Pieleen meni . .

(1/12) > >>

Wanhis:
Ajattelin perustaa tähän tälläisen osaston johon voisi laittaa pienen kuvasarjan epäonnistuneen lennon viime vaiheista. Eli muutama kuvakaappaus sieltä "uusinnasta" ja pieni selostus, mitä tapahtui . . .
Huom! Tarkoitus olisi laittaa vain "aitoja" tilanteita, ei siis mitään lapsellisia tarkoituksella aiheutettuja kaputteja. Mukaan voi laittaa myös omaa pohdintaa, miksi tilanne riistäytyi käsistä.
 
Tässä minun aloitukseni: Lähdin tuolla ruotsin puolella lentämään Fougalla sellaista neljän kentän kierrosta ja kaikki näytti menevän ihan hyvin . . . Lähtö,Wilhelminasta laskeutuminen Storumaniin , sitten Gargnäs ja sieltä kohti Lyckseleä josta oli tarkoitus laskun jälkeen lentää takaisin Vilhelminaan. Enpä ole tuolla Lyckselessä liiemmin käynyt ja laskeuduin sinne väärästä suunnasta . . .

Eh! . . onkos tuo kenttä jossain notkelmassa . . tuossahan on rinne ennen kiitotietä . .

[ Attachment not found - or removed ]

Uuh! . . Tämähän on paha paikka . . "Tässä vaiheessa olisi pitänyt lisätä tehoja ja tehdä ylösveto, eikä ihmetellä tilannetta"
Kaikki oli kuitenkin jo myöhäistä sillä nopeus oli huomaamatta pienentynyt liikaa ja Fouga sakkasi puihin!

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Onnettomuuspaikka . . .

[ Attachment not found - or removed ]

Kaputin syyt:  - Fougan sakkausnopeus ei ollut tiedossa (oli unohtunut)
                     - Hämmentävä äkkinäinen tilanne, kentän ollessa rinteen takana.
                     - Mittarien seuraaminen unohtui "puiden latvojen lähestyessä nopeasti"
                     - Lentosuunnitelmaa ei oltu tehty riittävän hyvin . . .

Hsalonen:
No, tässä on vain yksi kuva koska kone alkoi sakata äkillisen turbulenssin jälkeen , lento oli Miamista Madridiin.

Ehkä joskus teen siitä onnistuneen kuvasarjan ..

Ihan vain Poskyn 757, ei mikään ihme tekele...


[ Attachment not found - or removed ]

Ilves:
No mutta!
Nyt Jari olet löytänyt ihan minua varten ikioman osaston.
Katotaas vaan, niin päivänä jonakin laitan tähän ihan samanlaisia kuvia, mitä toi sinun Fouga kertomuksesi.
Edellyttäen, että pikakuva apparat on otettu esille.
Voi kuinka monta kertaa olen tehnyt metsäliitolle apuharvennusta kenttien finalin edestä.

Palezu:
Tuo Fouga muuten tosiaan sakkaa tosi helposti. Lähestymistä saa harjoitella kyllä...

Wanhis:
Yleensäkin ne on nuo sotakoneet jotka menevät "tonttiin" useimmin . . . ainakin minulla . . ja varsinkin vanhemmat  ensilähdön hävittäjät. Jotenkin ei vaan meinaa tottua siihen, kuinka lujaa niillä pitää tulla siinä lähestymisessä ja monasti tippuvat vähän enne kiitotien alkua liian pienen nopeuden vuoksi.
Simulaattorissa kun ei välttämättä tule opiskelleeksi konetyyppiä kunnolla, ennen lentoonlähtöä. Sitä vaan lähtee ilmaan ja toivoo parasta. Tavallaan tässä kai kehittyy, eräänlaiseksi "koelentäjäksi" joka koittaa "takapuolituntumalla" ottaa konetta hallintaan . . . mutta kyllä tuo sakkaus ja laskeutumisessa käytettävä nopeus pitäisi ainakin laittaa johonkin paperilapulle, ennenkuin lähtee testilennolle.
Aiemmin romutin helikoptereita oikein urakalla mutta nykyään ne jo pysyvät käsissä . . tai "pitäisiköhän koputtaa puuta"
varmuuden vuoksi.

Navigation

Up one level

Next page