii tosiaan. Siinä on tämän jutun avain.

Tässä kuva testistä tehty 182:een. Eli VC cockpit pelkällä potkurilla ja shift+1:llä mainpanel päälle.   thmbup

Potkuri on liian iso, ja taitaa olla liikaa oikeassa sivussa. Lisäksi tuo vc:n potkuri tulisi litistää pystysuunnassa samoin kuin nuo siivet.

Virtual cockpitin potkurin kokoon vaikuttaa zoom, eli jos haluat saada propellia pienemmäksi, zoomaa - merkillä taaksepäin.
Zoom pitää maisemanäytössä kuitenkin joka tapauksessa olla täysin taakse vedettynä. Näin saadaan Tripleheadilla lisää reunanäkymiä kaarelle.

Ainakin Flight 1:n aircraft.cfg tiedoston alta löytyy myös seuraava valikko missä voi vielä vaikuttaa propellin asetuksiin, mm. kokoon, montako lapaa, jne.
[propeller]
thrust_scalar = 1.0 //Propeller thrust scalar
propeller_type = 0 //0=Constant Speed, 1=Fixed Pitch
propeller_diameter = 13.1 //Propeller Diameter, (feet)
propeller_blades = 3 //Number of propeller blades

propeller_moi = 19 //Propeller moment of inertia
beta_max = 45 //Maximum blade pitch angle for constant speed prop, (degrees)
beta_min = 15.6 //Minimum blade pitch angle for constant speed prop, (degrees)
min_gov_rpm = 25520 //Miminum governed RPM
prop_tc = 0.004 //Prop time-constant
gear_reduction_ratio = 17.4 //Propeller gear reduction ratio
fixed_pitch_beta = 0 //Fixed pitch angle of fixed pitch prop, (degrees)
low_speed_theory_limit = 80 //Speed at which low speed theory becomes blended in (feet/second)
prop_sync_available = 0 //Prop synchronization available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_deice_available = 1 //Prop de-icing available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_feathering_available= 1 //Prop feathering available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_auto_feathering_available= 1 //Prop auto-feathering available? 0=FALSE, 1=TRUE
min_rpm_for_feather = 700 //Minimum RPM for prop feathering
beta_feather = 88.0 //Feathering pitch angle (degrees)
power_absorbed_cf = 0.9 //Coefficient of friction for power absorbed by propeller
defeathering_accumulators_available= 0 //Defeathering accumulators available? 0=FALSE, 1=TRUE
prop_reverse_available = 1 //Prop reverse available? 0=FALSE, 1=TRUE
minimum_on_ground_beta = 1.0 //Miminum pitch angle on ground, (degrees)
minimum_reverse_beta = -14.0 //Minimum pitch angle in reverse, (degrees)
-----------------------------------
Jos tuo propelli on liiaksi oikealla, voi sitä kuskin penkin paikkaa muuttaa muistaakseni samaisesta aircraft.cfg tiedostosta, kohdasta:
[Views]
eyepoint= -0.5, -0.85, 1.65

Lisää miinusta ekaan valikkoon niin penkki siirtyy enemmän vasemmalle ja päinvastoin. Hyvä aloitusarvo on 1.5. (vähän keskiviivan vasemmalle puolelle)

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526949.aspx#mozTocId804485
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526949.aspx#mozTocId810089
« Last Edit: 23.06.10, 18:34 by O-P Pietila »
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #63 on: 23.06.10, 18:49 »

Pari avointa juttua tähän liittyen (4kpl kysymyksiä):

1. Jari, nyt kun sinulla on myös tuo F1 Cessna-paketti, ehtisitkö muokkaamaan tuollaisen version F1 Cessnan virtual cockpitista minkä lähetit jo tuosta default C182:sta.
Näin pääsisimme testaamaan heti oikealla koneella tätä paneeliratkaisua. Paneelissa riittäisi se, että siinä olisi ainoastaan Virtual Cockpit pelkällä potkurilla.
--------------------------------------------------------------------------
2. Virtual cockpitin venytys lopulliselle visuaalikaarelle venyttää 2D paneelin siipikuvia niin, että nämä palautuvat normaaliin kokoon.
Venytys leveälle kaarella venyttää valitettavasti myös propellia vaakatasossa. Vaikka kokoa voikin nyt muuttaa aircraft.cfg tiedostosta, tuli mieleemme seuraava:
Voisiko tuota propellin kuvaa lytistää jotenkin vaakatasossa niin, että vasta kun propelli on lopullisella visuaalinäytöllä, se venyisi normaaliin kokoonsa.

