Scanner!

(1/3) > >>

Zekehund:
Hej!
Vet någon vart man kan få tag i en scanner runt 1000 lappen!? Teknik magasinet har slutat sälja sin, även Kjell & Company.
Tacksam för svar!
Pontus

EDIT: Såg att dom hade en scanner! Uniden 278 CLT. Blir kanske ett kap?

JP-:

Hej!
Vet någon vart man kan få tag i en scanner runt 1000 lappen!? Teknik magasinet har slutat sälja sin, även Kjell & Company.
Tacksam för svar!
Pontus

EDIT: Såg att dom hade en riktig biffig scanner! Uniden 278 CLT. Blir kanske ett kap?

Vad är det exakt du vill lyssna på?
Du behöver troligtvis komplettera med en bättre antenn. Du kan tillverka en själv eller köpa en färdig antenn. 

Jag skulle absolut inte köpa den du föreslog.
För tok för lite programmerbara kanaler. Det känns att dom försöker lura folk att köpa den till ett dyrt pris.
Ett tips är att leta begagnat för att försöka hitta något bättre alternativ.

Men första frågan är vad exakt du vill lyssna på?

Zekehund:
det som går! 
Nej men under spotting vill man ju nå torn osv. Men gärna hemma nå Stockholm. Som jag bor precis utanför. Så jag ska köpa en lite större antenn till bara. Men då vet jag att den inte var någe vidare då!

JP-:

det som går! 
Nej men under spotting vill man ju nå torn osv. Men gärna hemma nå Stockholm. Som jag bor precis utanför. Så jag ska köpa en lite större antenn till bara. Men då vet jag att den inte var någe vidare då!

Du vill alltså kunna lyssna på andra saker än enbart flyg (STHLM-området)?
Den ska vara portabel eftersom du vill använda den på en flygplats under spotting?

Zekehund:
precis!

Navigation

Up one level

Next page