Bra paket med Tangentbord/Mus till FSX

(1/1)

freddehboy:
Hej

Jag ska knart köpa en ny mus, den är snart slut och tyvärr kan jag inte byta batterier i den!

Har dock börjat fundera om det inte är bäst att köpa nytt tangentbord med för den är nu 9 år. Om man vill få det enhetligt är det en bra ide desutom är pris skilnaden inget att tala om, inte sant?

Paketet ska då passa bra till FSX notera att jag inte har TrackIr längre så finns det tangentbord som jag ta över Trackens roll ialla fall till 80%?

Jag har tittat på Logitech och Microsoft men vad tycker ni?

Min budget för ett bra paket är 800-1000 kr!

Att lägga mindre är nog ingen idé om man vill ha bra grejer!

Jag vill dvs. ha tips på  bra tangentbord/Mus paket och för och nackdelar!
Tips på ensamma möss och tangentbord motas tacksam med för och nackdelar!

Mvh Fredrik

Putte:
Bara mitt tangentbord kostade ca 1000:-, men köp bara det du behöver. Och möss är ingen större skillnad på mer än
på hur den känns i handen. Köp aldrig en mus på internet, det enda rätta är att gå till en butik och prova ut en och
köpa den som känns bäst i handen för just dig oavsett prisklass, och har dem knapparna/funktionerna du vill ha.

Min mus är väldigt "basic" och är en av dem billigaste jag kunde hitta på MediaMark, men också en av dem skönaste.

Vad du än gör, så köp aldrig trådlöst bara!

freddehboy:
Hej

Jag tänker nog ha USB ansluten tangentbord men trådlös mus. Jag flyttar runt musen mycket!

Det trödlösa har fungerat till 95% för mig, ibland tappar den kontakten men jag får se. Det finns ju tangentbord med USB anslutning idag så då kan man ha mus med sladd?

För sig har jag ett fungerande tangetbord med 2 AA batterier och det vill jag ha i musen med. Kanske är bättre att lägga pengarna på en bra mus?

Finns det någon mus med zoom funktion så man kan zooma in på instrumenten i FSX?

Fredrik

Razeers:

Finns det någon mus med zoom funktion så man kan zooma in på instrumenten i FSX?

Fredrik

Ifall du köper så du kan scrolla med musen, så håller man bara inne mellanslag, och då kan du zooma. Ifall du vill kan du ändra mellanslaget till en knapp på musen istället

freddehboy:
Tack kom på det för en stund sedan!

Navigation

Up one level