Anti Alasing FS2004

(1/2) > >>

jhz94:
Hej!
Jag har jätteproblem gällande antialasing i FS2004.
Man ser helt enkelt ingen skildnad mellan om anti-alasing är på eller avslaget.
Har prövat med olika inställningar i nHancer, med det hjälper inte heller. Har då prövat combined, multi och supersampling.
Skulle vara tacksam om någon skulle kunna skicka en nHancer profil eller ett textstycke till fs9.cfg som ökar AA.

Notera också att anti-alasing fungerar hur bra som helst i FSX på samma dator.

Oops, skulle ha legat i hårdvara och prestanda

neumanix:
Använder du Nvidias nyaste drivrutiner, dvs. 257.xx ?
Nhancer funkar inte ännu med dessa drivers men en ny version är under utveckling.
Men det går att komma runt det och om du följer den här guiden så skall det funka:

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=34873

Kör själv 8xQ antialiasing för tillfället och det funkar utmärkt. Inga problem med skimmer längre, men 8xQ kan vara för mycket för vissa kort, det är på gränsen vad mitt GTX285 klarar.
Bäst prestanda fås med 8xS men då får man stå ut med en del skimmer.

Hoppas det löser sig.

jhz94:
Kör GTX280 med 257 drivers på min XP bootade disk (FS9) och den förra versionen på min Windows 7 bootade disk (FSX).
Ska pröva att ställa in enligt guiden och återkommer om det inte fungerar.

alexander96:
Jag har precis samma problem! Bytte till W7 för ett tag sen, då så vart grafiken ''trappig''. I samma vända så kom det nya drivers till Nvidia. TACK!

neumanix:
Ett ytterligare tips...

När man följt guiden och startar upp FS9 och ska välja flygplan så kan det fortfarande se ut som om antialiasing inte funkar, men när man väl sitter i planet så ska AA vara aktiverat.

Jag märkte att om man kopierar alla inställningarna för FS9 i textfilen och sätter dem under "Base Profile" så funkar AA även då man väljer flygplan.

Importera bara den modifierade textfilen med Nvidia GForce SLI profile tool igen så ska allt vara OK.

Antialiasing i FS9 display settings ska INTE vara aktiverat.

Navigation

Up one level

Next page