kuva havainnoillistaa ongelmaa:
[ attachment removed / expired ]
--------------------------------------------------------------------------
3. Flight 1:n texture-kansiosta löytyy propellin kuva. Voisikohan tässä onnistua kuvan lytistäminen seuraavasti?:
[ attachment removed / expired ]
-------------------------------------------------------
4. Pystyyköhän tuon Shift+1 asetuksen tallentamaan johonkin niin, että 2D-paneelia ei aina tarvi avata manuaalisesti vaan se olisi tallessa kun simu aukeaa.
Ville Pietilä
Offline Offline

Posts: 745
Date Registered: 17.05.06

WWW
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #64 on: 23.06.10, 18:58 »

Tuolta aircraft.cfg:sta koetin muuttaa potkurin kokoa ja lapojen määrää. (c182 original). en saanut toimimaan. thmbdn

Mahtaako tuolla olla vielä joku file joka ajaa aircraft.cfg:n yli?

//Vipu
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #65 on: 23.06.10, 19:23 »

Tässä vielä tietoa aircraft.cfg tiedoston kuskin istuinkohdan valintaan:

Longitudinal entry: + = forward of, - = backward of (make the # larger to move forward)
Lateral: + = left of, - = right of (larger # moves leftward)
Vertical: + = above, - = below (larger # raises eyepoint)

Esim. 0.5, -0.85, 1.65
= eteen/taakse, vasen/oikea, ylös/alas

Eli keskimmäistä arvoa muuttamalla voi vaikuttaa kuljettajan istuimen paikkaan.
« Last Edit: 23.06.10, 19:47 by O-P Pietila »
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #66 on: 23.06.10, 19:26 »

Tuolta aircraft.cfg:sta koetin muuttaa potkurin kokoa ja lapojen määrää. (c182 original). en saanut toimimaan. thmbdn

Mahtaako tuolla olla vielä joku file joka ajaa aircraft.cfg:n yli?
mahdollisesti .air tiedosto (mitä en kyllä saanut auki)

Lapojen määrällä ei periaatteessa ole väliä, koska lopullisessa F1 paketissa virtual cockpitissa on oletuksena 2 lapainen propelli.
Propellin kokoa sen sijaan olisi tärkeeä päästä muuttamaan.
« Last Edit: 23.06.10, 19:48 by O-P Pietila »
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #67 on: 24.06.10, 05:49 »

Kim Erikssonilla hieno ja yksinkertainen oivallus, joka näyttäisi ratkaisevan koko ongelman thmbup

Quote
Jari, nyt kun sinulla on myös tuo F1 Cessna-paketti, ehtisitkö muokkaamaan tuollaisen version F1 Cessnan virtual cockpitista minkä lähetit jo tuosta default C182:sta.
Näin pääsisimme testaamaan heti oikealla koneella tätä paneeliratkaisua. Paneelissa riittäisi se, että siinä olisi ainoastaan Virtual Cockpit pelkällä potkurilla.

Pitää katsoa miten se on tehty ja yrittää väsätä siitä vastaava. Tosin nyt tulee noita juhannushässäköitä niin en tiedä miten kerkeän. Eipä silti, voi sitä joku muukin asiasta innostunut koittaa tehdä, sikäli kun juhannustaikojen teolta ennättää.
 Smiley

O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #68 on: 24.06.10, 07:28 »

Kim Erikssonilla hieno ja yksinkertainen oivallus, joka näyttäisi ratkaisevan koko ongelman thmbup

Pitää katsoa miten se on tehty ja yrittää väsätä siitä vastaava. Tosin nyt tulee noita juhannushässäköitä niin en tiedä miten kerkeän. Eipä silti, voi sitä joku muukin asiasta innostunut koittaa tehdä, sikäli kun juhannustaikojen teolta ennättää.
 Smiley
No hätä, jos saan ohjeet tuon VC:n muokkaamiseen niin pystyn tekemään sen itsekin.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #69 on: 24.06.10, 13:51 »


--------------------------------------------------------------------------
3. Flight 1:n texture-kansiosta löytyy propellin kuva. Voisikohan tässä onnistua kuvan lytistäminen seuraavasti?:

Ei voi. Tekstuuri on mapattu polygoniin. Jos litistät tekstuuria, sulla rupeaa pyörimään siinä soikio ja sekös se vasta hassun näköistä olisikin, kun se siinä väpättää "munana" Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #70 on: 24.06.10, 15:10 »

No hätä, jos saan ohjeet tuon VC:n muokkaamiseen niin pystyn tekemään sen itsekin.

