FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.07.17, 08:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Uusin hankintani
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 45 Reply Print
Author Topic: Uusin hankintani  (Read 126735 times)
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

Re: Uusin hankintani
« Reply #560 on: 07.01.13, 12:17 »

[ attachment removed / expired ]

Mielenkiintoinen paketti tuli tänään postin mukana. Joulukuun lopulla tilaamani boxit tulivat perille. Lienevätkö tulleet Yhdysvalloista saakka, sillä ainakin lähetyslistan osoite viittaisi South Carolinan seutuville.
PC-Aviatorin alennusmyynnistä nuo tuli ostettua ja hinta oli kyllä naurettavan halpa. Da-20 Katana, Hurricane, Spitfire ja Flying Club 2:nen.

Hurricane boxi kiinnosti erityisesti sillä se on pakattu Abacus tuotemerkillä! Enpä ole ennen moista nähnyt. Yleensä tämä kone on ollut First Classin boxissa. Tämä oli pakko saada tottakai!

FlyinClub 2 on hieno boxi. Kotelo on erikoispaksu kuten käsikirjakin. Tämän mukana sain nyt näppärästi tuon ison Robinsson R44 kopterin ja Beechcraft Duche:sin. Boxissa on lisäksi vielä Piper Archer mutta se minulla jo on ennestään. Sain sen aikoinaan tilaajalahjana.
Tämä FlyingClub 2 on hyvä pari aiemmin hankitulle FlyingClub X:lle sillä nyt on koko sarjan koneet käytössä. Spitfiren ja Katanan jätän vielä muoveihin. Avaan ne sitten kun on tylsää . . .
 Smiley

Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #561 on: 09.01.13, 09:59 »

Millainen tuo hankkimasi Aerosoftin Katana 20 on? Minulla on tuo versio 4x ja se pisti koko simun sekaisin kesällä asennettuani sen - niin tai se mitä luultavammin johtui Katanan päivityksestä. Aikani tapeltuani ongelmien kanssa päätin pistää koko systeemin uudelleen asennukseen. Tuo minun versioni on kyllä hyvällä ajatuksella (proseduurit ja vauriomallinnus) suunniteltu kone, mutta toteus ei mennyt aivan putkeen - ikävä kyllä eikä tekijä enää pahemmin ota foorumilla kantaa tekeleensä bugeihin. Näin se nykyään näyttää menevän - on kiire uuden tuotteen tekemiseen, joka sekin on tehtävä kiireellä. Tavallaan asian ymmärtää (kiireen) jos tuosta elää, mutta voisi tuotteensakin antaa jatkaa elämäänsä siten, että jossain vaiheessa tekisi homman valmiiksi.

Minua henkilökohtaissti potuttaa joka ainoan kerran kun mieleeni juolahtaa Flight1:n Piper Meridian, joka ei toimi Windows 7:ssa eikä 64 bittisellä alustalla. Siinä oli kone, jolla tykkäsin liikkua ja jossa kaikki toimi myös moitteetta, mutta pojat päättivät jättää päivittämättä sen nykykoneisiin sopivaksi lukuisista toivomuksista huolimatta. Nyt se lojuu tuolla bittiarkistossa tyhjän panttina. Onhan siitä joku vääntänyt jonkinlaisen nykyavioniikalla varustetun tekeleen, mutta kiitos ei.

Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #562 on: 09.01.13, 16:40 »

Millainen tuo hankkimasi Aerosoftin Katana 20 on? Minulla on tuo versio 4x ja se . . . .

Juu, empä osaa vielä sanoa tuohon mitään kun boxi on vielä korkkaamatta ja muoveissa. Hurricanen jo asensin ja testailin, seuraavaksi pistän tuon FlyingClub 2:sen. Pitääpä pitää mielessä tuo kertomasi mutta empä usko että mitään erikoista tapahtuu . . minulla on niin vanhanaikaiset systeemit Win-XP ja Fs9.
Tosin kyllä noissakin aina jotain pientä häslinkiä ilmenee. Windows XP aina välillä asentelee jotain päivityksiä ja siellä tietokoneen sisällä sitten bitit muuttuu eri asentoihin tms. Kokeilin tuossa muutaman kuukauden tauon jälkeen SBuilderia ja kappas . . se oli menettänyt yhteytensä FSuippiin! Piti hakea FSuipin uusin versio ennenkuin rupesi taas pelittämään. Monet maisemanteko työkalut ovat "sikavanhoja" monimutkaisia ja herkkiä enkä ole vakuuttunut niiden toimivuudesta mikäli päivittäisin tietokoneeni viimeisen päälle nykyaikaan.

