FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.09.17, 17:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Uusin hankintani
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 40 41 [42] 43 44 45 Reply Print
Author Topic: Uusin hankintani  (Read 131298 times)
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

Re: Uusin hankintani
« Reply #820 on: 19.12.14, 17:36 »

Viimeisin tulokas hangaariin nurkkaan, piti tuon ostaa kun 6€ sai sen irti.
Se on Carenadon Mentor T-34  fsx:ään

[ attachment removed / expired ]

Niklas Kivinen

Date Registered: 12.10.06

« Reply #821 on: 21.12.14, 11:04 »

* Vertigo Studios Spad VII CI Fsx:lle

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Niklas Kivinen

« Reply #822 on: 26.12.14, 18:37 »

Tällainen uusi hankintani FSAddon:n Avro Anson Fsx:lle . Tuo Suomen Ilmavoimien vanha maalaus löytyy Flightsim.com:sta.

Pertti Lode

« Reply #823 on: 31.12.14, 17:18 »

ostin tämän joululahjaksi, se on erikoinen kone, vaikka on yli 70v vanha malli niin sitä rakennetaan vieläkin

Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #824 on: 01.01.15, 06:40 »

ostin tämän joululahjaksi, se on erikoinen kone, vaikka on yli 70v vanha malli niin sitä rakennetaan vieläkin

On komea on . . . Carenadon Waco, arvelen ma. Kelpaa tuolla lennellä siellä ruotsimaalla pikkukentältä toiselle. Onkos tuommoinen loistokone raskas pyöritellä tietokoneen kannalta FSX:ssä, jos sitä vertaa vaikkapa default Cessnaan?

Pertti Lode

« Reply #825 on: 01.01.15, 10:11 »

Tämä on ALABEO WACO YMF-5 FSX/PREPAR3D mutta sitä myydään carenadon välityksellä, onko se niitten tytäryhtiö en tiedä mutta jotain niillä on yhteistä.

Kyllä tää lentää ihan siinä kuin minun toisetkin koneet, ei ole mitään nykimistä eikä FSP putoamista alas
Katoppas mikä "flybridge" siinä on

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #826 on: 01.01.15, 10:42 »

Tällainen uusi hankintani FSAddon:n Avro Anson Fsx:lle . Tuo Suomen Ilmavoimien vanha maalaus löytyy Flightsim.com:sta.
...

Oikein siisti maalaus, mutta valitettavasti "väärälle koneelle". Minulla on A2A:n Avro Anson enkä ole mistään löytänyt sille Suomi-painttia.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #827 on: 01.01.15, 10:52 »

Käykääpä nyt vuoden 2015 puolella jossain EU:n alueella/lta toimivassa nettikaupassa. Huomaatte salassa valmistellun uudistuksen, josta ainakaan me suomalaiset emme liene mielissämme. Kaupassa kysellään kansalaisuus viimeistään ostoksen maksuvaiheessa. Sen mukaan ostokselle määrätään AL-vero, joka meille on siis 24%, vaikka se myyntimaassa olisi pienempi. Homman toteutukseen liittyy myös tavattomasti byrokratiaa kaupan puolelta. Tämä tulee hävittämään pienet nettikaupat EU:n alueelta. Isot (iso raha) voittavat - pienyrittäjät häviävät.

Meille suomalaisille asiakkaille EU:n alueelta ostaminen tulee siis kalliimmaksi, koska harvassa EU-maassa on yhtä suuri AL-vero kuin Suomessa. No, ainahan voimme siirtää ostoksemme esimerkiksi Yhdysvalloissa toimiviin nettikauppoihin. Toistaiseksi tämä onnistuu, vaan kuinka kauan? Niin ikään salassa on jo jonkin aikaa valmisteltu vapaakauppasopimusta EU:n ja USA:n välillä. http://yle.fi/uutiset/vapaakauppasopimusten_sisalloissa_kiistanalaisia_kohtia_-_korporaatiovalta_kasvaa_patenttioikeuksilla/6948616 .

