Man har varit ute och åkt med SAS...

(1/1)

conversed:
..för en gångs skull och några frågor infinner sig.

Flög GOT-ARL-LIN och MXP-CPH-GOT. Väl framme på LIN så kom kaptenen ut (svensk besättning) och ställde sig och tackade för att vi hade åkte med SAS osv när vi klev av. Den danska besättningen gjorde inte så på hemresan, är det ett svenskt påfund att göra så rent generellt eller var det en engångsgrej att kaptenen gör så hos SAS? Trevligt var det iaf.

Fråga två; har de ngn plan för att byta ut de eländiga MD-8X burkarna? Och missförstå mig rätt, som flygnörd är det kul, fina klassiker etc etc. Men ur ett rent resenärperspektiv är det en trång jäkla konservburk som stinker järnålder att åka i. Åkte MD-something till CPH och bytte sen till A319 och det var ju som att sätta sig i starship voyager i jämförelse.

jimsom:
Man börjar väl bli desperata på SAS. Förhoppningsvis så leder deras kris till ett bättre servicekoncept och trevligare personal.

karlsson_jk:

..för en gångs skull och några frågor infinner sig.

Flög GOT-ARL-LIN och MXP-CPH-GOT. Väl framme på LIN så kom kaptenen ut (svensk besättning) och ställde sig och tackade för att vi hade åkte med SAS osv när vi klev av. Den danska besättningen gjorde inte så på hemresan, är det ett svenskt påfund att göra så rent generellt eller var det en engångsgrej att kaptenen gör så hos SAS? Trevligt var det iaf.

När jag flög med SAS för ca 1 år sedan gjorde kaptenen samma sak. Och ja, han var svensk.

Razeers:
Dem gångerna jag flugit med Svenska bolag har faktiskt personalen ställt sig för att tacka alla resenärer. Tror det var likadant med Finnair när vi flög Köpenhamn-Bejing via Helsingfors. Däremot när jag flugit inrikes i Tyskland med Lufthansa har jag inte sett så mycket, samma sak gäller med Air Malta  . Dock ett par år sen nu senast jag flög "inrikes" i andra länder.

Danielakesson:
Atlasjet och Cyprus Turkish Airline Har med ställt sig och tackat!

Navigation

Up one level