Speed Promotions saneeraukseen (OLI: Tampere International Airshow 2010 (TIAS) 14.-15.8.2010)

<< < (5/15) > >>

Ilkka:
Näiden vuodatusten taustaksi pitäisi kyllä saadaa jotain näyttöä, esim. linkki johonkin asiaan koskevaan uutiseen. Muuten kirjoitukset jäävät luokkaan "horinaa ja mustamaalausta julkisella sivustolla", mikä on minun mielestäni "hyväksymätöntä toimintaa" jonka voisi yhtä hyvin leimata "rikolliseksi" vaikka en tässä mitenkään väitä että mitään sellaista olisi tapahtunut kun "asia koskee kolmansia osapuolia" ja "minulla ei ole "lupaa" kertoa asiasta tarkemmin.

Tiedot tiskiin tai suu suppuun

hynkel:

Näiden vuodatusten taustaksi pitäisi kyllä saadaa jotain näyttöä, esim. linkki johonkin asiaan koskevaan uutiseen. Muuten kirjoitukset jäävät luokkaan "horinaa ja mustamaalausta julkisella sivustolla", mikä on minun mielestäni "hyväksymätöntä toimintaa" jonka voisi yhtä hyvin leimata "rikolliseksi" vaikka en tässä mitenkään väitä että mitään sellaista olisi tapahtunut kun "asia koskee kolmansia osapuolia" ja "minulla ei ole "lupaa" kertoa asiasta tarkemmin.

Asiaa koskevaan uutiseen? Siis kahden oikeushenkilön välisistä riidoistako ja rahojen saamisista tai saamatta jäämisistä yleensä uutisoidaan? Eiköhän tästä kuulla vielä lisää lähitulevaisuudessa, kestä siihen asti, vaikka vaikeaa se tuntuu taas kerran olevan.

hynkel:

Näiden vuodatusten taustaksi pitäisi kyllä saadaa jotain näyttöä, esim. linkki johonkin asiaan koskevaan uutiseen.

Rohkenen vielä kirjoittaa toisen viestin, vaikka en olekaan TIETÄJÄ, saati sitten ASIANTUNTIJA, enkä voi käyttää edes ikäkorttia ja lähteä pojittelu-linjalle.

Ymmärtääkseni tämä laadukas tapahtumajärjestäjä on myös Suomen Ilmailuliitto ry:lle velkaa viime kesän ilmailunäytöksestä, tai on ainakin ollut sitä vielä ihan hiljattain. Edelleen ymmärtääkseni kysymys on kymmenistä tuhansista euroista, ei mistään taskurahoista. Lisäksi olen antanut itseni ymmärtää, että saamiset tai osa niistä ovat erääntyneet ensimmäisen kerran jo edellisen tilikauden aikana. Olisiko tästä ollut aiheellista mainita toimintakertomuksissa, jotka hyväksyttiin ns. liittokokouksessa keväällä?

Useampi yritys on katsonut toiminnan tämän laadukkaan ja hyväntahtoisen sekä kaikin puolin mukavan ja erinomaisen tapahtumajärjestäjän kanssa sen verran riskialttiiksi, että on jo pidättäytynyt toiminnasta, tai on ymmärrykseni mukaan vaatinut rahoja etukäteen.

Ei ole mun mielestä mitenkään täysin itsestäänselvää, voiko SIL ottaa uuden riskin TIASin kohdalla. Tietysti, jos sisääntuleva tapahtuman rahaliikenne (lipunmyynti sekä ennakkoon että paikanpäällä, sponsorit) kulkee kesällä SILin kautta, rahojen saaminen olisi jokseenkin taattua. SILin hallitus on varmastikin(?) paneutunut jo asiaan. Jos TIASin järjestelyä jatketaan, olisi toivottavaa saada aikaiseksi sellainen sopimus, joka takaisi rahojen saamisen. Järjestely, jossa Speed Promotionille/Festivalille/whatever annetaan lisää luottoa, tuntuu liiton talouden kannalta jo melkoisen suurelta riskiltä?

... mutta tämä meidän asiantuntija tämän tilanteen varmaan tiesikin jo.

--
<3 Rakkaudella, Tatu

juksii:

Ymmärtääkseni tämä laadukas tapahtumajärjestäjä on myös Suomen Ilmailuliitto ry:lle velkaa viime kesän ilmailunäytöksestä, tai on ainakin ollut sitä vielä ihan hiljattain.

Enpä tuota löytänyt Ilmailuliiton tilinpäätöksestä vuodelta 2009. Pitäisiköhän sen näkyä siellä vai enkö vain osaa lukea tilinpäätöstä?

hynkel:

Enpä tuota löytänyt Ilmailuliiton tilinpäätöksestä vuodelta 2009. Pitäisiköhän sen näkyä siellä vai enkö vain osaa lukea tilinpäätöstä?

Minä en oo sieltä lähtenyt vielä edes katsomaan, enkä tiedä, näkyykö se siellä yksilöitynä mitenkään (ehkä vain taseessa?). Avoimena laskuna se ei varmaan ainakaan näy, olisin kyllä kiinnittänyt huomiota siihen jo ennen vuosikokousta siinä tapauksessa. Mutta kyllä mä oon saanu ristiriidatonta tietoa niin monesta eri lähteestä, että voin seistä luottavaisesti sanojeni takana sen suhteen, että SP on tai on ainakin vielä ihan hiljattain ollut velkaa SILille suuria summia.

Ehkä joku liitosta voisi lyhyesti vahvistaa asian?-) Vaikka puheenjohtaja, toiminnanjohtaja tai viestintäpäällikkö? Mitenkä sen avoimuuden kanssa nyt olikaan, josta oli runsain määrin puhetta tuossa joku kuukausi sitten kun uutta luottohenkilöä valittiin? Vai onko tässäkin taas se tilanne, ettei keskeneräisistä asioista (nyt ei sentään kyseessä ole pörssiyhtiö!) ole soveliasta kertoa yhtään mitään rivijäsenille.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page