FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.09.17, 01:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  G-Max ja Desing Studio testailua.
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 Reply Print
Author Topic: G-Max ja Desing Studio testailua.  (Read 6126 times)
Tonih22
Former member
Re: G-Max ja Desing Studio testailua.
« Reply #20 on: 21.03.10, 10:16 »

Tuossa kun tuli taannoin uudelle kovolle siireltyä noita simun kansioita niin korruptoitu osa maisemista ja niitä on tullut korjailtua.
Tässä nyt viimeisin tekele, eli Bradentonin maisema joka kärsi osan tiedostoista. Nyt se on taas entistä ehompi.

[ attachment removed / expired ]
akos
Former member
« Reply #21 on: 21.03.10, 12:00 »

Sinänsä mielenkiintoisia nuo Desing Studion harjoitus-tehtävät. Alla olevassa kuvassa on juuri valmistumassa Learjetin runko. Koneesta tulee todennäköisesti melko vaatimaton mutta näistä työvaiheista ja niiden oppimisesta on sitten apua vaikkapa niitä rakennuksia tehdessä.
Heh heh, näistä Jarin kuvista tulee väkisin mieleen ensimmäiset ATR:n runkoharjoitukset 1,5 vuoden takaa, kun aloittelin omaa AI-ATR-projektiani. Cheesy

Ei muuta, kuin tsemppiä Jarille! Sinä tunnut olevan kyllä sellainen puuhamies, että vain luoja tietää mitä tuleman pitää, kun pääset kunnolla vauhtiin! Smiley

Oskari
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #22 on: 21.03.10, 15:29 »

Kiitokset Oskarille kannustuksesta . . . mukavaltahan puuhalta tämä simu-mallinnus vaikuttaa . . . tänään pidin taukoa uuden opettelussa ja kokeilin olenko oppinut mitään. Tein semmoisen pienen harjakattoisen maatilarakennuksen. Siitä tuli mielestäni ihan "kanalan" näköinen . . . voisin huomenna laittaa siitä pari kuvaa, kun saan sen asennettua simuun.
Smiley

- Onko Tonilla linkkiä tuohon uutuusmaisemaan?

Tonih22
Former member
« Reply #23 on: 21.03.10, 16:02 »

- Onko Tonilla linkkiä tuohon uutuusmaisemaan?
Nope, toistaseksi kaikki nyt viimeaikoina tehdyt maisemat löytyy vaan meikäläisen kovolta ja pitää katella kohan saan tuon yöteksturoinnin toimimaan FSX:ssä, jos sitä sen jälkeen pääsisi uploadaamaan jonnekkin.
Jari Vanhatupa

« Reply #24 on: 22.03.10, 11:59 »

Tämmöistä rupesin rakentelemaan . . . aloitin tuosta isosta laatikosta, jonka päällystin kiviseinä-tekstuurilla. Sitten tein nuo kattolevyt ja nostin ne paikoilleen, senjälkeen ullakon päätykolmiot ja niihin puulaudoitus.
Ikkunat lisäsin vasta nyt ja tein ne erilliselle laatalle jonka teksturoin ikkunankuvalla, tällätavoin pystyin vielä zoomailemaan ikkunoiden kokoa ja muotoa, ennenkuin painoin ne kiviseinään kiinni.
Savupiipun putki joka vain painettiin katosta läpi ja lopuksi tuo sisäänkäynti ovineen . . .
Päätin, että tämä on kanala, eikä talon takaseinällä ole ikkunaa koska siellä on kanojen orret ja pesät. Smiley

Lopuksi liitin kanalan simuun . . . laitoin sen "Oiva Suonsilmän" maatilalle joka on varmaan joillekin tuttu kuvasarjasta "Simo Suonsilmä, karhua katsomassa" Nuo maatilan muut rakennuksen olen liittänyt simuun  Ez-Scenery ohjelmalla ja ne ovat valmisobjekteja . . . hmmm . . onkohan tuo kanala vähän iso . . . pitäisiköhän sitä vähän zoomata pienemmäksi?
Linkki kuvasarjaan:   http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,89982.0.html

Tonih22
Former member
« Reply #25 on: 18.04.10, 08:06 »

Tässäpä viimeisintä tuotantoa, tai oikeastaan vaan päivittelyä.

