G-Max ja Desing Studio testailua.

(1/11) > >>

Wanhis:
Ajattelin perustaa tähän tälläisen osaston, jonne voi laittaa esille G-Maxilla tai Abacus Fs Desing Studiolla tehtyjä töitä. Tämän olisi tarkoitus olla sellainen vapaamuotoinen kohtaus ja keskustelupaikka, jossa voisi esitellä, vaikkapa keskeneräisiä tai muuten vain omaksi iloksi tehtyjä scenery-objekteja.
Myös pieniä vinkkejä ja kokemuksia ohjelmien käytöstä voisi tuoda esiin . . . ym. aiheeseen liittyvää . . .

Aloitan vaatimattomasti aiheella: Ensimmäinen kerrostaloni jonka sain siirrettyä simuun! (Onnittelu-kommentteja voi laittaa sitten tuonne alle).

Ohjelma jolla tein ensimmäisen kerrostaloni on Fs-Desing Studio. Ihan vain laatikko jonka ulkopinnat on teksturoitu noilla ikkuna-tekstuureilla. Kattoon on sitten laitettu kattotekstuurit.
Vaikuttaa yksinkertaiselta ja näyttää tavanomaiselta "defu" talolta mutta minulle tuo oli "saavutus" jonka opetteluun meni monta työpäivää . . . tosin nyt kun tiedän kuinka tuo tehdään, niin tuollainen talo syntyy muutamassa minuutissa.

[ Attachment not found - or removed ]

Mitenkäs muuten tuo toisten tekemien tekstuureiden käyttö? Niitähän on simun Scenery kansiossa ja Addon-Sceneryssä "miljoona" erilaista. Miten määrittelisitte sen mitä niistä uskaltaa käyttää, jos tarkoitus olisi laittaa objekti yleiseen levitykseen. Vai uskaltaako mitään käyttää? Tavataanko aina tehdä omat tekstuurit?

Voisin ehkä julkaista tuon kerrostalon maksullisena lisäosana . . . boxissa tottakai . . .

Tonih22:
Tässäpä muutamat Lakeland ja St. Petersburg projekteista.
Viimeisin päivittely on Lakeland kokonaisuudessaan. Tekstuurit on 1024x1024 koossa joten sillä perusteella olen saanut talot tarkemman näköiseksi samalla.

Lakeland Electric Building ja muutama kuva kys. kaupungista.

St. Petersburg, FL ja Bank of America Tower.

Tonih22:
Itse noissa mallinnuksissa itselläni ei mene aikaa juuri kummemmin, tekstuurien teko on se työläin osuus jos realistisia rakennuksia aletaan tekemään viimeisintä myöten.
Esim itse jopa teen turhan tarkkaan rakennuksen, kerrosten määrien mukaan yms yksityiskohtia joihin tavan simuilija tuskin kiinnittää huomiota.

Wanhis:
Tonilla satumaisen upeita taloja . . aivankuin jonkun laadukkaan autopelin katunäkymiä. Kyllähän tuon tasoisia taloja mielellään katselee ja kiertelee vaikkapa helikopterilla. Varsinkin jos on vielä rakennuksen itse tehnyt.
Minäkin kiertelin tuon vaatimatoman kerrostaloni ympärillä ties kuinka kauan.

Kysyisin Toni . . kuinka kauan sinulla suurinpiirtein menee aikaa vaikkapa tuon Bank of America Tower tyyppisen talon mallintamisessa? Puhutaanko päivistä, viikoista vai kuukausista?

Tonih22:

Tonilla satumaisen upeita taloja . . aivankuin jonkun laadukkaan autopelin katunäkymiä. Kyllähän tuon tasoisia taloja mielellään katselee ja kiertelee vaikkapa helikopterilla. Varsinkin jos on vielä rakennuksen itse tehnyt.
Minäkin kiertelin tuon vaatimatoman kerrostaloni ympärillä ties kuinka kauan.

Kysyisin Toni . . kuinka kauan sinulla suurinpiirtein menee aikaa vaikkapa tuon Bank of America Tower tyyppisen talon mallintamisessa? Puhutaanko päivistä, viikoista vai kuukausista?

Talon modelin teossa meni varmaan se 15-25min. Tekstuurien teossa meni sitten se yli tunti. Kun joutuu eri valokuvista yhdistelemään 1024x1024 alalle tekstuurit ja vielä muokata ne tekstuurikohdat siten ettei ole esim ikkuna alueet vinossa yms.

Navigation

Up one level

Next page