[ attachment removed / expired ]

Jaa ohjeita? Mikäs siinä eihän tämä mikään salaisuus ole . . . Tuossa pika pikaa väsäsin jotain pikaohjetta millä pääsee jo hyvin alkuun.

Yllä olevien kuvien tilanteeseen pääsee näin: Tarvitset kuvankäsittely ohjelman Photoshop tai vastaava, sekä ilmaisen DXTBmp ohjelman.

Ota Panel kansiosta tiedosto VCL.bmp ja siirrä se DXT:hen. Valitse ylävalikon "Alpha" osasta "Send Alpha to Editor"
jolloin aukeaa Photoshop ja siinä valkoinen ruutu. Väritä se mustaksi ja valitse "tallenna" ei siis tallenna nimellä, vaan "tallenna"

Mene taas DXT:hen ja valitse Alpha ylä-valikosta "Refresh Alpha" jolloin DXT: valkoinen Alpha Channel ruutu muuttuu mustaksi.

Mene DXT:n File valikkoon ja valitse Save AS / Extended Bitmap jolloin avautuu uusi ikkuna jossa valitset tallennusmuodoksi DXT3. Paina "Tallenna"  jolloin ohjelma kysyy, että ylikirjoitetaanko jo olemassa oleva.
Vastaa siihen "Kyllä" koska sinullahan on toki varmuuskopiot alkuperäisistä varmassa paikassa.

Sitten odotetaan, että tallennus on tapahtunut, jolloin voidaan mennä simuun katsomaan näkymättömäksi muuttunutta Vcokpitin paneelin puolikasta. Vielä ei näy potkuria vaan konetilan tuliseinä. Sekin ym. pitää poistaa ja ne osat ovat koneen texture kansiossa tiedostossa "F1_Cessna_172_1_c.bmp" minä en ehtinyt nyt tähän hätään tekemään tarkkaa työtä, vaan pistin ensin kaiken mustaksi viemällä em tiedoston ensin Dxt:hen ja sitten Image valikosta "Send to Editor ja photoshopissa koko ruutu mustaksi, tallennus ja takaisin DXT:hen ja Image valikosta "Reload After Edit" jonka jälkeen vielä Alpha mustaksi edellä kerrotulla tavalla ja tallennus DXT3 muotoon. Hävisi kyllä kaikkea muutakin mitä ei pitäisi esim. koneen pyörät. Mutta aika loppuu enkä nyt kerkeä enempää kirjoittaa, koska nukkumatti kutsuu  Mutta näillä pitäisi päästä alkuun.

Tee sama toiselle paneelin puolikkaalle "VCR.bmp"  sitten poista Vcokpitin gauget jne . . . .

Simu voi olla auki muokkausten aikana. Vaihdat vain välillä konetta niin muutokset astuvat voimaan.
 Smiley

akos
Former member
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #71 on: 24.06.10, 15:20 »

Tuolta aircraft.cfg:sta koetin muuttaa potkurin kokoa ja lapojen määrää. (c182 original). en saanut toimimaan. thmbdn

Mahtaako tuolla olla vielä joku file joka ajaa aircraft.cfg:n yli?

mahdollisesti .air tiedosto (mitä en kyllä saanut auki)

Lapojen määrällä ei periaatteessa ole väliä, koska lopullisessa F1 paketissa virtual cockpitissa on oletuksena 2 lapainen propelli.
Propellin kokoa sen sijaan olisi tärkeeä päästä muuttamaan.
Potkurin visuaalista kokoa tai lapojen määrää ei valitettavasti pääse muuttamaan, kuin koneen modelin tekijä. Aircraft.cfg:n ja AIR-filun arvoilla vain kerrotaan simulle, että minkälainen huiska siinä keulilla oikein on.

Oskari
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #72 on: 24.06.10, 21:12 »

Lapojen määrä on Flight 1:n koneessa vakiona tuo kaksi, eli tuo ei ole ongelma. Pyörivänä propelli on kuitenkin miltei läpinäkyvä joten tuo koko ei välttämättä ole niin suuri ongelma. Ei ainakaan kaksilapaisena.

Tärkeämpää mielestäni on saada muokattua tuo lopullinen versio virtual cockpitista oikeaan konemalliin ja säätää siitä pilotin istumapaikat yms. kuntoon.

