Flyg Allians Medlemskap

(1/1)

airbus380:
Hej!

Tänkte att det vore kul att veta om ni är medlem i någon flyg allians och hur många poäng/miles ni har samlat ihop.

Själv är jag medlem i Star Alliance (SAS Eurobonus) med hittills fjutiga 3125 poäng.

Kan också nämna att jag har registrerat mig i Skyteam och Oneworld för skoj skull

/Serdar

Flygkapten:
Skaffade faktiskt ett Skyteamkort (Flyingblue) för något år sedan i samband med en resa, men de få poäng jag tjänade in rinner snart iväg. Risken finns att om man börjar samla på sig miles inom en allians, så kommer man medvetet välja resor med den alliansen - trots att en annan allians eller flygbolag faktiskt har billigare biljetter. Det krävs som sagt väääldigt många resor för att man över huvud taget ska få någon som helst avkastning och när man väl får det är den troligtvis mycket mindre än de extra tusenlappar du har lagt ut på att åka inom den alliansen. Så därför kommer jag med gott samvete inte förnya mina poäng. 

alxXx:
Är med i Eurobonus, Executive Club (BA) och Flying Blue (KLM).
Har 5900 EB-poäng och kommer att få ihop 800 poäng under Maj. Så när jag kommer över 6000 är det dags att boka en bonusresa innan poängen börjar försvinna.

Gud:
Jag är medlem i Eurobonus och Flying Blue.

Har varit medlem i Flying Blue en längre tid och hade upp emot 40 000 miles men använde aldrig upp dem innan tidsperioden rann ut, lite surt. Man måste flyga en gång var tjugonde månad minst.
Har drygt 5000 poäng i Eurobonus utan att ha flugit en enda gång med SAS eller Star Alliance. Har deras Mastercard så får poäng på allt jag handlar (köpte nyligen en resa med KLM med det så då får jag poäng hos båda). Det som är bra med Eurobonus är ju att poäng räcker i fem år så man kan samla ihop poäng i en mer normal takt.

Navigation

Up one level