OH-CKU simulaattoriin modattu cockpit näkymä - ongelma ratkaistu 5.5.

<< < (17/22) > >>

Tonih22:
Entä jos vaan tekisitte itse sen pelkän Potkuri modelin, eli vaikka tuolla Jarin FSDS:llä, siten saatte sen polygonin levitettyä tarvittavaan malliin, eli saisitten rauhassa mallailla ja muokata sitä siihen pisteeseen asti kun rupee miellyttämään, tekstuurit tekisitte sitten vielä itse sille. Siinä ei varsin kauaa mene kun parit laipat mallintaa.

Transisto:
Quote

Mutta pitihän niitä 2D-näkymiäkin olla se 5 kpl, jotta saa aikaan sen täyden 180°:n näkymän. (left, forward left, forward, forward right ja right) Vai aiotteko sittenkin toteuttaa näkymän yhdellä leeeveällä ikkunalla?
Ahaa, no siinä tapauksessa ongelmaa kannattaa yrittää ratkaista tuolla Nthusimilla, sillä jos potkuri ei ole pyöreä, on myös maiseman täytynyt venyä tai litistyä luonnottomaksi.

Oskari

ajelemme maisemanäyttöä yhdessä täysin taakse zoomatussa ikkunassa. Tästä ei tule täysin puoliympyrää, mutta riittävän lähelle. Varsinainen kaari on kuitenkin tuon 180". GPS:n ikkuna on piilotettu ikkunoituna maisemanäytön alle. Windowsiin tuo GPS on lisätty näkymään näytönohjaimen asetuksiin omaksi ikkunakseen.

potkurialueen kaventaminen ei vaikuta merkittävästi maisemanäyttöön kokonaisuutena. Emme vain ole testanneet tätä aikaisemmin.

vipu:
Quote

Pari avointa juttua tähän liittyen (4kpl kysymyksiä):

1. Jari, nyt kun sinulla on myös tuo F1 Cessna-paketti, ehtisitkö muokkaamaan tuollaisen version F1 Cessnan virtual cockpitista minkä lähetit jo tuosta default C182:sta.
Näin pääsisimme testaamaan heti oikealla koneella tätä paneeliratkaisua. Paneelissa riittäisi se, että siinä olisi ainoastaan Virtual Cockpit pelkällä potkurilla.
--------------------------------------------------------------------------
2. Virtual cockpitin venytys lopulliselle visuaalikaarelle venyttää 2D paneelin siipikuvia niin, että nämä palautuvat normaaliin kokoon.
Venytys leveälle kaarella venyttää valitettavasti myös propellia vaakatasossa. Vaikka kokoa voikin nyt muuttaa aircraft.cfg tiedostosta, tuli mieleemme seuraava:
Voisiko tuota propellin kuvaa lytistää jotenkin vaakatasossa niin, että vasta kun propelli on lopullisella visuaalinäytöllä, se venyisi normaaliin kokoonsa.

kuva havainnoillistaa ongelmaa:
[ Attachment not found - or removed ]
--------------------------------------------------------------------------
3. Flight 1:n texture-kansiosta löytyy propellin kuva. Voisikohan tässä onnistua kuvan lytistäminen seuraavasti?:
[ Attachment not found - or removed ]
-------------------------------------------------------
4. Pystyyköhän tuon Shift+1 asetuksen tallentamaan johonkin niin, että 2D-paneelia ei aina tarvi avata manuaalisesti vaan se olisi tallessa kun simu aukeaa.




Mehän ollaan huikan huijattu tossa etukuvassa, jossa on siivet. Eli kun normaalisti etukuva olisi vaikka 1024x768, niin meillä on etukuvana 3078x768.

Tällöin jos tuohon avataan Vc:n etukuva, niin potkuri venyy leveyssuunnassa (leveässä kuvassa näkyy hyvin),mutta ei korkeudessa. Siksi nuo siipien kuvat on lytistetty tossa 1024x768 kuvassa, jotta ne näyttäisivät normaalin kokoisilta tuossa 3078x768 ruudussa (katso O-P:n kuvat).

OttoPOI:
Nuo näkyvät paneelit ym. saa tallennettua kun tallentaa lennon "save flight"-systeemillä ja pistää täpän "use this as default flight"-kohtaan.

Wanhis:
Vastauksia kysymys 1: Juu koitan viikonvaihteessa tehdä pikaversion Vcokpitistä jossa on vain ropelli. Tosin koneen ulkomallia ei sitten kehtaa kyllä näyttää.

vastaus kysymys 2: Jos Oskari meinaa tehdä sen lentävän 2-lapaisen ropellin, niin eikös siitä voisi olla kokeeksi sitten sellainen erikoiskapea-lapainen versiokin, joka levenee kun sen heijastaa sinne kaarelle.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page