Jarin ohjeet vaikuttavat loogisilta, mutta taitaa jäädä allekirjoittaneen taidoilla tekemättä. Tähän olisin pyytänyt muokkaus apua. Tuo F1 VC:n muokkaus mitä oli jo aloitettu vaikutti tosi hienolta! Voisiko sen tehdä loppuun?
« Last Edit: 24.06.10, 21:49 by O-P Pietila »
Ville Pietilä
Offline Offline

Posts: 745
Date Registered: 17.05.06

WWW
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #73 on: 25.06.10, 05:41 »

Entäs jos tekisi FSDS:llä (En kyllä itse osaa) vaikka lentävän hammastikun tms. jossa on potkuri nokalla.

Kun koneen "lähdekoodi" on itsellä, ei olisi varmaankaan kovinkaan vaikeaa muuttaa tarvittavia parametreja.

Sitten vain kopioi koneen lentomalliin tähän lentävään "hammastikkuun".  Sitten avaa siivet shift+1:llä  etupaneeliin.


Voisiko onnistua?

//Vipu
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #74 on: 25.06.10, 06:14 »

Entäs jos tekisi FSDS:llä (En kyllä itse osaa) vaikka lentävän hammastikun tms. jossa on potkuri nokalla.

Kun koneen "lähdekoodi" on itsellä, ei olisi varmaankaan kovinkaan vaikeaa muuttaa tarvittavia parametreja.

Sitten vain kopioi koneen lentomalliin tähän lentävään "hammastikkuun".  Sitten avaa siivet shift+1:llä  etupaneeliin.

Voisiko onnistua?

Hauska idea! Tuo voisi myös onnistua. Minulla on simussa FSDS:llä tehty "omatekele" tosin siinä on tuo potkuri "jäykkää" mallia, eikä vielä oikein taivu tuo pyörivän propellin teko. Tämä lentää defu Extran lentomallilla.
Mutta onhan täällä foorumilla taitureita jotka osaavat tuollaisen pyörivän potkurin tehdä.
 Smiley

[ attachment removed / expired ]

Quote
Jarin ohjeet vaikuttavat loogisilta, mutta taitaa jäädä allekirjoittaneen taidoilla tekemättä. Tähän olisin pyytänyt muokkaus apua. Tuo F1 VC:n muokkaus mitä oli jo aloitettu vaikutti tosi hienolta! Voisiko sen tehdä loppuun?

Kuinka tärkeää teille on koneen ulkomodellin säilyminen virheettömänä? Noin yht`äkkiä kun tuohon tutustuin niin näyttäisi siltä, että osaa Vcokpitin bittikartoista käytetään myös koneen ulkomallissa. Esim kun hävittää koneen sisustuksen niin se sisustus on hävinnyt myös kun konetta katselee "spotplane modessa" ulkopuolelta käsin.
Eli tässä ei ole samanlaista erillistä bittikarttaa Vcokpitille kuten defu Cessnassa.

Tosin en ole vielä kerennyt tutkia, että voisiko tehdä tupla bittikartat, toiset olisivat muokatut ja toiset vakiot. Muokatut nimettäisiin uudelleen ja panel cfg:hen laitettaisiin nämä uudet nimet.
Koneen modelli lukisi sitten noita vakiotekstuureja. Eli tämmöistä pientä pohdintaa tuossa on . . . kyllä tuosta melko äkkiä kaiken saa pois ja potkuri vaan näkyisi mutta ulkomalli on sitten eh .  . tuota . .  hieman erikoisen näköinen.

Koitan tuota pikkuhiljaa katsastella, tosin nyt olen lähdössä mökille ja siellä on käytössä vain etanan nopeudella toimiva kannettava jolla ei voi juuri muuta tehdä kuin käydä netissä.
 Smiley


O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #75 on: 25.06.10, 06:39 »

Spotplane ulkokuvalla ei ole meille mitään käyttöä, eli sileäksi vaan.

Villeltä hyvä ja tutkimisen arvoinen juttu. Tosin vie varmasti aikaa ja kysymysmerkki on, löytyykö riittävän osaavaa tekijää. Korvauksen vaivannäöstä luonnollisesti maksaisimme. Tässä välissä olisi kuitenkin hyvä pitää simu lentokunnossa joten tuo F1 Cessnan VC:n muokkaus olisi tosi hieno parannus. Pääsisimme ainakin testaamaan simua siivillä ja propellilla.
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #76 on: 25.06.10, 07:11 »

tälläinen asia tuli vielä mieleen; Propellin kokoonhan voi vaikuttaa zoom-asetuksella, mutta propellin vaakasuuntaiseen venymiseen ei voi suoraan vaikuttaa millään simun omalla parametrillä.

