Maycom Ar 108 tillbehörs fråga.

(1/3) > >>

Zekehund:
Hej!

Jag har haft min Maycom nu i 1v som jag köpte på KSAB. Märkt att antennen är sjukt dålig och vill byta upp mig där. Men det är väldigt svårt att hitta en antenn till Maycomen om jag inte har missat helt.
Så då tänkte jag köpa lite kontakter så jag kan använda en BNC antenn. På Kjell & Company finns det lite kontakter. Jag har nog hittat det jag ska ha. Nu vill jag bara ha en bekreftelse. Fungerar detta!? :

Från Scannern: SMA hane till BNC Hona. http://www.kjell.com/?item=37491&path=569500000,582000000,582500000,586500000
från BNC hona till BNC hane: http://www.kjell.com/?item=39704&path=569500000,582000000,582500000,584000000

Och sen tex teleskops antennen för BNC Hane. för 199:-. Är denna antenn bra? Kunde inte länka den. Finns under Radiokommunikation-Scanner-Scanner tillbehör-Antenner.
Eller går det med en magnet antenn för 399? Är den även portabel?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh/ Pontus Törnberg

Zekehund:
Ja men kom igen nu! Någon borde ju veta!? 

Putte:
Du kanske skulle vänta en dag iaf innan du börjar skrika på hjälp?

markust:
Jag hade en sådan en gång i tiden, bytte den efter en vecka för den inte levde upp till mina förväntningar. Bland annat pga kontakten..

Adaptrar kan i vissa fall (beroende på kvalité) ta lite styrka från scannern.

Mitt tips är försöka byta till tex en Uniden scanner, det gjorde jag och det fungerade mycket bättre!

Mvh Markus

Swesim:

Jag hade en sådan en gång i tiden, bytte den efter en vecka för den inte levde upp till mina förväntningar. Bland annat pga kontakten..

Adaptrar kan i vissa fall (beroende på kvalité) ta lite styrka från scannern.

Mitt tips är försöka byta till tex en Uniden scanner, det gjorde jag och det fungerade mycket bättre!

Mvh Markus

Maycom:en är det inga fel på, den är sjukt enkel att ta med, jag skruvar av antennen och så får jag ner den enkelt i ett fack i kameraväskan då jag planespottar.
Det där med dålig mottagning, det beror ju på antennen (?), som är ganska kort. Men om man bara använder den som jag, flygdagar, spotting och lokal avlyssning så är den bra.

Pontus, du kan ju gå in till någon butik som säljer antenner, och ta med din scanner och be att få prova? Sök även på forumet, jag vill minnas att detta tagits upp förut.

Navigation

Up one level

Next page