Omien tekstuurien teko?

<< < (5/7) > >>

Tonih22:
Quote

Eli minun pitäisi sitten tehdä se flippi koko PaintKitille, erikseen jokaiselle tekstuuritiedostolle siinä kansiossa?

Herää vain kysymys, kun tuon Overlandin omat pantit ovat tyyppiä .bmp ja toimivat niin eiköhän sen paintkitin pitäisi myös toimia samalla tavalla...

Ok, kokeillaas tuota keinoa...


-N

Juuri näin. FSX:ssä toimii molemmat tekstuuri muodot ongelmitta. Se on makuasia miten haluaa tekstuurimuodon valita, FS9 koneilla voi olla ihan vaikka .bmp muoto.
Jos kone on mallinnettu FSX:lle, niin dump mappien takia kannattaa nimetä DDS:lle.

nicoman93:
Nonni nyt näyttäisi jo vähän paremmalta: toinen puoli on saatu väreihin, mutta värit ovat edelleen aika huonolaatuisia ja "aaltoilevia" sivulta katsottaessa... siivet ja moottorit sekä sivuvakaaja ja toinen puoli tuubista ovat edelleen mustana.

Mites, latasin sen sinun tekemän paintin ja siellä näyttää olevan SEKÄ .dds että .bmp -textuureita. Simu siis voi lukea kahta eri tyyppistä textuuria samasta kohteesta? Uutta minulle... 

Huomasin että Paint Kit -kansiossa näkyy olevan noin puolet vähemmän tavaraa kuin jo valmiina olevissa textuurikansioissa. Puuttumaan jääneet on kai noukittava ja kopioitava sieltä omaan paintti-kansioon?

Niin ja vielä yksi assie: mites noi tiedostotyyppien eri bittityypit (esim. .dds /32bit, 24bit, 16bit jne.) onko niillä suurtakaan merkitystä laadun suhteen simussa?

-N

nicoman93:
JES no nyt rupes toimimaan ku poistin "Add mip maps when saving" täpin siitä alpha ruudun alta...

Sit lisäksi tiedostonnimet olivat lievästi väärin, pieni alaviiva lopussa jne. Maalaus onkin melkein valmis 

Kiitoksia ohjeista! 

ps. Tallensin toimivat tekstuurit ihan .bmp 32bit -muodossa, silleen ainakin toimii... Ajattelin ihan kokeilla uploadata avsimiin, mut mitenkäs sen saa aikaiseksi??

-N

Tonih22:
Quote

Nonni nyt näyttäisi jo vähän paremmalta: toinen puoli on saatu väreihin, mutta värit ovat edelleen aika huonolaatuisia ja "aaltoilevia" sivulta katsottaessa... siivet ja moottorit sekä sivuvakaaja ja toinen puoli tuubista ovat edelleen mustana.

Mites, latasin sen sinun tekemän paintin ja siellä näyttää olevan SEKÄ .dds että .bmp -textuureita. Simu siis voi lukea kahta eri tyyppistä textuuria samasta kohteesta? Uutta minulle... 

Huomasin että Paint Kit -kansiossa näkyy olevan noin puolet vähemmän tavaraa kuin jo valmiina olevissa textuurikansioissa. Puuttumaan jääneet on kai noukittava ja kopioitava sieltä omaan paintti-kansioon?


Simu tukee useita eri tekstuurimuotoja aina jpg kuvista lähtien. Se että millä käyttötarkotuksella kukin kuva on.
Se miksi nykyisin tekstuuri kansiosta puuttuu tekstuureita, ei tarkoita sitä että ne on sieltä vahingossa jätetty, vaan sen takia että Microsoftin edistys on se että vähennetään Kovalevy kapasiteetin käyttöä sillä tapaa, eli tärkeimmät tekstuurit esim. Kylki, siipi yms tekstuurit joita muokkaa erilaiseksin verraten muihin, jätetään sinne tekstuuri kansioon johon on uuden paintin luonut. Paint.cfg tiedoston käyttötarkoitus on se että se paikantaa sieltä Lentokoneen oletus tekstuuri kansiosta ne puuttuvat tekstuurit, näin ollen ei tarvitse jokaisessa eri tekstuuri kansiossa olla miljoonat samat tekstuurit vaan riittää että on ne joita on muokannut, näin ollen kone lataa muut ne vähemmän tarpeelliset tekstuurit sieltä oletus tekstuurikansiosta ja näin ollen ei kovon tila kulu kun useat paintit käyttää täysin samoja tekstuureita. Eli jos kovalevyn tila on sinulle tärkeää, elä missään tapauksessa vähennä tilaa turhalla, koska tätä ominaisuutta kannattaa sen takia käyttää. Siksi se on tehty juuri näin.

Quote

Niin ja vielä yksi assie: mites noi tiedostotyyppien eri bittityypit (esim. .dds /32bit, 24bit, 16bit jne.) onko niillä suurtakaan merkitystä laadun suhteen simussa?

-N

Mitä pienempi bitti määrä sitä vähemmän on värikarttaa käytössä, ja näin ollen se laatukin muuttuu, itse käytän tietyissä tilanteissa vain 32bit tekstuureita, loput on DXT3,4 ja 5 muodossa, esim sellaiset kuin Pilotin tekstuurit, 32bit käytän fuselage tekstuureissa, siipi tekstuureissa jne. Tekstuurit kannattaa tallentaa sen mukaan miten koneen grafiikka kortti antaa myöten.

Tonih22:
Quote

JES no nyt rupes toimimaan ku poistin "Add mip maps when saving" täpin siitä alpha ruudun alta...

Sit lisäksi tiedostonnimet olivat lievästi väärin, pieni alaviiva lopussa jne. Maalaus onkin melkein valmis 

Kiitoksia ohjeista! 

ps. Tallensin toimivat tekstuurit ihan .bmp 32bit -muodossa, silleen ainakin toimii... Ajattelin ihan kokeilla uploadata avsimiin, mut mitenkäs sen saa aikaiseksi??

-N

Mipmapeja ei kannata käyttää, se pilaa tekstuureita sopivasti. Mipmapit siis jos koneen kapasiteetti ei jaksa jauhaa laadukkaita tekstuureita.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page