Välillä tekisi mieli hankkia toinen tietokone joka olisi pyhitetty vain Flight Simulaattoriin ja maisemasuunnitteluun, ilman nettiyhteyttä tietty. Semmoinen vakaa ja toimiva, aina samanlainen systeemi jossa mikään ei muutu ja uudistu omia aikojaan. Toisessa tietokoneessa olisi sitten nettiyhteys ja siinäkin olisi Flight-simulaattori kuten on nytkin.
 Undecided

Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #563 on: 09.01.13, 16:51 »

Hej Rolf
Mulla on tuo vanhempi Katana ja myös sen X versio mutta tykkään siitä vanhemmasta enemmän, se on hiukan yksinkertaisempi mutta silti parempi, minun mieletä.
Toi X malli on vain päivitys siihen vanhempaan, ei se sen hienompi ole muuten kuin että saa ruksata mahdollisimman pajon ruutuja, osta pois se Katana jos sen haluat, et siinä mitään häviä.
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #564 on: 09.01.13, 17:25 »

Eheeeeiii - en osta Katanaa. Yksi versio piisaa ja sekään ei toimi. Nyt on Lancair Legacy se in-tuote, jolla taival taittuu hienosti reilun 200 solmun tuntivauhtia ja halutessa pääsee aika korkealle. Minulla on sellainen näppituntuma tuon uudemman Katanan asennuksesta, että se muokkasi samalla jotain muutakin tiedostoa, joka vaikutti muihin koneisiin. Siivekkeet eivät toimineet siten kuin oli tarkoitus ja kaikkea muuta pientä, joka vaikutti kaikkeen lentämiseen.

Jarin idea pelkästä simukoneesta on järkevä. Minulla oli alunperin tarkoitus samaan, mutta kun on  kolme lentosimua samassa + pari kolme muuta, niin homma karkasi käsistä. Tosin voidaan puhua edelleen simukoneesta, sillä lähes kaikki roina liittyy näihin simuihin tavalla tai toisella. Työpöytä pitäisi siivota ladatuista tiedostoista ja laittaa varmuuskopio-mappiin - on nimittäin niin paljon tavaraa ettei enää meinaa löytää hakemaansa  Grin

Pertti Lode

« Reply #565 on: 09.01.13, 23:11 »

Mä olen kolmen päivän aikana siivonnut extra kovalevyä kun on yhtä paljon roinaa kun sinullakin, 140GB olen heittänyt pois ja nekin oli tupla esityksiä,
kuinka paljon sitten on semmosta mitä ei tarvii sen saa nähdä tulevaisuudessa.
Kaikkea sitä kertyy vuosien aikana
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #566 on: 10.01.13, 16:17 »

A2A:n lisäristä Accu Feel on ilmestynyt versio 2.0, joka tuo lisänä edelliseen mm. äänet ja muut efektit vesiliikenteeseen. Koko versio (uutena) maksaa parikymmentä dollaria: http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=55 ja päivitys aiemmista versioista $5. Kävin hakemassa ja asensin tuon päivityksen ja on varmasti hintansa väärti.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pertti Lode

« Reply #567 on: 11.01.13, 17:23 »

A2A:n lisäristä Accu Feel on ilmestynyt versio 2.0, joka tuo lisänä edelliseen mm. äänet ja muut efektit vesiliikenteeseen. Koko versio (uutena) maksaa parikymmentä dollaria: http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=55 ja päivitys aiemmista versioista $5. Kävin hakemassa ja asensin tuon päivityksen ja on varmasti hintansa väärti.

