Uusin hankintani

<< < (125/175) > >>

Lonkka:
Quote

Se A2A:n Messerschmitt taitaa olla "Eemeli". Suomen ilmavoimilla ei ollut käytössään yhtään sellaista (saksalaisilla kyllä joku Suomessakin). Kaikki olivat "Kustaan" versioita 2 tai 6. "Kustaata" taas FSX-natiivina (payware) ei ole minun tietääkseni vielä tehtykään. No, Jariahan se ei taida liikuttaa, kun lentelee edelleen FS2004:lla. Natiivi FSX-kone taas on tärkeä siksi, että se vie FS2004:sta muunnettua "sekasikiötä" vähemmän (tieto)konetehoja.

Pekka



Lisäksi oli 3kpl G-8 ja 3kpl G-6AS(Höhenlage) Mersua ilmavoimilla WWII

Tosin tämä saitti puhuu G-10:stä esim. Utin mersun kohdalla joka on nyt nähtävillä Vantaalla Suomen Ilmailumuseossa.

http://www.scramblemagazine.nl/index.php?option=com_mildb&view=search&Itemid=60&af=fi

Harri

P.S Itse tuo kone näyttää hyvältä,ohjaamo vastaa oikeaa...muutaman cockpit kuvan kun vielä sais varsikin vasurista..?








Wanhis:
Quote

P.S Itse tuo kone näyttää hyvältä,ohjaamo vastaa oikeaa...muutaman cockpit kuvan kun vielä sais varsikin vasurista..?

Tuommoista näkymää on siinä ohjaamon vasemmalla puolella. Pistin myös kuvan moottorista oikealta puolelta nähtynä.
Tämä Messershmitt on muuten aikamoisen vaativa käsiteltävä laskua tehtäessä. Vielä on hakusessa se oikea tapa jolla kone tulisi siististi ja ehjänä alas. Nousukiidossakin kone mittaa kiitotietä aika tavalla ja useimmiten puunlatvat ryskyy kun koitan saada tätä viimetipassa irti kentästä. Siellä ilmassa sitten kyllä jo pärjäillään ja matka taittuukin aikamoisella vauhdilla jos tätä verrataan tavallisiin siviili pienkoneisiin.
 
Täytyy sanoa, että vähän kyllä innostuin näistä legendaarisista tehokkaista hävittäjistä. Näiden kanssa tulee vielä olemaan hauskaa. Muutama hävittäjä on jo hangaarissa, joista yksi on korkkamattomassa boxissa. Kokeilen sitä sitten kun opin ensin tällä hallitsemaan lentoonlähdöt ja laskeutumiset, sitten on sen Spitfiren vuoro.




Lonkka:
Quote

Tuommoista näkymää on siinä ohjaamon vasemmalla puolella. Pistin myös kuvan moottorista oikealta puolelta nähtynä.
Tämä Messershmitt on muuten aikamoisen vaativa käsiteltävä laskua tehtäessä. Vielä on hakusessa se oikea tapa jolla kone tulisi siististi ja ehjänä alas. Nousukiidossakin kone mittaa kiitotietä aika tavalla ja useimmiten puunlatvat ryskyy kun koitan saada tätä viimetipassa irti kentästä. Siellä ilmassa sitten kyllä jo pärjäillään ja matka taittuukin aikamoisella vauhdilla jos tätä verrataan tavallisiin siviili pienkoneisiin.
 
Täytyy sanoa, että vähän kyllä innostuin näistä legendaarisista tehokkaista hävittäjistä. Näiden kanssa tulee vielä olemaan hauskaa. Muutama hävittäjä on jo hangaarissa, joista yksi on korkkamattomassa boxissa. Kokeilen sitä sitten kun opin ensin tällä hallitsemaan lentoonlähdöt ja laskeutumiset, sitten on sen Spitfiren vuoro.




Jep!

Sakemannella oli yleensä paremmat kentät eli tultiin laskuun yli 200kmh,Suomessa tehtiin ns. kolmenpisteen lasku nopeudella 180kmh.

Harri

PerttiLode:
Näin jossain TV ohjelmassa tästa mersusta ja siinä mainitsivat että tämän koneen lentäjiä kuoli enemmän nousun ja laskun aikana kuin varsinaisessa ilmataistelussa, siinä kun on niin kapea se raideväli että sitä on vaikea ohjata maassa, tämä nyt jokin vuosi sitten entisöity mersu on jo tullut tantereesen ainakin yhden kerran, en tiedä jos on taas lentokunnossa.

pho201:
Quote

...
Sakemannella oli yleensä paremmat kentät eli tultiin laskuun yli 200kmh,Suomessa tehtiin ns. kolmenpisteen lasku nopeudella 180kmh.
...


Kiitos Harri täsmennyksestä noiden Mersujen osalta.

Noista kentistä tuli vielä mieleen, että suomalaisten käytössä olleet sotakentät (mm. tuo Onttola tuossa muutaman kilsan päässä tästä) olivat paitsi lyhyitä myös huonopintaisia (kestopäällystettä ei ollut käytössä). Tästä syystä esimerkiksi Onttolasta lähteneet Junkers Ju-88-koneet eivät voineet ottaa täyttä pommilastia kuten Saksan kentiltä olisi ollut mahdollista.

Pekka

Edit: Ju-88A:n suurin "sallittu" pommikuorma oli 2500 kg, mutta yleensä Onttolan kentältä kyydissä oli vain 1500 kg räjähtävää.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page