Transporttid Chicago Midway till O'hare

(1/1)

kitte:
Om man tar ut svängarna väääldigt liberalt kan man få det här tlil en flygrelaterad fråga...

Jag ska över till EAA AirVenture i Oshkosh igen i sommar och tänkte dra ner en säng till Sarasota innan jag far hem. Returen från Sarasota landar 01:56PM på Midway och sedan sticker SAS från O'hare 04:25PM. Det är alltså en tidslucka på ca 2,5 h däremellan på pappret. Jag undrar om någon har erfarenhet av hur länge det i praktiken tar att ta sig mellan de två flygfälten, dvs räcker min tid till (jag skulle tro det men alltid bäst att checka!).

Martin Loxbo:
Det låter tajt, särskilt om du ska bära på en säng! Fast den kanske du skulle lämna i Sarasota eller hur var det?

Nej men skämt åsido... Jag har ingen erfarenhet av Midway men väl av O'Hare och amerikanska flygplatser i allmänhet, och regel nummer ett är att ha gott om tid på sig. Hur lång tid före avgång behöver du checka in på SAS-flighten? En siffra man brukar se är ju att dom rekommenderar att man är på flygplatsen minst två timmar innan, och du har totalt 2,5 timmar mellan dina flighter, förutsatt att allt är på tid... Resan mellan Midway och O'Hare tar 38 minuter enligt Google Maps och 50 minuter enligt Omega Airport Shuttles tidtabell. Rätt tajt alltså, fast i och för sig verkar amerikanskt inrikesflyg ofta ha ganska väl tilltagna tidtabeller, så du kan ju ha tur och landa en halvtimme tidigare och då borde det inte vara några problem.

kitte:
  Jo, sängen blir nog kvar!

Det som talar lite till min fördel är att jag endast har handbagage och att man kan checka in till SAS över internet 22 h före avgång. Samtidigt, när jag även lade ut frågan på Avsim så fick jag lite nedslående svar av personer som verkar ha lokal kännedom (långsam vägtrafik mellan flygplatserna).

Air trans tider för start/landning är 12:17/1.56 och det verkar stämma hyfsat bra med verkligheten http://flightaware.com/live/flight/TRS1219

Men den där länken till Omega airport shuttle var väldigt bra, även om taxi med löfte om vidlyftig dricks kanske ger snabbaste transport!

Navigation

Up one level