Speed Promotions saneeraukseen (OLI: Tampere International Airshow 2010 (TIAS) 14.-15.8.2010)

<< < (9/15) > >>

juksii:

Kuten tuonne yleisen keskustelun puolelle jo kirjoitin, tietosuojavaltuutettu on puuttunut tekstien muotoiluun ja vaatinut henkilöiden nimiä poistettaviksi. Tämän olen kuullut itse tänä aamuna. Tekstit tulevat sivuille takaisin, kunhan vaaditut muutokset on tehty.

Tätä en sinänsä epäile yhtään. Asia varmasti on näin. Aika hyvään aikaan on kyllä tietosuojavaltuutettu "iskenyt".

Miksi liiton pitäisi yksilöidä kaikki?

Ei tarvitse. Kukaan ei ole vaatinut. Se mikä minua kiinnosti oli se, että pitäisikö tuon saatavan Speed Promotionsilta näkyä tilinpäätöksessä vai ei. Siihen en ole vielä saanut vastausta. Minä en sitä sieltä onnistunut löytämään mutta minä olenkin insinööri en kauppatieteilijä.

Sellainen tieto ei kuulu yksittäiselle rivijäsenelle ollenkaan. Luottamushenkilöille kyllä. Samoin tilintarkastajille. Liitto ei ole yksittäisen jäsenen omaisuutta. Yksittäinen jäsen ei omista liitosta latin latia. Ei sentin senttiä. Ei pennin hyrrää. Eikä yksittäinen rivijäsen joudu myöskään vastuuseen liiton mahdollisista sitoumuksista. Hallituksen jäsenet ja toimihenkilöt vastaavat asioista, jos tiukka paikka tulee. Tällaiset perusasiat on joskus hyvä palauttaa mieleen.

Kyse ei ole nyt siitä kaatuuko liitto tähän vai ei. Kyse on siitä, että miten tämä vaikuttaa liiton toimintakykyyn ja edellytyksiin ja sitä kautta jokaisen yksittäisen rivijäsenen mahdollisuuksiin harrastaa liiton siipien suojassa.

Kyllä minua ainakin kiinnostaa (eri asia kertooko kukaan) että kuinka suuresta saatavasta on kyse ja mistä tämä saatava on muodostunut. Lähinnä, että onko kyseessä jotain minkä liitto on maksanut ja pitäisi saada takaisinpäin vai onko kyse jostain tuotosta joka on saatavana?

hynkel:

Tätä en sinänsä epäile yhtään. Asia varmasti on näin. Aika hyvään aikaan on kyllä tietosuojavaltuutettu "iskenyt".

Melkoisesti niitä "henkilötietoja" ihan "pakon edessä" tietosuojavaltuutetun nimenomaisesta "vaatimuksesta" poistettiin, kun sivuja on jäljellä enää 9. Minulla olevassa kappaleessa niitä on 40.

"Suomen Ilmailuliiton tilinpäätös ja tase uudelleen julkaistuna julkisessa muodossa (julkaistu uudelleen 31.5. ilman henkilötietoja) tästä. Aiemmin julki ollut versio sisälsi henkilösuojan piiriin kuuluvia tietoja. Toisin sanoen asiakirjassa oli liikaa tietoa. Tästä versiosta on siis poistettu henkilötiedot. Muuten se on täysin sama."
Lainattu 2.6.2010 klo 11:16 osoitteesta: http://www.ilmailuliitto.fi/fi/uutiset/?a=show&id=521

On suoraan sanottuna aivan täyttä paskaa, että tämä versio olisi muuten "täysin sama" lukuunottamatta henkilötietojen poistoa.

Ensimmäinen esimerkki voidaan ottaa heti ensimmäiseltä sivulta. Tai siis siltä, joka nyt puuttuu. Se oli otsikoitu nimellä TILINTARKASTUSKERTOMUS. Ilmeisesti se, että sivun lopussa on KHT-tilintarkastajan allekirjoitus/nimi, on nyt jonkun mielestä este? Sen sijaan, että nimitieto olisi piilotettu, on koko merkityksetön tilintarkastuskertomus poistettu.

