Exclude tar bort runway

(1/2) > >>

sk507:
Hej,
Jag gör ett litet enkelt tillägg till BGCO Neelerit Inaat på Grönland. Detta gör jag i EZ-scenery. För att få bort defaultbyggnaderna har jag gjort en liten Exclude, som jag lagt in i mappen där jag har sceneriet. Men...
Min Afcad för BGCO försvinner. Varför? Inte ska en Exclude ta bort Afcad-en. Jag har laborerat att flytta sceneriet och Afcad upp och ner i scnery.cfg och ändrat Altitude på Afcad-en. Men antingen finns mitt sceneri där men ingen runway och apron, eller så har jag allt inklusive default-byggnaderna också. Suck. Vad gör jag för fel..?

Hälsning
Anders S
Umeå

LBQ360:
Hej Anders!

Har du provat att ta bort byggnaden med EZ scenery?

Hälsningar
Lennart

sk507:
Aaa, låter som en bra idé. Och jag hittade bas-sceneriet för Neelit Inaat med mitt gamla JABBgl. Men EZ-scenery-programmet låter mig inte öppna annat än scenerier som gjorts i EZ-scenery. Så det vete sjutton hur göra eller varför den förkättrade excluden raderar AfCaden... Tack för tipset, dock.

Hälsning
Anders S

jhz94:
1. Vilken simulator
2. Vilket program använde du för excluden.

Kan recomendera att du kör Exclude builder som finns på avsim, eller googla på det så bör du få upp Scenery Hall of Fame, där du ska hitta nedladdningslänk. Dock är det länge sedan jag jobbade med det programet. I FSX kan du baka in excluden i AFCADen.

sk507:
Hej,
Tack för svar och förslag. Jag använder FS2004 och jag la helt enkelt in en Exclude-rad i scenery.cfg. Funkar ju, husen försvinner, liksom, tyvärr, även runway och apron. Men så gör uppenbarligen en Exclude även om man bara väljer objects, har jag läst på något forum medan jag sökt svar. Det borde ju funka, tänkte jag, om man flyttade upp AfCaden ovanför Exluden. Men icke. Hur gör andra? Jag har ju många add-on-scenerier med en manuell Exclude-fil inlagd...

Men det får vara, det är inte så viktigt. Jag hade tänkt göra en liten YouTube-video med en flygning med ATR-72 i FS2004 från Reykjavik till Neelerit Inaat och då ville jag ha med de röda husen på BGCO. Men det finns ju sååå många andra ställen att flyga till...

Hälsning
Anders

Navigation

Up one level

Next page