Har jag bra dator, eller vad saknas?

(1/3) > >>

Morgan:
Hej!
Jag är en medelålders "gubbe" som vill prova på flygsim..igen...efter många års uppehälle.
Har en HP XW4400 workstation med följande data:
Intel Core 2 extreme QX6700, socket 755 LGA, Intel core 2 quad CPU, 2,66GHz
4 Gb DDR2 PC2-5300 (333MHZ)  minne dual channels (kan/bör det utökas?)
Grafikkort Radeon HD4670 , 1 GB minne
HD med flygsim på är en 200 GB IDE disk. Mina andra data/dokument ligger på egen SATA och IDE disk (hhv. 500 GB och 160GB)

Hoppas på bra frame rate med FS-X simmen....., men kanske finns det i dag andra fsim som fungerar bättre?

vad har ni mera erfarna att ge för råd och tips ?
Morgan

Razeers:
Din dator ser ändå ganska okej ut. Ifall du vill kan du öka med mer ram, men tänk på att datorn kan inte ta högre frekvens från minnet än vad den med lägst har.
Sedan måste du okcså tweaka fsx.cfg filen för att få ut mer prestanda!

snillet:
Mer ram behövs inte men det behövs absolut snabbare ram skulle börja med att trycka in 4GB 667Mhz minnen innan jag gör nåt annat

Morgan:
Hej och tack för svar! 

Trevlig att jag nu äntligen har en bra maskin att jobba med :-)

Axel;
Ok, så mina minne är för långsamma, då är nästa fråga, klarar den av snabbare minne? Hur tar jag ev. reda på det? Svarar Hp på sådant?
Vad ligger ca. pris på 4 gb minna i högre frekv. i pris?

Tobias skriver att jag måste tweaka fsx.cfg filen, kan du förklara vad det innebär? Du skriver också, sitat: datorn kan inte ta högre frekvens från minnet än vad den med lägst har.
   vad menar du här?

Razeers:

Tobias skriver att jag måste tweaka fsx.cfg filen, kan du förklara vad det innebär? Du skriver också, sitat: datorn kan inte ta högre frekvens från minnet än vad den med lägst har.
   vad menar du här?

Ifall jag inte har helt för mig, eftersom jag blev tillsagd nån gång förra veckan om detta. Ifall du har några minnen på ex 800 MHZ, och sen sätter in ett på 533, så kan datorn bara utnyttja 533 MHZ som den lägsta har.   

Tweaka innebär att du ändrar om i fsx.cfg. Du kan ändra text osv. manuellt istället för att använda options i FSX.
Här har du lite om det!
http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29041

Navigation

Up one level

Next page