Problem med IVAO

(1/1)

jakobsundin:
Hejsan! Jag har haft problem med IVAO ett tag tillbaka nu. När jag försöker logga in står det att jag har skrivit fel lösenord. Men jag är helt säker på att det är det lösenordet. Men när jag sen provar att bli påmind om lösenordet, så kommer det upp ett felmeddelande.
[ Attachment not found - or removed ]
Och jag är säker på att jag har rätt ID också. Så jag har försökt kontakta både MD och MAD, men jag får ett meddelande tillbaka direkt om att mailet inte kunde skickas. Så, jag försökte jag skapa nytt konto.
När jag gick vidare såg det ut såhär.
[ Attachment not found - or removed ] Felmeddelande där också alltså. Och jag har inte fått nåt email, inte i skräppost heller.

Undrar om någon annan har haft samma problem, eller om någon vet vad man kan göra åt det?

//Jakob Sundin

mgerner:
Hej Jakob,

Jag ser att den där URL-grejen försöker få kontakt med IVAO.org. Detta är fel, den hemsida och adress du ska använda är IVAO.aero.
Så om du går till www.ivao.aero --> services --> My Details, så ska det fungera.

Det här är ett allmänt känt problem, och jag vet inte hur många medlemmar som grävt ner sig i det... Det var en konflikt i ledningen i slutet på 90-talet som gjorde så att .org-sidan slutade fungera men fortfarande finns, och nu är det alltså istället .aero som man ska använda sig av.

EDIT: För den som vill läsa mer om detta så finns mer info här: http://ivao.aero/why-IVAO-aero.htm

jakobsundin:
Tack så mycket, hade helt glömt att det var .aero!

Navigation

Up one level