Uusin hankintani

<< < (97/175) > >>

Wanhis:


Kävin ensi kertaa ostoksilla FlightSim Storessa ja hyvinhän ne kaupat sielläkin onnistuivat. Paljon oli mielenkiintoista ja myös semmoista mitä ei aivan jokapäivä silmien eteen ole hyppimässä, kuten tämä Cessna 182:nen. Kyseessä on 1966 mallinen Cessna joka on lentänyt yli 20,000 lentotuntia. Paneelia on jonkinverran modernisoitu 70-luvulla. Viime vuosikymmenet konetta on säilytetty meren läheisyydessä ja sen kyllä huomaakin hieman "kulahtaneesta" ulkonäöstä.
Kone onkin oikein herkullisen likainen ja ruosteinen eikä ikä näy pelkästään ulkonäössä. Koneen toiminta ja luotettavuus tuntuu muutenkin arvelluttavalta mikä on tietysti aivan erinomaisen orginelli juttu.
 



Ohjaamo on jotenkin "Himmee" mikä sopii tyyliin hyvin. Ikkunaan on imukupilla kiinnitetty Garmin Gps jonka olemassaoloa ensin hieman vierastin mutta pian huomasinkin sen olevan varsin tarpeellinen varuste hieman oikukkaan mittariston tukena. Gps:n saa klikaamalla katoamaan mutta mieluusti sen kyllä pitää näkösällä sillä mittarit ja navigointivälineet tuntuvat toimivan osittain vähän satunnaisesti. Kaikki sulakkeet ovat irroitettavia ja niitä ilmeisesti pitää räplätä, että kaikki toimisi? Tältä ainakin pikaisen testin perusteella vaikuttaisi.
Koneessa on vain Virtual-Cokpit, tosin muuta ei kaipaakkaan koska kaikki pyörii niin vahvasti se ehdoilla. Animaatioita koneessa on on yli 135 ja pyöriteltävää ja klikattavaa toimintoa ohjaamossa riittää selvästi keskivertoa enemmän.



Hyppää kyytiin tehdään pieni kierros! Penkit siirtyvät eteen ja taakse, pilotin saa pois klikkaamalla ovenpielessä olevaa hihnaa, ikkunat saa auki, aurinkolipat alas jne.jne. Parasta lienee kuitenkin koneen äänimaailma. Ikkunoiden ollessa auki on tuulen kohina huomattavan kova, erilaisia nitinöinä ja kolinoita riittää ja onpa jopa ohjaamon ilmastoinnin puhaltimellekin oma äänensä jne.



Yövalaistusta . . eipä voi valittaa! Ikkunat ovat kuluneet ja ne heijastelevat haitaten näkyvyyttä. Tämä seikka yhdistettynä koneen yleiseen epämääräiseen toimintaan luo välillä varsin "hyytäviä" tunnelmia mikä onkin ihan ok. Vastaavia tunnelmia ei saa aikaan aivan helpolla esim. Carenadon Cessnalla lennellessä.



Mikäli haluat lentää hyppytoimintaan varustellulla koneella niin toisen oven saa katoamaan näppärästi klikkaamalla kauhukahvaa,  Tai ehkäpä sinulle iskee paniikki ja haluat itse hypätä ulos!



Moottorinsuojuksen saa auki! Itse moottori savuttaa enemmän kuin normaali hyväkuntoinen Cessna 182. Huomaa linnunkakat siipien yläpinnalla.



Kone parkissa, moottoripeitto, siipipainot, ja pitotputken suojus asennettuna. Vaikka kone onkin huonokuntoinen ja paljon lennetty, niin köyhän on pakko pitää huolta siitä mitä vielä on jäljellä. Kokonaisuudessaan erikoinen lisäosa jonka tyyppisiä toivoisin tulevan enemmänkin eri valmistajilta. Kuvitelkaapa vaikka esim 20-vuotta seissyt vanha DC-9 tai vastaava jolla päättäisit lähteä hieman laittomalle pikku lennolle koneen vioista välittämättä.


Joona:
Quote

Kuvitelkaapa vaikka esim 20-vuotta seissyt vanha DC-9 tai vastaava jolla päättäisit lähteä hieman laittomalle pikku lennolle koneen vioista välittämättä.


Voisi olla ihan mielenkiintoinen esim FTM MD-82 modattu versio eli joku vaikka 40v vanha yksilö, jota on huollettu viimeksi 10v sitten. Kaikki toimisi tai ei toimisi, päivästä riippuen ja ruostetta yms olisi sopivasti siellä täällä. Vikaherkkyys olisi myös omaa luokkaansa. Koskaan ei tietäisi mitä jostain kytkimestä tapahtuisi. Tollanen vois olla ihan kiva ostaa, jos semmosia vain olisi.

dc10-30:
Aina kun aloitat jonkin lennon niin saat tehdasuuden koneen. Olisi mielenkiintoinen ominaisuus jos aina konetta valitessa voisi valita sen iän. Ainahan jollain Gauge ohjelmalla voi tehdä semmoisia vanhoja ja kuluneita mittareita ja asentaa johonkin koneeseen.

FSPassenger lisuri simuloinee koneen kulumista. Siinähän konetta "ostaessa" voit valita joko uuden vai vanhan romun, ja koneessa on vikoja sen mukaan. Moottori sammuu, laskutelineissä ja laipoissa kaikenlaista vikaa jne.

Joona:
Quote

Aina kun aloitat jonkin lennon niin saat tehdasuuden koneen. Olisi mielenkiintoinen ominaisuus jos aina konetta valitessa voisi valita sen iän. Ainahan jollain Gauge ohjelmalla voi tehdä semmoisia vanhoja ja kuluneita mittareita ja asentaa johonkin koneeseen.

FSPassenger lisuri simuloinee koneen kulumista. Siinähän konetta "ostaessa" voit valita joko uuden vai vanhan romun, ja koneessa on vikoja sen mukaan. Moottori sammuu, laskutelineissä ja laipoissa kaikenlaista vikaa jne.


A2A Accusim koneet on vastaus. Mulla on B-377. IHan kiva kun moottorit kuluu käytettäessä ja niiden tila tallentuu. Seuraavalla kerralla ei olekaan tehdasuusi kone...

dc10-30:
Quote

A2A Accusim koneet on vastaus. Mulla on B-377. IHan kiva kun moottorit kuluu käytettäessä ja niiden tila tallentuu. Seuraavalla kerralla ei olekaan tehdasuusi kone...

Kiitos vihjeestä! 

Vaikuttaa mielenkiintoselta, lisään sen loputtomaan ostoslistaani (REX:in ja AS2012 ja muiden seuraan.)  Hiukka saita luonne minulla... 

Entä jos moottori lopultaa posahtaa? Saako sitä nollattua. Entä voiko sitä vanhentaa jotain tiedostoa muokkaamalla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page