Nattflyg med SAS eller Malmö Aviation?

(1/2) > >>

Razeers:
Har googlat och sökt lite, men inte funnit mitt svar, så jag vänder mig hitåt!

Flyger SAS eller Malmö Aviation nattflyg? Ser nämligen inte dem på flygradarn, och känns som en förlust att inte flyga under nätterna faktiskt, även om passagerar antalet inte är lika stort kan man ju ändå alltid tjäna en slant! Har för mig Skyways flyger natt, och går de bra för dem då?

thomashjelm:

Malmö Aviation flyger bara charter på nätterna. Bromma stänger 22 och efter det blir det inget flygande.

/T

jimsom:
Nattflygningar förekommer väl mest när det gäller charter eller lite mer långväga destinationer samt fraktflyg som mestadels går på natten.
Skyways har inga tidtabellslagda reguljärflyg under natten, men däremot har Norwegian det på ett antal rutter till medelhavet.

Ett alternativ till flygradarn är annars WebTrak hos Swedavia, där syns "all" trafik, fast med en fördröjning på 5 timmar.

jas001:
När flygbolagen har svårt att få lönsamhet på flygningarna dagtid så är det nog osannolikt att försöka sig på nattflygningar.

Sen har vi ju bara 4st 24h-öppna flygplatser i Sverige vilket är ganska ynkligt...  EDIT: Ursäkta göteborgare - 5st med Säve så klart
Visst skulle fler flygplatser öppna upp på andra tider för avgångar och ankomster - bara flygbolagen betalar för det...

A.J.

conversed:

När flygbolagen har svårt att få lönsamhet på flygningarna dagtid så är det nog osannolikt att försöka sig på nattflygningar.

Sen har vi ju bara 4st 24h-öppna flygplatser i Sverige vilket är ganska ynkligt...  EDIT: Ursäkta göteborgare - 5st med Säve så klart
Visst skulle fler flygplatser öppna upp på andra tider för avgångar och ankomster - bara flygbolagen betalar för det...

A.J.

Är Säve 24h? Trodde de bara fick hålla öppet till 2200 efter gnäll från de boende omkring? Eller är det så att det är bemannat dygnet runt men att det inte förekommer flyg enligt tidtabell efter 22?

Navigation

Up one level

Next page