Grafikkort ???

(1/2) > >>

PerS:
Hejsan

Jag kör nu min FSX på Dell med en Intel 2 Quad CPU 2,66 GHz.
Grafikkortet är en NDIVIA GeForce 8800 GTX. Jag har Windows 7 (64bits) i maskinen.

I mitt tycke går det lite slött och fundera å att byta grafikkortet till en
ATI HD5870 2GB GDDR5, eller en Geforce GTX 480 1526MB GDDR5,

Är det någon här som kan svara på om det är lönt att satsa på denna uppgraderingen, eller det kanske inte gör så mycket på snabbheten.

Hälsningar
Per

Putte:
Det FSX kräver mest av är processorn således är det ingen ide att byta till ett värsting-grafikkort. Men vad har du för andra prylar i datorn?

PerS:
Tja, jag glömde att skriva att jag även har 4 Gbyte minne i den.
Annars vet jag inte om jag har så mycket mer hårdvara som skulle påverka. Förutom en massa program som jag givetvis stänger ner.

/Per

Razeers:

Det FSX kräver mest av är processorn således är det ingen ide att byta till ett värsting-grafikkort. Men vad har du för andra prylar i datorn?

Har du själv testat olika grafikkort för FS? Själv hade jag en GT220 som jag bytte till en GeForce 9800GT, och prestandan blev så mycket bättre med bytet. Och snart ska jag byta till HD5770 eller något liknande. Ibland kan det faktiskt spela roll!

Putte:

Har du själv testat olika grafikkort för FS? Själv hade jag en GT220 som jag bytte till en GeForce 9800GT, och prestandan blev så mycket bättre med bytet. Och snart ska jag byta till HD5770 eller något liknande. Ibland kan det faktiskt spela roll!

Jag har aldrig påstått att det inte skulle göra någon skillnad, jag påstod att det inte är någon ide att byta till ett HD5870 som är ett utav dom bästa grafikkorten som finns på marknaden idag innan man har en likvärdig processor.

Navigation

Up one level

Next page