Jotta, maksa lisää tai ole ostamatta.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pertti Lode

« Reply #828 on: 01.01.15, 13:04 »

Oikein siisti maalaus, mutta valitettavasti "väärälle koneelle". Minulla on A2A:n Avro Anson enkä ole mistään löytänyt sille Suomi-painttia.

Onko tuota Avro Ansonia ollutkaan suomessa, en löytänyt sitä Ilmavoimien luettelosta joka käsitti kaikki koneet alusta alkaen, jos olen väärässä niin oikaiskaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_ilmavoimien_ilma-aluksista
Jaakko Polet

Date Registered: 17.07.10

« Reply #829 on: 01.01.15, 14:20 »

Onko tuota Avro Ansonia ollutkaan suomessa, en löytänyt sitä Ilmavoimien luettelosta joka käsitti kaikki koneet alusta alkaen, jos olen väärässä niin oikaiskaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_ilmavoimien_ilma-aluksista

Avro 652A Anson I Tunnus:AN   Määrä: 3 Vuosina 1936-1947 Hankintamaa: Englanti

kyllä tuolta löytyi... Smiley

Canon EOS 60D,18-55mm IS EF-S,24-105/4 IS USM L 70-200/4 IS USM L
koettu: OUL HEL TKU LAX MDW SAN AMS FCO WAW JFK ARN CPH MUC VIE SZG NCE LPA LHR VAA LLA KUO JYV MXP GVA CTA REG NAP CIA RMI TMP VCE LCY STN KTT RVN KEM OSL FRA TGL MYF EVE SJV LKN SOJ SUF KRK KRN ENF LIRU EFAH EFPA EFPU EFME EFLA EFKO EFRH EFML EFJM EFNU EFKN EFVT EFAL EFHF ORD PHL OSH MKE PEK tulossa:CPH MXP OSL | PPL(A) |
Pekka Holopainen

« Reply #830 on: 01.01.15, 14:31 »

Pitää paikkansa. Sen sijaan tarkemmin ajateltuna tuossa edellä olevassa maalauksessa esiintyvää keltaista itärintamanauhaa en ole Suomen Ansoneiden kuvissa huomannut. Sehän ei koskaan (tietääkseni) ollut rintamakäytössä. Konetta käytettiin 2-moottorikonekoulutustehtävissä ja lisäksi yhteystehtävissä (ja ehkä joissain muissakin tarkoituksissa). Minulla on tässä käsissäni kirja Suomen ilmavoimien VÄRIT 1918-2013 eikä senkään Anson-kuvassa ole tuota nauhaa.

Pekka

Pertti Lode

« Reply #831 on: 01.01.15, 14:51 »

Laitas Pekka kuva tänne siitä suomalaisesta koneesta , jos sulla on semmoinen
Tuo Jaakon viittama nimi ei näytä samanlaista konetta kuin Niklasin kuva,
Niitä on tehty yli 8000kpl ja niista erilaisia malleja vaikka kuinka paljon
Jaakko Polet

Date Registered: 17.07.10

« Reply #832 on: 01.01.15, 15:04 »

Tuo Jaakon viittama nimi ei näytä samanlaista konetta kuin Niklasin kuva,
Niitä on tehty yli 8000kpl ja niista erilaisia malleja vaikka kuinka paljon

Nopealla googletuksella löytyi tämmöiset:

http://img.wp.scn.ru/camms/ar/125/pics/78_1_b1.jpg

http://img.wp.scn.ru/camms/ar/125/pics/78_1_b2.jpg

http://img.wp.scn.ru/camms/ar/125/pics/78_1.jpg

Canon EOS 60D,18-55mm IS EF-S,24-105/4 IS USM L 70-200/4 IS USM L
koettu: OUL HEL TKU LAX MDW SAN AMS FCO WAW JFK ARN CPH MUC VIE SZG NCE LPA LHR VAA LLA KUO JYV MXP GVA CTA REG NAP CIA RMI TMP VCE LCY STN KTT RVN KEM OSL FRA TGL MYF EVE SJV LKN SOJ SUF KRK KRN ENF LIRU EFAH EFPA EFPU EFME EFLA EFKO EFRH EFML EFJM EFNU EFKN EFVT EFAL EFHF ORD PHL OSH MKE PEK tulossa:CPH MXP OSL | PPL(A) |
Niklas Kivinen

