Vad är felet?

(1/2) > >>

Gripen94:
Hejsan på er!

Har en speldator som jag köpte för ca 5 månader sen.
Den har en tendens att stänga av sig eller vad man nu ska kalla det, skärmen börjar flimmra i olika färger (måste starta om datorn "manuelt") och eftersom detta kan hända när som helst så vill jag ju inte planera någon långflygning. På senare tid har den även bara blivit svart och ibland låter det konstigt i högtalarna!
Känns som att det är grafikkortet det är fel på, men jag har haft inne datorn på "service" där jag köpte den men dem hittade inget fel.
Ska troligen lämna in allt nu igen men tänkte kolla om någon har en susning om vart problemet kan ligga.

Prestanda:

AMD Athlon2 X4 2,6GHz, Quad core
ATI 5750 HD 1GB
4GB RAM DDR2
MK ASUS M2N68-AM

Windows 7 64-bit.

Tacksam för svar!

Mvh Oskar

Razeers:
Har inte det grafikkortet krånglat med FS förr? Eller var det bara fsx?
Däremot när du skrev om att ljudet blir konstigt också. Kan det vara moderkortet?

EDIT: Och du har laddat ner alla uppdateringar och servicepack till datorn?

Gripen94:
Tror jag har alla uppdateringar, det gör den väll automatiskt? 
Om det har krånglat med flight simulator vet jag inte, kör nu både FS9 & FSX.
Ljudet blir bara konstigt när datorn "flimmrar", det låter som någon störning eller något, svårt att förklara.

Har varit nere på databutiken nu som beställer hem ett nytt ATI kort som jag ska få testa under någon vecka

Nigge:
Det verkar vara exakt samma dator som jag köpte(köpte du den på komplett.se månne?).
Jag hade ett liknande problem, skärmen började flimmra och sedan låste sig datorn.

Jag konstaterade att det var grafikkortet då det fungerade helt problemfritt när jag bytte grafikkort till ett gammalt jag hade liggande.
Skickade in grafikkortet på reparation men fick tillbaka det efter en vecka, de påstår att de inte hittar något fel...
När jag fick tillbaka kortet så har det fungerat felfritt i någon månad.

mgerner:
Har haft samma problem. Nu blir skärmen svart så fort jag sätter in min digitala skärmkabel och går in i "power saving mode"... Jag löste problemet med att dra en analog kabel. till vga-kortet. 15 FPS och minimala inställningar på allt i FS9 är resultatet

Är det värt att investera i 1000 spänn för ett nytt kort?

Navigation

Up one level

Next page