Edelleen olisi mielenkiintoista tietää, minkä henkilötiedon esimerkiksi asiakirjassa mukana ollut budjettivertailu sisälsi? Minä en niitä löytänyt, mutta olenkin vain rivijäsen.

ps. ja ennen kun kukaan lähtee sohlottamaan vastaukseksi, ettei tasekirjassa tarvitse olla budjettivertailua, niin pyydän lukemaan kirjoittamani uudestaan. minä vain väitän, että asiakirjaan on tehty muitakin muutoksia kuin henkilötietojen poistoa ja että ilmailuliitto valehtelee jäsenilleen omilla nettisivuillaan. Seuraavassa versiossa muutetaan varmaan lukujakin. Asiaan liittyvä aineisto on taltioitu...

AYFF:

Ensimmäinen esimerkki voidaan ottaa heti ensimmäiseltä sivulta. Tai siis siltä, joka nyt puuttuu. Se oli otsikoitu nimellä TILINTARKASTUSKERTOMUS. Ilmeisesti se, että sivun lopussa on KHT-tilintarkastajan allekirjoitus/nimi, on nyt jonkun mielestä este? Sen sijaan, että nimitieto olisi piilotettu, on koko merkityksetön tilintarkastuskertomus poistettu.

Jos tämä taustalla häärännyt tietosuojavaltuutettu on kehoittanut poistamaan henkilösuojalain nimissä tilintarkastukertomuksen jossa on päävastuullisen tarkastajan allekirjoitus ja nimi näkyvissä, niin hän ei ole tehtäviensä tasalla. Tilintarkastuskertomus on osakeyhtiössäkin julkistettava asiakirja joka pitää nimenomaan julkistaa jos yhtiö on tarkastettu ilman mitään nimien peittämistä.

Vastuullisen tilintarkastajan nimen, hetun ja kotiosoitteen saa kaupparekisteriotteesta eli se siitä henkilösuojasta.

hynkel:

Jos tämä taustalla häärännyt tietosuojavaltuutettu on kehoittanut poistamaan henkilösuojalain nimissä tilintarkastukertomuksen jossa on päävastuullisen tarkastajan allekirjoitus ja nimi näkyvissä, niin hän ei ole tehtäviensä tasalla. Tilintarkastuskertomus on osakeyhtiössäkin julkistettava asiakirja joka pitää nimenomaan julkistaa jos yhtiö on tarkastettu ilman mitään nimien peittämistä.

Vastuullisen tilintarkastajan nimen, hetun ja kotiosoitteen saa kaupparekisteriotteesta eli se siitä henkilösuojasta.

Jooh.. ja näyttää se nimi löytyvän kuitenkin tuon nyt julkaistun dokkarin viimeisen sivun alalaidasta. Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä oikein julkisia perusteluja tuonkin poistamiselle... siis olisi, en odota näkeväni.

jsh040971:

No oletko myös sitä mieltä, että rikollistenkaan ei pitäisi joutua vankilaan tai saada ns. "ansionsa mukaan"? Vai pitäisikö rikollisen, mutta ei sellaisen henkilön, joka on tehnyt yleisesti hyväksymättömiä tekoja, jotka kuitenkin ovat sellaisia, että sopivalla temppuilulla henkilö jää tuomitsematta? Tämä siis ihan yleisesti, ei mitenkään speed promotioniin liittyen.

Mun oikeustaju ei kuitenkaan toimi ihan niin, että kaikki se, mikä ei ole rikoksena tuomittavaa, on täysin hyväksyttävää, mutta kuitenkin sitten, jos rikoksen raja on ylitetty, niin sietääkin saada rangaistusta.

Toiaalta Tatu ainoa joka voi olla syylistynyt rikokseen olet sinä itse koska olet syyttänyt keskistä rikolliseksi etkä ole tuonut mitään todisteita tuon väitteen tueksi.Onhan se kyllä niin  että nuo speed yhtiöiden asiat on persiillään mutta voi ne bisnekset mennä pyllyleen ilman rikoksiakin . Sinä olet toistuvasti leimannut tuota speedin porukkaa rikolliseksi mutta missä on todisteet? Toisaalta kunnianloukkaus on edelleen sisälletty rikoslakiin joten pieni varovaisuus väitteissä voi olla paikallaan joe ei voi esittää todisteita.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page