Nolojen tilanteiden MR. BEAM

(1/2) > >>

Jape:
Joo...mitenköhän tämänkin alottaisi? No legin oli EFHK-LSZH l. Hesasta Zurichin. Alku lennosta meni ihan hienosti aina Zurichin APP:lle asti. Itse asiassa App:lla vasta alkoi ongemat kun tutkalla oli sen verran puuroinen soundi tankulassaan, etten millään tahtonut saada selvää hänen ohjeistaan. Kokemuksella tietty olisi ollut apua, mutta sitä kun ei voi ostaa kaupanhyllyltä. Yllättäin Zurichin tutka lähti tontiltaan pois, vaikka laskussa ja nousussa olisi ollut koneita , ainakin pulinaa oli kuin puoluekokouksissa.    No otin yteyden takaisin alue tutkaan ja pyysin häntä vektoroimaan minut kentälle, ja niin myös tapahtui. Siinä sitten tehtiin u-käänmöstä ja laskettiin korkeutta. Luulin, että laskeutuminen suoritetaan rwy 28:lle, mutta kas kummaa tutka täräyttää, että nyt mennään rwy 34:lle. Okei...kaivoin kartan ja siitä lukemat navigaattoriin ja kurssi 34:lle ja PAM! Tässä oli sitten mokien moka: Yllättäin tajusinkin, että mullahan on DEFAULT KENTTÄ  Navigraph kartat eivät stemmaneet defu kentän kanssa lainkaan. Miten mä noin huolimaton olin? Mulla on kyllä lisuri, mutta syystä tai toisesta se oli unohtunut asentaa simuun. No...alue tutka ei joutanut koko aikaa meikäläistä neuvomaan kun oli porukkaa on tulossa ja menossa.  Yritin löytää oikeaa kiitotietä sitten käsipelillä visuaalisesti, mutta ei oikein tuntunut onnistuvan  Tuolloin ajattelin, että nyt olisi viisasta haihtua ruutukaavalta pilaamasta vielä muidenkin lentoja, koska tila käyvi ahtaaksi.   Mulle tuli todella kaksijakoinen olotila. Aluksi rupesi nii hitosti huvittamaan, että tässä sitä lennetään kuin pyryharakka eikä pesää näy  , mutta samalla harmitti niin vietävästi kun olin päässyt sellaiseen hyvään fiilikseen selvittyäni hienosti Langenin tutkasta ja Swiss-tutkasta,    no kokeneimille se nyt ei oo temppu eikä mikään, mutta näin noviisista se tuntui riemuvoitolta    No kun seuraavan kerran sinne päin lentelen, niin pyytelen anteeksi toilailujani. Toivottavasti heille ei jäänyt huonja fipoja meikäläisen kyläilystä  Kyllähän mä kovasti siinä yritin, mutta jossakin kohtaa on vain lyötävä, yleisen viihtyvyyden kannalta, peli poikki.    Nimeni on piirtynyt, tämän jälkeen, Sveitsiläisten lennonjohtajin mieliin kuin punainen vilkkuvalo. Sieltä se taas tulee... 

p.s. ON se kumma juttu, kun aluksi ei uskalla lentää verkossa ja siten kun sinne menee, niin rupeaa työntämään itseänsä leijonan ruoaksi.    Nyt kun, syletys, on hieman laantunut, näkee asiat taas hieman valoisammin. Sääli vain , että muuten hieno lento kaatui loppujen lopuksi omaan hölmöilyyn ...again   Totuushan on se , että olisi pitänyt valmistautua huolellisemmin koko legiin, mutta oppi ja ikä kaikki. Virheistä toki oppii, mutta.... Jos tästä nyt tulee jotain sanktioita, niin otan ne mukisematta vastaan.    Mutta, lentäminen jatkuu...se on varmaa.  Ja se mikä on varmaa...niin se on varmaa! - Matti Nykänen 

3GM65D:
Quote

...


Kannattaa vaikka aluksi sahata EFHK-EFTP-EFHK täällä ihan koto-Suomessa, älä mene vielä sinnepäin Eurooppaan. Kokemuksella kehotan.

 

erese:
Quote

Kannattaa vaikka aluksi sahata EFHK-EFTP-EFHK täällä ihan koto-Suomessa, älä mene vielä sinnepäin Eurooppaan. Kokemuksella kehotan.

 


Samaa mieltä kuin Nukarinenkin, kannattaa ensin sahata täällä kotosuomessa ennenkuin lähtee tuonne maailmalle  Tietysti sitä oppii "pakon edessä" nuo  kuviot mutta siitä tosiaan saattaa tulla sanomista joten "parempi kiivetä sinne kuuseen ihan oikein päin eikä pyrstö edellä"   

Jape:
Quote

Kannattaa vaikka aluksi sahata EFHK-EFTP-EFHK täällä ihan koto-Suomessa, älä mene vielä sinnepäin Eurooppaan. Kokemuksella kehotan.

 


No toi Leinonan ruoka kedooni oli vähän yliampuvaa. Ei se nyt niin paha paikka ole. Täytyy vain olla hieman huolellisempi valmisteluissaan eikä lähde ikään kuin soitellen sotaan. Täysin omaa hölmöilyähän se oli jonka olisi voinut välttää valmistautumalla paremmin. Toki tietysti tietyt perusasiat on hyvä viilata kotomaassa kuntoo...siinä olet oikeassa.

Starchild:
Muista vain suunnitella lento huolella ja rauhassa, lennolla sitten lute tarkastuslistan jokaisen kohdan huolellisesti ja käyt kaikki flowit läpi ilman mitään kiirettä. Ainoa asia, mikä lennolla v***taa on kiire. Approach briefinginkin voit aloittaa vaikka 10min aikaisemmin ja käyt läpi asiat yksi kerrallaan.

Navigation

Up one level

Next page