Ja vertailua oikeaan.

http://www.flickr.com/photos/alamagordo/3922619227/sizes/l/

« Last Edit: 19.04.10, 18:53 by Toni Hiltunen »
Antton Rintala

Date Registered: 14.12.05

« Reply #26 on: 22.04.10, 07:03 »

Oletko Jari löytänyt hyviä tutoriaaleja tuolle FSDS:lle?
Jari Vanhatupa

« Reply #27 on: 22.04.10, 07:08 »

Oletko Jari löytänyt hyviä tutoriaaleja tuolle FSDS:lle?

Empä oikeastaan ole etsinytkään . . . niitä harjoitustehtäviä olen tehnyt mitä niissä omissa ohjeissa löytyy. En niinkään siitä paperisesta ohjekirjasta vaan siitä sähköisestä ohjeesta, aivankuin se olisi jotenkin laajempi.
 Smiley

Jari Vanhatupa

« Reply #28 on: 30.05.10, 07:01 »

FS-Desing Studiosta on näköjään olemassa uudempikin versio, jossa on huomioitu paremmin FSX:n käyttäjät. Tässä voisi olla hyvä ratkaisu FSX:n käyttäjälle joka on kiinnostunut hieman "helpommasta" simu-mallintamisesta.
G-Max on kyllä hyvä mutta tällä pääsee verrattomasti helpommin alkuun. Itse totesin versiota-3 käyttäessäni, että varsinkin objektin vieminen simuun on Desing Studiolla aivan naurettavan helppoa jos vertaa G-Maxiin.

Linkki esittelyyn:  http://www.flightsimstore.com.au/product_info.php?manufacturers_id=21&products_id=121&osCsid=krg6oj3maqfrg4ncdg0negl281

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #29 on: 30.05.10, 19:09 »

G-Max on kyllä hyvä mutta tällä pääsee verrattomasti helpommin alkuun.

Molempia käyttäneenä, FSDS:llä aloittaneena ja gMaxilla lopettaneena, uskallan sanoa, että jos vähänkään meinaa enemmän ja tosissaan tehdä 3D-mallinnusta simuun, gMax on way to go. Vihonviimeistä hommaa on opetella ensin FSDS ja siirtyä sitten gMaxiin ja opetella uusi käyttöfilosofia kokonaan alusta. gMax heti alkuun kehiin, niin sitä voi paremmin hyödyntää myös muissa hommissa...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jari Vanhatupa

« Reply #30 on: 31.05.10, 05:37 »

Molempia käyttäneenä, FSDS:llä aloittaneena ja gMaxilla lopettaneena, uskallan sanoa, että jos vähänkään meinaa enemmän ja tosissaan tehdä 3D-mallinnusta simuun, gMax on way to go. Vihonviimeistä hommaa on opetella ensin FSDS ja siirtyä sitten gMaxiin ja opetella uusi käyttöfilosofia kokonaan alusta. gMax heti alkuun kehiin, niin sitä voi paremmin hyödyntää myös muissa hommissa...

Hmmm  . . niin . . voihan sen noinkin sanoa . . minulla tämä nyt on lähinnä tälläistä harmitonta leikkiä, eli en ole kovinkaan tosissani tekemässä mitään hyödyllistä . . .
Mutta tuo, että olet myös käyttänyt FSD:tä jossain nmäärin mallinnushommissa . . teitkö sillä julkaisukepoiseksi asti mitään malleja? Onko esim Fouga ja Maule jo tehty G-Maxilla?
 Smiley
Aloitin suunnilleen yhtäaikaa opettelemaan FSD:tä ja G-Maxia . . . niiden vaikeustasossa on kyllä huima ero. FSD mallit olivat jo simussa kun G-Maxilla harjoittelin vasta "piikkipallon" tekemistä.
Nyt on mennyt muutamia viikkoja, etten ole käyttänyt kumpaakaan ohjelmaa ja olen unohtanut niistä suunnilleen kaiken.
 Cry
Niitä pitäisi käyttää jatkuvasti, että ne pysyisivät hanskassa. Täytyy taas käyttöohjeen kanssa ruveta kahlaamaan, kun seuraavaksi tulee tarve niillä jotain tehdä.

