Behöver en mentor för att påbörja Online.

(1/6) > >>

leveller:
Hejsan.. Jag har varit här väldigt länge.. 
Och jag har lirat flygspel väldigt länge.

Jag funderar nu på att ta steget ut och börja flyga online. "På riktigt" inom Ivao eller Vatsim.

Det jag nu är intresserad av är en som är inne rätt mycket och har tillgång till MSN eller motsvarande. Som man kan fråga saker.
Och som får med mig ut och våga..

Den största rädslan är nog att jag inte är HELT 100 på navigering.
Jag brukar mest köra VFR med Go direct..

Så mycket mer har jag inte lärt mig än.

Annat problem är att jag imorgon kommer åka och jobba 10 dagar och inte kommer vara online alls.  Därför tänkte jag om nu någon är inne och ser detta, kan tipsa om en del att ladda hem och plugga?   Nej jag har bara laptopen med. Har inte spelet på den.  Men sånt som jag ändå borde läsa på.

Min andra rädsla är lingon..  Hör man verkligen vad folk säger?  Iof det är ju därför man ibland bokstaverar... Men ja.

Ivao eller vatsim kvittar helt då det bara verkar finnas oändliga diskussioner om det som aldrig tar slut.
:]

Det jag mest behöver är en som tar mig under sina vingar, dock inte officiellt.. men finns där när man undrar massor.

Mvh Tobias Möller.   Sjöman.    :]

amadeus:
Tyvärr har inte jag tid att vara mentor, men jag rekommenderar denna sida hos VATSIM som är fylld med massa bra dokument o manualer som förklarar det mesta. Bra instuderingsmaterial tills du sätter igång. http://www.vaccsca.org/pilot/training/index

Lycka till. När du väl börjat är du fast :-)

leveller:
Jo, jag kommer spara ner allt jag hittar.
Flickvännen är nu efter 1.5 års förhållande presenterad till fsx där hon även fick prova och leka lite..
Har redan sagt till att jag kommer nog inom kort sitta en hel del vid datorn och flyga..
heh

Tackar.
Fler länkar någon? 
För nerladdningsbara dokument/pdf/ vadsom?

Johan Grauers:
Jag kan gärna försöka hjälpa till så gott jag kan Det handlar då om Vatsim

Vill du/ni utveckla dig/er mera på VFR först och lära dig det eller tänkte du gå mot IFR och är mer intresserad av det?

leveller:
Ja nu menar jag inte att jag ska kunna ringa hem till er mitt i natten.
Utan snarare en som man kan fråga massa för er, dumma frågor utan att ni tappar tålamodet.

Vilken av dom 2 spelar mig ingen roll.

Tja.. jag vet ju att jag BORDE plugga på VOR/ADF osv..   

Som jag kör nu rattar jag mest in banans frekvens på Nav1 och två så jag får riktning.
Och jag har kört för flera år sen.. en del pmdg 737 som jag kunde utan och innan. Nu är allt helt lost.

Jag tror jag mest kommer köra IFR.  För då kvittar väder.   

VFR så vet jag väl en del om upwind, downwind, crosswind. Final osv.  Sånt har jag småkoll på. Och vet att flygplatser har Standard... A... R  ?  och S... Instrument Departure.
(Nix. Kan inte termerna)

Så det kommer bli IFR. Känns som om man har mest nytta av det.

Navigation

Up one level

Next page