Millainen lentosää?

(1/4) > >>

Wanhis:
Ajattelin perustaa tähän tälläisen osaston johon lentosimulaattori harrastajat voisivat laittaa muutaman kuvan, vaikkapa oman paikkakunnan lentosää tilanteesta. Eli ideana olisi ladata netistä reaaliaikainen sää simuun ja sitten napsata muutama kuva ja laittaa tänne näkösälle.
Näin muut harrastajat voisivat arvella kannattaako paikkakunnalle lähteä lentämään, mikäli siis haluaa realistisessa säässä lennellä. Näkeehän sen sään tietysti muualtakin mutta tämä nyt on tämmöistä hauskaa puuhastelua ja ajankulua . . . .

Minäpä aloitan täältä Vaasasta. Täällä on vappusää ollut sellaista tihkusadetta ja sumuista. Eipä ole ilmassa näkynyt Vfr-lentäjiä. Yleensä tuossa kaupungin yllä tapaa kierrellä vappuna lentokoneita mutta näillä keleillä ei liikennettä ole ollut. Meinaan tässä kuitenkin aamutuimiin käydä pienellä kierroksella, katsastamassa tilannetta. Kelpuutukset ja koneen varustus kyllä riittävät tällekin kelille.

[ Attachment not found - or removed ]

Välillä näyttäisi tulevan sadekuuroja ja välillä sitten ei . . .  semmoinen sumuisen oloinen sää on . . . .

Paikoitellen sadekuurot vievät maanäkyvyyden melko vähiin . . .

Kun on noustu noin 3000 jalkaan, päästään sitten sadepilvien päälle ja sieltä pilvien välistä saattaa se lentokenttäkin välillä pilkahdella.

Tässä ollankin jo yli neljässä tonnissa ja täällä on sateeton alue, yläpuolella on sitten vielä pilvikerros, eli
lennetään kahden pilvimassan välissä. Viidessä tonnissa paistaakin jo aurinko . . . Tervetuloa vain tänne Vaasaan, mikäli mittarilento onnistuu!

kummis:
Kiva idea Jarilta jälleen. Nuo Vaasan kuvat ovat tosi realistisen oloisia.

yES

Tonny0909:
Ei nyt millään hirveen pahalla, mutta miten tää vois ikinä toimia??? Eli jos haluan nyt lähteä viime vappuna lentämään vaasaan, niin voin katsoa tosta kuvasta millanen sää siellä on??? Eikai nyt tänne tule tunnin välein kuvia joka puolelta suomea??

Tonih22:

Ei nyt millään hirveen pahalla, mutta miten tää vois ikinä toimia??? Eli jos haluan nyt lähteä viime vappuna lentämään vaasaan, niin voin katsoa tosta kuvasta millanen sää siellä on??? Eikai nyt tänne tule tunnin välein kuvia joka puolelta suomea??

Itse taas olen käsittänyt tämän threadin siten, kuten täällä on ollut jo aiemmin, tais olla Huonon sään kuvia tms nimikkeellä. Sinne lisättiin kuvia lennoilta ja sen hetkisestä huonosta säästä, mutta tänne tietysti voi vapaammin laittaa kelistä riippumatta. "Huonon sään kuvat" threadi oli kyllä toimiva mutta sittemmin jäänyt hamaan menneisyyteen. Itse kun lentelen enemmän tuolla Karibian suunnilla, niin siellä nämä ukkosrintamat yms hurrikaanit on normaalia, joten en ihan aina postaillut samalla teemalla kuvia.

Wanhis:
Hmmm . . juuu . . . Toni.H tuossa taitaa olla suunnilleen niillä linjoilla mitä minulla oli mielessä kun tämän laitoin. Eli voisi laittaa kuvia mielenkiintoisista sää-näkymistä kun lennetään reaaliaikaisessa säässä. Tietysti pitää olla nopea jos haluaa sitten esitettyyn säähän lentämään, kun sää saattaa pian muuttua.

Hmmm . . voisikos noita tallennettuja säitä lähettää muille sähköpostilla jos sattuu löytämään hyvän sään. Mihinkäs ne säät simussa tallentuukaan?

Myönnetään, ei tämä sääjuttu tainnut olla minun parhaita ideoita mutta kun paljon koheltaa, niin aina joskus jokin saattaa onnistua. Voisin tähän vaikkapa lainata ja soveltaa tuolla toisaalla sanottua: Kun tein tätä sääketjua niin epäilen, että silloin minulla ei ollut "kaikki muumit laaksossa" eikä "kaikki intiaanit kanootissa"
Siitä huolimatta voi tähän laittaa hyviä reaali-säitä jos siltä tuntuu . . .

Navigation

Up one level

Next page