Jussi Rantala

Date Registered: 04.07.01

« Reply #31 on: 31.05.10, 06:04 »

Omissa maisemissani (Kauhava, Menkijärvi) käytin 100% FS Design Studiota.  Kokeilin myös aikoinaan GMaxia, mutta jotenkin FSDS toimi sutjakkaammin. FSDS 3.5:n hankin ensimmäisten joukossa, mutta nykyään ei ole maisemahommille aikaa.
« Last Edit: 31.05.10, 06:12 by Jussi Rantala »
Jari Vanhatupa

« Reply #32 on: 31.05.10, 12:17 »

Omissa maisemissani (Kauhava, Menkijärvi) käytin 100% FS Design Studiota.  Kokeilin myös aikoinaan GMaxia, mutta jotenkin FSDS toimi sutjakkaammin. FSDS 3.5:n hankin ensimmäisten joukossa, mutta nykyään ei ole maisemahommille aikaa.

Kappas´ kaksi suosikkikenttääni on tehty FSD:lla . . käytän noita kenttiä eniten Vaasan jälkeen . . tämähän luo uutta uskoa tähän minun scenery-harrasteluuni. Jos nuo hienot kentät on tehty sillä, niin kaitpa minullakin on sitten joskus mahdollisuus saada aikaan jotain upeaa, vaikka pysyttelisinkin FSD:n parissa.
 Smiley

mutta nykyään ei ole maisemahommille aikaa.

Monet vanhat mallintamisen mestarit ovat hiljakseen painaneet jarrupoljinta . . . ei kai siinä mitään, elämisen kuviot muuttuvat koko ajan itse kullakin . . .  Ihannetilanne olisi jos tulisi koko ajan uusia innokkaita mallintajia korvaamaan niitä, jotka jo hieman ottavat hitaammin näissä mallinnus-puuhissa tai ovat tyystin lopettaneet.
Minulla on kyllä intoa mutta se suuntautuu milloin mihinkin simun osa-alueisiin, eikä mitään selkeää linjaa tunnu löytyvän vaikka tarkoitus olisi hyvä. Hauskempaa on pomppia sinne ja tänne. Siinämielessä tosin tilanne on lupaava, että näyttäisin pysyvän simuharrasteen parissa ja monet muut "jalot" harrastukset on laitettu hyllylle odottamaan aikoja parempia.
 Smiley

Marco Tammes

Date Registered: 23.07.07

« Reply #33 on: 31.05.10, 16:29 »

Moi,

Annan vähän aikaa hermojen levätä noiden muiden ohjelmien kanssa ja ajattelin itekki yrittää rakennella jotain.
Tämä ei kyllä ole Desing studio, mut aika samanlaiselta näyttää.
Mulla vaan on ongelmana, että miten nään kesken pelin ton katon tekstuurin, jonka asensin....kai.
Jarillahan se näkyy tossa samassa kuvassa.
Tää on EOD, eli  Ehdottomasti Oppii Dorgatkin Grin , niinpä sopii meikäläisen älykkyys osamäärälle.
Kuva on 3D näkymästä, joka aukeaa eri ikkunaan.

marco

https://www.facebook.com/MakoysB777er
E6700 3,2 @ 4 GHz,  Mushkin Redline 4x2 Gb,  GTX 560TI,  2 x HyperX SSD,   850W,   Win7  64bit
Jari Vanhatupa

« Reply #34 on: 01.06.10, 05:37 »

