Ingen bild på skärmen!

(1/1)

simonbrygg:
Nu är det problem med min PC igen, suck vad less jag blir! Använder den bara till FS men tydligen så klarar den inte av det heller. Startade datorn igår och då kom första bilden upp, alltså med info om BIOS etc och sen slocknade den och nu händer inget, ingen bild alls!
Har två skärmar, en till Macen och en till PCn och prövat med båda skärmarna på PCn med samma resultat. Startade om burken och då kom inget alls, helt svart. Har två grafikkort i Cross-fire och prövat med att koppla separat mellan dom olika korten också men ingen bild alls, datorn snurrar på som vanligt men ingen bild alls på skärmen.

rockmus:
Har du testat att plocka ut ett av grafikkorten? Det jag tänker på är om ditt nätaggregat har börjat bli trött, för då kan alla möjliga fenomen uppstå.

simonbrygg:

Har du testat att plocka ut ett av grafikkorten? Det jag tänker på är om ditt nätaggregat har börjat bli trött, för då kan alla möjliga fenomen uppstå.

Inte plockat ur men kopplat ur ett kort i taget och samma sak, Nätagget har jag bytt för inte så länge sedan men löste problemet enkelt, Ställde bort PCn och kör nu bara på min Mac  Blir inget FS dock men ska ändå börja plugga till hösten så lika bra att jag inte har tillgång till FS, men orkar inte lägga mer tid, energi och pengar på den där PCn alltså.. Kör på Mac det funkar i alla väder!

Putte:
Surrar fläktarna igång? Får/fick du någon felkod i form av POST-meddelande pip ?

simonbrygg:

Surrar fläktarna igång? Får/fick du någon felkod i form av POST-meddelande pip ?

Datorn går precis som vanligt, inga pip etc i början och datorn snurrar igång som vanligt och går som vanligt, fläktarna på båda korten går också. Nu löste jag det så att jag ställde undan PCn för jag är så less på den, ska flytta till Stockholm nu också och då ställer jag PCn hemma hos pappa så får jag se vad jag gör sen..   

Navigation

Up one level