FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.17, 17:24

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Nolojen tilanteiden MR. BEAM
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Nolojen tilanteiden MR. BEAM  (Read 1438 times)
Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« on: 30.05.10, 18:31 »

Joo...mitenköhän tämänkin alottaisi? No legin oli EFHK-LSZH l. Hesasta Zurichin. Alku lennosta meni ihan hienosti aina Zurichin APP:lle asti. Itse asiassa App:lla vasta alkoi ongemat kun tutkalla oli sen verran puuroinen soundi tankulassaan, etten millään tahtonut saada selvää hänen ohjeistaan. Kokemuksella tietty olisi ollut apua, mutta sitä kun ei voi ostaa kaupanhyllyltä. Yllättäin Zurichin tutka lähti tontiltaan pois, vaikka laskussa ja nousussa olisi ollut koneita Shocked, ainakin pulinaa oli kuin puoluekokouksissa.  Grin  No otin yteyden takaisin alue tutkaan ja pyysin häntä vektoroimaan minut kentälle, ja niin myös tapahtui. Siinä sitten tehtiin u-käänmöstä ja laskettiin korkeutta. Luulin, että laskeutuminen suoritetaan rwy 28:lle, mutta kas kummaa tutka täräyttää, että nyt mennään rwy 34:lle. Okei...kaivoin kartan ja siitä lukemat navigaattoriin ja kurssi 34:lle ja PAM! Tässä oli sitten mokien moka: Yllättäin tajusinkin, että mullahan on DEFAULT KENTTÄ  Shocked Navigraph kartat eivät stemmaneet defu kentän kanssa lainkaan. Miten mä noin huolimaton olin? Angry Mulla on kyllä lisuri, mutta syystä tai toisesta se oli unohtunut asentaa simuun. No...alue tutka ei joutanut koko aikaa meikäläistä neuvomaan kun oli porukkaa on tulossa ja menossa.  Grin Yritin löytää oikeaa kiitotietä sitten käsipelillä visuaalisesti, mutta ei oikein tuntunut onnistuvan  Embarrassed Tuolloin ajattelin, että nyt olisi viisasta haihtua ruutukaavalta pilaamasta vielä muidenkin lentoja, koska tila käyvi ahtaaksi. Embarrassed Sad  Mulle tuli todella kaksijakoinen olotila. Aluksi rupesi nii hitosti huvittamaan, että tässä sitä lennetään kuin pyryharakka eikä pesää näy  Grin, mutta samalla harmitti niin vietävästi kun olin päässyt sellaiseen hyvään fiilikseen selvittyäni hienosti Langenin tutkasta ja Swiss-tutkasta,  Angry Undecided Sad  no kokeneimille se nyt ei oo temppu eikä mikään, mutta näin noviisista se tuntui riemuvoitolta Grin   No kun seuraavan kerran sinne päin lentelen, niin pyytelen anteeksi toilailujani. Toivottavasti heille ei jäänyt huonja fipoja meikäläisen kyläilystä  Embarrassed Kyllähän mä kovasti siinä yritin, mutta jossakin kohtaa on vain lyötävä, yleisen viihtyvyyden kannalta, peli poikki. Undecided   Nimeni on piirtynyt, tämän jälkeen, Sveitsiläisten lennonjohtajin mieliin kuin punainen vilkkuvalo. Sieltä se taas tulee...  Grin

p.s. ON se kumma juttu, kun aluksi ei uskalla lentää verkossa ja siten kun sinne menee, niin rupeaa työntämään itseänsä leijonan ruoaksi.  Grin  Nyt kun, syletys, on hieman laantunut, näkee asiat taas hieman valoisammin. Sääli vain , että muuten hieno lento kaatui loppujen lopuksi omaan hölmöilyyn Sad...again  Grin  Totuushan on se , että olisi pitänyt valmistautua huolellisemmin koko legiin, mutta oppi ja ikä kaikki. Virheistä toki oppii, mutta.... Jos tästä nyt tulee jotain sanktioita, niin otan ne mukisematta vastaan.  Embarrassed  Mutta, lentäminen jatkuu...se on varmaa.  Ja se mikä on varmaa...niin se on varmaa! - Matti Nykänen  Grin

Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #1 on: 30.05.10, 18:38 »

...