Pekka

Mitä se tuo päivitys tekee koneeseen? (Piper j3)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #568 on: 11.01.13, 17:55 »

Mitä se tuo päivitys tekee koneeseen? (Piper j3)

Ei kai se koneeseen mitään tee paremminkin FSX:ään. Se päivittää Accu Feel version 1.0 (tai 1.1 pienempi ilmaispäivitys, joka tuli syksyllä) versioon 2. Entisiä ominaisuuksia on paranneltu ja joitain uusia on tullut lisää (tarkempi lista löytynee A2A:n sivuilta). Päivitys tarkistaa onko simuun asennettu versio 1 tai 1.1 ennen kuin asentuu. Jos versiota 1 ei ole, pitää ostaa koko versio 2 (n. $20). Accu Feelin väitetään toimivan lähes jokaisella lisäosakoneella (freeware tai payware). En tiedä toimiiko tuolla mainitsemallasi - todennäköisesti toimii. Muistaakseni A2A:lla oli vielä konekohtaisia (A2A:n koneille) erikoisversioita siitä.

Pekka
« Last Edit: 11.01.13, 17:59 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pertti Lode

« Reply #569 on: 25.01.13, 21:12 »

Tämä voisi olla se, jos se tulee myytäväksi joskus?
Tämän firman tuotteet ottavat vain paljon aikaa mutta ovat huippuluokkaa.
Tamä oli 14/12-12  Sibbwingsin forumilla.

Niklas Tähtinen

Date Registered: 16.08.11

« Reply #570 on: 11.02.13, 17:52 »

Mahtava laite ja todella kevyt, pyörii siinä missä defukoneetkin!  thmbup

Jarkko Kautto

Date Registered: 26.12.12

« Reply #571 on: 12.02.13, 14:01 »

Tulipa hommattua Aerosoftin Airbus X Extended,ei menny kyllä rahat hukkaan!   thmbup

Intel Core i5-3350P | NVIDIA GTX1050 TI 4 GB | 8 GB DDR3 1600 MHz | Kingston HyperX 3K 240 GB SSD | 1 TB 7200 RPM SATA | Win 10

Jyri Leijala

Date Registered: 17.09.11

« Reply #572 on: 12.02.13, 19:22 »

Eikös tää näihin uusiin hankintoihin mene Wink
Markku P Pitkänen

Date Registered: 03.11.12

« Reply #573 on: 18.02.13, 10:53 »

Tämä tuli ostettua eilen.

Aivan mahtava laitos!  thmbup

Patrick Ojanen

Date Registered: 13.04.09

« Reply #574 on: 18.02.13, 10:58 »

Hyvä Markku, ostit hienon koneen  thmbup
Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

« Reply #575 on: 23.02.13, 10:12 »

Hei pojat!
Neuvokaas nyt mua vanhaa ukkorähjää, että kuinkas tähän sais teille tulemaan kuvan.
Olen aijemmin onnistunut laittamaan tänne kuvia, mutta yrityxestäni juolimatta, en tälläkertaa onnistunut.
Käytin tota Prt Sct nappia ja kuva tuli siihen, mutta vaikka olin seurannut tota liitä kuvia ohjetta, niin en saanut kuvaa näkyville.
Olen ollut jo liian kauan näistä puuhista ulkona, että en enää osaa mitään.
Tämä computer on ihan uus ja aika hinnakaskin, joten siitä ei pitäis olla kiinni.

Olenko jo näin dementoitunut? Onko se Alsheimer näin tarttuvaa, kun käyn joka päivä tuolla Mariabackenilla vaimoani tapaamassa.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Henri Juhantila

Date Registered: 18.08.09

« Reply #576 on: 23.02.13, 10:15 »

Hei pojat!
Neuvokaas nyt mua vanhaa ukkorähjää, että kuinkas tähän sais teille tulemaan kuvan.
Olen aijemmin onnistunut laittamaan tänne kuvia, mutta yrityxestäni juolimatta, en tälläkertaa onnistunut.
Käytin tota Prt Sct nappia ja kuva tuli siihen, mutta vaikka olin seurannut tota liitä kuvia ohjetta, niin en saanut kuvaa näkyville.
Olen ollut jo liian kauan näistä puuhista ulkona, että en enää osaa mitään.
Tämä computer on ihan uus ja aika hinnakaskin, joten siitä ei pitäis olla kiinni.