Hienoa Marco . . hyvältä näyttää . . . kyllä meistä vielä tulee jotain, kunhan aikamme askarrellaan . . . En tunne tuota EOD ohjelmaa mutta toivottavasti joku osaa neuvoa. 
Smiley
Minullakin on sama taktiikka näiden scenery juttujen suhteen . . . siis, että välillä savu nousee päästä kun mikään ei onnistu, kaikesta tulee vain "erroria" ja seinä nousee pystyyn. Sitten pieni tauko ja tehdään muuta, jonka jälkeen isken taas ongelmaan kiinni uudella innolla. Foorumeilta . . täältä ja muualta sekä käyttöoppaista saa pieniä tiedonmuruja millä pääsee eteenpäin. Sitten on mahtavaa kun taas joku onnistuu . . . .
Smiley

Marco Tammes

« Reply #35 on: 01.06.10, 09:11 »

Kiitoksia kiitoksia  Grin
Toi rakennus tulee  samaan rojektiin, mitä oon tässä yrittänyt värkkäillä.
Ompi DHL:llän varastorakennus.

Tosta FSDS:stä kyssäriä.
Kun laittelet malliin tekstuureita, esimerkiksi ekana vaikka kattoon,
niin näätkö sen heti livenä tossa yhdessä kuvassa?
Minusta vaikuttaa siltä, et tossa EOD:ssa ei nää ja noikin tekstuurit menee automaattisesti paikoilleen.
Siinä on painikkeet eri sivuille ja katolle.Silloinhan en pysty asentamaan esim. ikkunoita erikseen vaan ne pitää olla
jo valmiiksi siinä seinätekstuurissa.No en tiedä, on vielä vähän hakusessa toi EOD:n käyttö.

Hitto, vähän kyllä alkaa kiinostaa toi FSDS, kun toi EOS on historiallinen jäänne FS2002 ajalta, eikä siihen ole tukea, eikä
näy löytyvän oikein tutoriaaliakaan.

Mulla kun on ollu periaate, et maksullista lisuria ei ole eikä tule, ellei se ole ihan välttämätöntä.
Nytkö sit joutuu taipumaan ja hommaamaan tuon  Grin
Ei keltään löytys piirongin laatikosta joutavana olevaa, niin hierottas kauppoja.

Marco

E6700 3,2 @ 4 GHz,  Mushkin Redline 4x2 Gb,  GTX 560TI,  2 x HyperX SSD,   850W,   Win7  64bit
Tonih22
Former member
« Reply #36 on: 01.06.10, 10:25 »

Kiitoksia kiitoksia  Grin
Toi rakennus tulee  samaan rojektiin, mitä oon tässä yrittänyt värkkäillä.
Ompi DHL:llän varastorakennus.

Tosta FSDS:stä kyssäriä.
Kun laittelet malliin tekstuureita, esimerkiksi ekana vaikka kattoon,
niin näätkö sen heti livenä tossa yhdessä kuvassa?
Minusta vaikuttaa siltä, et tossa EOD:ssa ei nää ja noikin tekstuurit menee automaattisesti paikoilleen.
Siinä on painikkeet eri sivuille ja katolle.Silloinhan en pysty asentamaan esim. ikkunoita erikseen vaan ne pitää olla
jo valmiiksi siinä seinätekstuurissa.No en tiedä, on vielä vähän hakusessa toi EOD:n käyttö.

Hitto, vähän kyllä alkaa kiinostaa toi FSDS, kun toi EOS on historiallinen jäänne FS2002 ajalta, eikä siihen ole tukea, eikä
näy löytyvän oikein tutoriaaliakaan.

Mulla kun on ollu periaate, et maksullista lisuria ei ole eikä tule, ellei se ole ihan välttämätöntä.
Nytkö sit joutuu taipumaan ja hommaamaan tuon  Grin
Ei keltään löytys piirongin laatikosta joutavana olevaa, niin hierottas kauppoja.