Ratkaisu: Nthusim ohjelmalla voisi korjata tuon venymisen lytistämällä vain tuon potkurialueen pystysuoran ristikko-osion niin, että propellin alue palautuisi normaaliksi (Ville: samaan tapaan miten poistimme keskinäytön heijastumia).
« Last Edit: 25.06.10, 07:16 by O-P Pietila »
akos
Former member
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #77 on: 25.06.10, 07:48 »

Tosin en ole vielä kerennyt tutkia, että voisiko tehdä tupla bittikartat, toiset olisivat muokatut ja toiset vakiot. Muokatut nimettäisiin uudelleen ja panel cfg:hen laitettaisiin nämä uudet nimet.
Koneen modelli lukisi sitten noita vakiotekstuureja. Eli tämmöistä pientä pohdintaa tuossa on . . .
Ei onnistu. Taas tarvittaisiin modelin alkuperäistä tekijää...

tälläinen asia tuli vielä mieleen; Propellin kokoonhan voi vaikuttaa zoom-asetuksella, mutta propellin vaakasuuntaiseen venymiseen ei voi suoraan vaikuttaa millään simun omalla parametrillä.
Mmmm, minä en oikein ymmärrä tuota VC:n potkurin venymistä. Miksi ihmeessä se niin tekisi? Huh Eihän simun maisemakaan veny, kun ikkunaa levittää, vaan maisemaa yksinkertaisesti avautuu näytölle leveyssuunnassa enemmän. 2D-paneeli on eri juttu.


Entäs jos tekisi FSDS:llä (En kyllä itse osaa) vaikka lentävän hammastikun tms. jossa on potkuri nokalla.

Kun koneen "lähdekoodi" on itsellä, ei olisi varmaankaan kovinkaan vaikeaa muuttaa tarvittavia parametreja.

Sitten vain kopioi koneen lentomalliin tähän lentävään "hammastikkuun".  Sitten avaa siivet shift+1:llä  etupaneeliin.

Voisiko onnistua?
Tottakai onnistuu. Pelkän potkurin tekeminen ei todellakaan ole iso juttu. Mulla alkaisi joku kesäloman tapainen ensiviikolla, joten voisin ehkä vähän vilkaista tuota...

Mutta mikä ongelma noissa VC:n siivissä oli, kun rupesitte tuon 2D-paneelin kanssa värkkäämään? Jos kone on luonnollisen kokoinen ja eyepointti on, missä pitää, niin en ymmärrä miksi VC ei voisi toimia. Näin minä itse tämän toteuttaisin, jos tuollaisen päättäisin tehdä.

Oskari
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #78 on: 25.06.10, 08:21 »

Virtual cockpit ei toimi, koska sitä pitää ajaa useammassa ikkunassa (3 tai 5). Tämä taas testattuna aiheutti horisontin sahalaitaistumisen yms. ei tahdottuja ominaisuuksia.

Propelli venyy, koska nthusim ohjelmisto vääristää kuvaa sopimaan kaarevalle pinnalle. Kuten aikaisemmassa postissani kirjoitin, samaa venymistä voinee korjata samalla ohjelmalla helposti kaventamalla kyseistä aluetta vähän.
akos
Former member
Re: OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä- apuja kaivataan
« Reply #79 on: 25.06.10, 12:37 »

Virtual cockpit ei toimi, koska sitä pitää ajaa useammassa ikkunassa (3 tai 5). Tämä taas testattuna aiheutti horisontin sahalaitaistumisen yms. ei tahdottuja ominaisuuksia.
Mutta pitihän niitä 2D-näkymiäkin olla se 5 kpl, jotta saa aikaan sen täyden 180°:n näkymän. (left, forward left, forward, forward right ja right) Vai aiotteko sittenkin toteuttaa näkymän yhdellä leeeveällä ikkunalla?

Quote
Propelli venyy, koska nthusim ohjelmisto vääristää kuvaa sopimaan kaarevalle pinnalle. Kuten aikaisemmassa postissani kirjoitin, samaa venymistä voinee korjata samalla ohjelmalla helposti kaventamalla kyseistä aluetta vähän.
Ahaa, no siinä tapauksessa ongelmaa kannattaa yrittää ratkaista tuolla Nthusimilla, sillä jos potkuri ei ole pyöreä, on myös maiseman täytynyt venyä tai litistyä luonnottomaksi.

Oskari
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1