« Reply #833 on: 01.01.15, 15:23 »

Pitää paikkansa. Sen sijaan tarkemmin ajateltuna tuossa edellä olevassa maalauksessa esiintyvää keltaista itärintamanauhaa en ole Suomen Ansoneiden kuvissa huomannut. Sehän ei koskaan (tietääkseni) ollut rintamakäytössä. Konetta käytettiin 2-moottorikonekoulutustehtävissä ja lisäksi yhteystehtävissä (ja ehkä joissain muissakin tarkoituksissa). Minulla on tässä käsissäni kirja Suomen ilmavoimien VÄRIT 1918-2013 eikä senkään Anson-kuvassa ole tuota nauhaa.

Pekka

* Löysin sivuston josta löytyy myös tietoa Suomen Ilmavoimien Ansoneista

http://panssarivaunut.blogspot.fi/2014/03/avro-652a-anson.html

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #834 on: 02.01.15, 08:55 »

REX Soft Clouds, ORBX New Zealand south island & Queensland  Christmas smiley

Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #835 on: 02.01.15, 09:16 »

Onko tuo soft clouds nyt niin hyvä kun toitotetaan? Onhan se pehmeä mutta mielestäni saman lopputuloksen saa REXin 512 res textuureilla laugh Tai sanotaan onko siinä jotain muutakin mullistavaa kuin matalaresoluutioiset pehmeät tekstuurit?

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Pekka Holopainen

« Reply #836 on: 02.01.15, 14:53 »

...

Hmmm... se kuva on kirjassa ja joku omistaa oikeudet siihen kirjaan ja kuvaan. En taida voida laillisesti laittaa sitä tänne näkyville.

Pekka

P.S. Jos tosiaan kiinnostaa, ota yhteys privaatisti ja skannaan sen kuvan sulle, Se tosin on mustavalkoinen, joten ei siitä juuri muuta erota värien suhteen kuin sen keltaisen raidan puutteen.

Uskoisin, että noita suomalaisten Ansonien kuvia kyllä löytyy netistä.

Pekka Holopainen

« Reply #837 on: 02.01.15, 15:30 »

* Löysin sivuston josta löytyy myös tietoa Suomen Ilmavoimien Ansoneista

http://panssarivaunut.blogspot.fi/2014/03/avro-652a-anson.html

Olen nähnyt myös nuo kuvat, joissa AN-102:ssa on tosiaan itärintamatunnus. Kaikki kuvat ovat kuitenkin olleet piirroksia, pienoismallien kuvia tai lentosimulaattoriin (ei MSFS) mallinnettuja, joista ei selviä onko kyseessä alkuperäisen mallin mukaan tehty maalaus vai taiteilijan mielikuvituksen tuotos. Ainoa kuva, jonka olen löytänyt todellisesta AN-102:sta on mustavalkea valokuva, joka on otettu edestä päin (kone on siinä juuri tehnyt mahalaskun - taipuneet potkurin kärjet).

Tässä: http://tiikki.blogspot.fi/2014/05/avro-anson-i-in-finnish-air-forces.html on vähän tietoa Suomen Ansoneista - ei tosin väreistä (en osaa sanoa mitään lähteen luotettavuudesta).

Pekka

Pertti Lode

« Reply #838 on: 02.01.15, 16:01 »

Löysin sen kuvan jonka mainitsit edestä päin ja mahalasku, ja sitten tämä
näyttää ihan kuin ikkunat olisivat asennettu vapaalla kädella, ei ole suoraa linjaa mitenkään
Pekka Holopainen

« Reply #839 on: 02.01.15, 17:08 »

Tuohon koneeseen ainakin näyttää keltainen raita olevan maalattu. Ei kunnolla saa selvää mikä noista kolmesta se on ehkä juuri AN-102, jolloin netin kuvien lähde lienee tosiaan tuo.

Pages: 1 ... 40 41 [42] 43 44 45 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1