Hjälp med AA i FSX?

(1/1)

noneedforaname:
Finns det något sätt att få Catalyst-inställningarna att fungera i FSX? (Har skaffat nytt grafikkort, ett HD5850).

Har för mig att folk brukar rekommendera att man inte använder simulatorns inbyggda AA-funktion, men hittills lyckas jag inte få det att funka med Catalyst. Stänger jag av simulatorns AA så blir det helt enkelt ingen AA alls. Tips, någon?

jouko:
Jag hr ett litet äldre kort men...

1. Öppna Catalyst ControlCenter, avancerad vy
2. gå till 3D
3. använd anpassade inställningar
4. kantutjämning minst 6 X
5. aktivera Adaptiv kantutjämning, Högsta kvalitet
6. Antisotrop filtrering kanske 4 X
6. Catalyst AI. On
7. Mipmap detalnivå Hög kvalitet

Finns kanske flera inställningar i de nya korten men huvudsaken är att
du kollar att du INTE har Använd programinställning bockat nånstans.
Hämta även de senaste drivrutinerna och kolla vilka inställningar du har eftersom de kan
ändras under uppdatering till Standardvärden och såna ska du inte ha inte i AA (Adaptiv kantutjämning).
/J

noneedforaname:
Tack för svar; jag ska prova det. Men vad betyder det i FSX, ska jag ändå bocka för AA där? Och vilken slags filtering ska jag välja i FSX i så fall?

jouko:
Du behöver inte göra nånting i FSX egentligen, använd så höga inställningar som du kan överallt.
Advanced animations bör vara på, Target frame rate ca 30 eller lite mer. Ingen Anti Aliasing i FSX.
Går det trögt, minska successivt scenery-inställningar med start på Autogen, kanske.
Eller Very Low med Clouds, minska cockpit inställningar o.s.v.
/J

EDIT:
Filtrering: jag har aldrig kunnat uppfatta nån skillnad mellan trilinear eller bilinear i praktiken, är du nöjd med det ena kör med det.
Egentligen gäller det för oss alla att pröva sig fram, testa vad datorn klarar av att utföra och vara nöjd med de inställningar man kommer fram till.
DS

Navigation

Up one level