Kannattaa vaikka aluksi sahata EFHK-EFTP-EFHK täällä ihan koto-Suomessa, älä mene vielä sinnepäin Eurooppaan. Kokemuksella kehotan.

 thmbup
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3943
Date Registered: 19.06.07

Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #2 on: 30.05.10, 20:26 »

Kannattaa vaikka aluksi sahata EFHK-EFTP-EFHK täällä ihan koto-Suomessa, älä mene vielä sinnepäin Eurooppaan. Kokemuksella kehotan.

 thmbup

Samaa mieltä kuin Nukarinenkin, kannattaa ensin sahata täällä kotosuomessa ennenkuin lähtee tuonne maailmalle  Wink Tietysti sitä oppii "pakon edessä" nuo  kuviot mutta siitä tosiaan saattaa tulla sanomista joten "parempi kiivetä sinne kuuseen ihan oikein päin eikä pyrstö edellä"  laugh  thmbup
« Last Edit: 30.05.10, 20:35 by Mikael Leinonen »
Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #3 on: 30.05.10, 20:31 »

Kannattaa vaikka aluksi sahata EFHK-EFTP-EFHK täällä ihan koto-Suomessa, älä mene vielä sinnepäin Eurooppaan. Kokemuksella kehotan.

 thmbup

No toi Leinonan ruoka kedooni oli vähän yliampuvaa. Grin Ei se nyt niin paha paikka ole. Täytyy vain olla hieman huolellisempi valmisteluissaan eikä lähde ikään kuin soitellen sotaan. Wink Täysin omaa hölmöilyähän se oli jonka olisi voinut välttää valmistautumalla paremmin. Toki tietysti tietyt perusasiat on hyvä viilata kotomaassa kuntoo...siinä olet oikeassa. thmbup

Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #4 on: 31.05.10, 11:10 »

Muista vain suunnitella lento huolella ja rauhassa, lennolla sitten lute tarkastuslistan jokaisen kohdan huolellisesti ja käyt kaikki flowit läpi ilman mitään kiirettä. Ainoa asia, mikä lennolla v***taa on kiire. Approach briefinginkin voit aloittaa vaikka 10min aikaisemmin ja käyt läpi asiat yksi kerrallaan. Smiley


"When we left earth it changed our world"
Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #5 on: 31.05.10, 13:57 »

Joo, kyllä noi toilailut saa pikkuhiljaa jo riittää.  Täytyy nyt vain jonkun aikaa lennellä täällä kotimaan taivaalla noita verkkolentoja ja hakea sellainen hyvä tuntuma koko hommaan. thmbup

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3943
Date Registered: 19.06.07

Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #6 on: 31.05.10, 14:14 »

Joo, kyllä noi toilailut saa pikkuhiljaa jo riittää.  Täytyy nyt vain jonkun aikaa lennellä täällä kotimaan taivaalla noita verkkolentoja ja hakea sellainen hyvä tuntuma koko hommaan. thmbup

Juurikin näin  thmbup
« Last Edit: 31.05.10, 14:31 by Mikael Leinonen »
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #7 on: 01.06.10, 15:52 »

Oliko sama lento, jolla vaihdettiin kuulumisia? Jouduin tulemaan Haniasta takaisin kutsutunnuksella FIN273X, koska Santeri oli samalla legillä ja vienyt kutsun mennessään Grin
Mutta eiköhän se siitä, lentoja vain paljon niin alkaa sujumaan...

T: Mika

Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Re: Nolojen tilanteiden MR. BEAM
« Reply #8 on: 01.06.10, 16:06 »

Oliko sama lento, jolla vaihdettiin kuulumisia? Jouduin tulemaan Haniasta takaisin kutsutunnuksella FIN273X, koska Santeri oli samalla legillä ja vienyt kutsun mennessään Grin
Mutta eiköhän se siitä, lentoja vain paljon niin alkaa sujumaan...

T: Mika

Olihan se. Tuolloin kaikki oli vielä hyvin  Grin

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1