G-Max ja Desing Studio testailua.

<< < (9/11) > >>

Wanhis:
Harjoittelen tuossa Desing Studiolla kääntyvien 2-D objektien tekemistä mutta tuli vähän ongelmia. Osaan laittaa kuvan laatalle ja saan sen näkymään simussa siten, että esim vain tuo kuvassa oleva hirvi näkyy (musta alue on läpinäkyvää) Mutta . . . kuinka saan laatan käyttäytymään niin, että se kääntyy  automaattisest simussa katsojaa kohden, kuten monet 2-D objektit tekevät.

  [ Attachment not found - or removed ]

Wanhis:
Tuossa pari tänään väsättyä objektia, Sarvikuono ja 750cc Kawasaki. Nuo ovat sellaisia litteitä niinkuin monet simun puut. Sama kuva on molemmin puolin. Yllättävän lähelle niitä pitää mennä, ennenkuin litteyden huomaa. Jos lentää objektin yli jolloin se näkyy vain hetken aikaa niin sitä litteyttä ei välttämättä huomaa ollenkaan.
Edelleen on hukassa taito tehdä objektista automaattisesti kääntyvä, kuten tuolla edellä jo kerroin. Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.

[ Attachment not found - or removed ]

jrantala:
Quote

Edelleen on hukassa taito tehdä objektista automaattisesti kääntyvä, kuten tuolla edellä jo kerroin. Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.


Käsittääkseni haet "rotate-to-user-plane" funktiota. Miten paljon olet googlaillut?
Pikagoogletuksella löytyi oheinen FSDeveloper.com:in ketju jossa asiaan annetaan jotakin vinkkejä:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=5838

Lyhyesti: rotate-to-user-plane ei onnistu FSDS:llä suoraan, vaan pitää käyttää Arno Gerritsenin MDL tweakeria (freeware, löytynee samalta sivustolta). Lisäksi FSX ja FS2004 eroaa tältä osin, ja homma ei toimi FSX:ssä.

Muutenkin FSdeveloperin FSDS foorumi on ihan asiallista luettavaa. 

Wanhis:
Kiitokset Jussi jälleen vinkistä! Olen tuossa muutaman päivän hakenut googlella mutta väärällä hakusanalla "Rotate to aircraft" mutta nyt näyttää lupaavalta! Pitää tutustua tuohon linkittämääsi juttuun ja katsotaan josko ensi viikonloppuna jo objektit kääntyisivät automaattisesti katsojaa kohden. Lähinnä pitäisi ne ihmis ja eläinhahmot saada kääntymään. Ei kuitenkaan Kawasakeja, ne saavat pysyä paikoillaan.

Siinä Googlauksen ohessa tutustuin myös pikaisesti tuohon suosittelemaasi FSDeveloper comiin ja totesin myös sen varsinaiseksi aarre-aitaksi kun haluaa laajentaa tietämystä näissä mallinnus jutuissa. Tosin suurin osa niistä ohjeista on minulle vielä melko "utopiaa" mutta pikkuhiljaa edetään.
Tälläinen vanha ukko vain oppii niin hitaasti ja unohtaa nopeasti. Koko ajan pitää sahata noita samoja opittuja rutiineja, että ne pysyvisivät hallinassa.

Wanhis:
Olen tuossa jo useiden kuukausien ajan haaveillut omien EZ-Sceneryllä asetettavien  objektien tekemisestä. Pikkuhiljaa on tietoa ja taitoa karttunut ja viimeisenä linkkinä oli tuo J. Rantalan vihjaama "MDL Tweaker" ohjelma. Olin asettanut ensimmäiseksi tavoitteeksi automaattisesti kääntyvien EZ-objektien tekemisen ja nyt tavoitteeseen on päästy. Innostuin siitä senverran, että lähdin kaverini kanssa Vantaalle kuvaamaan lentokoneita.
Kaverillani on kulkuluvat "aidan toiselle puolelle" ja tässä poseeraamme yhteiskuvassa koneiden parkkialueella. Minä olen kuvassa oikealla.

[ Attachment not found - or removed ]

Myöhemmin kentälle saapui Yhdysvalloista vielä pari kaveriani, jotka tulivat Helsinkiin rentoutumaan. Kaverini ovat hieman kalpeita, pitkän lennon jälkeen. Otin muistoksi vielä kuvan kauniista lentoemännästä.
 
Sinänsä mielenkiintoista, että ihmis ja eläinobjektit toimivat simussa yhtä hyvin oli käytettävä kuva sitten piirros, aito valokuva tai kuva nukesta/lelusta, kuten nuo palloa pitelevät miehet ja Batman. Palaan näihin 2-D objektien käyttöön vielä myöhemmin ja jossain vaiheessa voisin väsätä jonkinlaisen "pika-ohjeen" jossa käydään läpi tarvittavat ohjelmat ja objektin tekojärjestys.

[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page