Olenko jo näin dementoitunut? Onko se Alsheimer näin tarttuvaa, kun käyn joka päivä tuolla Mariabackenilla vaimoani tapaamassa.

Moi Esa,

Kun kirjoitat viestiä niin textikentän alalaidassa on kohta "lisätoiminnot", klikkaat siitä ja valitset "Liitä kuvia" sitten aukeaa erillinen ikkuna, josta voit etsiä ja liittää kuvia viestiisi. Muista, että kuvan maksimi leveys saa olla 800 pikseliä ja max. Koko 200 kt.

Eli sun täytyy ensin tallentaa kuva ensin tietokoneelle ja sitten ladata tänne.

-Henkka

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #577 on: 23.02.13, 10:22 »

Hei pojat!
Kannattaa aluksi ladata ilmainen IrfanView tästä, jos ei koneelta jo löydy. Tuolla saa kätevästi ja nopeasti pienennettyä kuvat foorumin kokoon. Ja sitten teet kuten Henri sanoi tuossa yläpuolella. Cheesy
Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

« Reply #578 on: 23.02.13, 11:56 »

Kiitoxia pojat!
Ettepä ole ylenkazoneet tätä mun toivettani.
Minäpä yritän vielä uudelleen ja siinä kuvassa, jos se nyt onnistuu, niin saatte nähdä sen mun viimeisen töhelyyteni.
Kokeilen tässä vielä, kunhan ehdin.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Heikki Tyni

Date Registered: 17.03.12

« Reply #579 on: 23.02.13, 15:55 »

Löysin tämän Fokkerin vähän niinkuin vahingossa. Olin juuri ostanut VirtualColin joulu-alesta Jestreamin ja kun olin sitä rekisteröimässä ja hakemassa security-fileä niin sattumalta huomasin tämän Fokkerin eräästä sivuvalikosta!
Luulin tämän jo poistuneen markkinoilta, kun se hävisi SimMarketista ja VirtualColin nettikaupan etusivuilta. Mahtavatkohan pitää tätä piilossa sen uuden tulevan Versio 3.0:n takia? Näyttäisi muuten olevan yli 50% valmis se uutuus . . .

Oli miten oli mutta tämä Versio 2.0 kiinnosti jo yli vuosi sitten. Yritin sitä silloin saada boxina mutta VirtualColin kauppa sijaitsi semmoisessa maassa josta lähetyskulut olisivat olleet aivan tolkuttomat. Boxiversio oli heillä vielä silloin ohjelmassa. Nyt sain tämän kumminkin ja halvalla! 9-dollaria se oli vielä pari päivää sitten, samoin oli Jestream muttei ole ilmeisesti enään?

Tuossa yläkuvassa olen ensilennolla mutta tuhosin koneen kovassa laskussa. Kone on mielenkiintoisen vaikea ja pitkälle mallinnettu järjestelmiltään, eikä sitä tosiaankaan saa edes käyntiin Ctrl/E yhdistelmällä. Pari tuntia meni opiskellessa käynnistystä ja sen jälkeen tuhosin yhden kontillisen Pratt & Whitneyn potkuriturbiineja lentoonlähtö yrityksissäni! Taisi siinä mennä pari kokonaista konettakin. Pitkään aikaan ei ole ollut niin jännittävää lentää kuin on tällä koneella.
 Christmas smiley

Koneessa tulee myös mukana alla näkyvä animoitu maahenkilöstö. Laukkuja lastataan oikein urakalla. Koneen toisella puolella lentoemäntä heiluttelee kättään avoimessa oviaukossa. Kun maahenkilöstön poistaa, niin kuorma-auto lähtee liikkeelle jne. Opiskeltavaa tämän kanssa riittää. Kone on ilmeisen pitkälle mallinnettu järjetelmiltään. Paljon uutta asiaa, ainakin minulle.

Versio 3.0 julkaistu, SimMaketissa maksaa 8,95€, kävin ostamassa pois kun halvalla sai.
« Last Edit: 24.02.13, 16:55 by Ilkka Portti »
Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 45 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1