Marco
Moi, ei sen puoleen jos modelin saa käännettyä esim FSX:lle niin kannattaahan se tuota käyttää siis EOD.
Itse käytän Abacuksen Scenery Apprentice ohjelmaa joka sekin on FS2002 ajoilta ja hyvin toimii maisemat FSX:ssä.
Jari Vanhatupa

« Reply #37 on: 01.06.10, 11:22 »

Juu . . siinä Desing studiossa avataan semmoinen ikkuna jossa voi asettaa vaikkapa kuution jokaiselle sivulle eri tekstuurin, josta näkee kuvan ennen valintaa. Sitten kun sen on valinnut niin se tekstuuri ilmestyy siihen päänäytön kuvaan  ja sitä kuutiota voi sitten vaikkapa pyöritellä ja arvioida lopputulosta. Tuossa minun "kanalassa" kattolevyjä on kaksi erillistä ja valitsin siihen pelti-tekstuuria päälipinnaksi ja niihin räystäs reunoihin laitoin vain sopivan väritäytteen.

Minä olen toistaiseksi tyytynyt vain päällystämään kappaleita jollain materiaalilla, jolloin se asentuu automaattisesti koko päällystettävälle alueelle. kovin tarkkaa teksturointia en ole vielä harrastanut.

Eräs hieno FSDS:n ominaisuus mistä ei vielä ole ollut puhetta on objektin todella helppo vieminen simuun. Koordinanttien kanssa ei tarvitse taistella . . . menet vain jollain härvelillä simuun sopivaan paikkaan ja käännät nokan haluttuun  suuntaan, " minä käytän eräänlaista asennusristikkoa jolla voi liikkua simussa" sitten klikkaat tiettyä valintaa jolloin  koordinantit siirtyvät FSDS:ään ja se on siinä. FSDS kirjoittaa myös hetkessä sen scenery bgl:n täysin automaattisesti
joten taas säästyy niitä hermoja  . . .
Smiley

Marco Tammes

« Reply #38 on: 01.06.10, 11:34 »

Moi Toni,

Minä olen "jäänny junasta" , mulla on toi FS9 käytössä.
Tämä sen takia et FSX vaatii konetta jossa on potkua ja toiseksi tonne Filippiineille ei ole
vielä tehty kovin montaa skeneä FSX:lle.Noi uudetkin ne tekee FS9:lle.
Niitä kenttiä ja kaupunkiskenejä sit onkin huru mykket, kuutisen kymmentä  Smiley
Niin asiaan,
Toi EOD oli tosi helppo käyttää ainakin tähän modelli vaiheeseen asti,
Sen pitäs outputata file API ja SCM muodossa, kumpaa sit haluaa käyttää.
Varmaankin API.
Pitää nyt miettiä mitä ohjelmaa käyttää objetin sijoitteluun ja sen pitäs suoltaa ulos sit se SCA tiedosto.
Scammi mulla onkin, jolla saa käännettyä sit BGL tiedostoiksi.
Heh, on tässä jotain perusasioita vanha oppinut Smiley

Marco

Marco Tammes

« Reply #39 on: 01.06.10, 11:41 »

Eräs hieno FSDS:n ominaisuus mistä ei vielä ole ollut puhetta on objektin todella helppo vieminen simuun. Koordinanttien kanssa ei tarvitse taistella . . . menet vain jollain härvelillä simuun sopivaan paikkaan ja käännät nokan haluttuun  suuntaan, " minä käytän eräänlaista asennusristikkoa jolla voi liikkua simussa" sitten klikkaat tiettyä valintaa jolloin  koordinantit siirtyvät FSDS:ään ja se on siinä. FSDS kirjoittaa myös hetkessä sen scenery bgl:n täysin automaattisesti
joten taas säästyy niitä hermoja  . . .
 Smiley

Vaaauuuu....
Siis ei tarvii kikkailla monella eri ohjelmalla ja vaihdella tiedostomuotoa moneen kertaan, niinkun tolla EOD:lla Shocked
Toihan on tosi helppo juttu, kyllä menee hankintaan.

Pages: 1 [2] 3 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1