Piloters röster på flygradio

(1/1)

jens:
En lite fråga, är det bara en annan som tycker att alla piloter har samma röst dvs lite hes whisky röst samt pratar lite genom näsan  när dom pratar till  cabin samt att dom flesta you tube klipp som man har sett har dom flesta piloter rätt så stora handleder/ er det bara efter alla spakryckningar eller allmänt att dom är vältränade.En lite undran i sommarvärmen

Nemesis:
Jag tror det är ett lika stort samband som att alla som är vit-hyade människor är svarta

mgerner:
Jag håller inte med, när jag satt på jumpseat i torsdags så hade båda piloterna väldigt små handleder, antagligen beroende på att de var ganska korta. De hade inte heller någon hes röst, utan snarare ljusa, väldigt lugna röster. Kanske beror på att båda är kvinnor, jag vet inte

Putte:
Kanske för att 95% av alla trafikpiloter har mikrofonen nere i halsen och dem försöker prata så "coolt", otydligt och grötigt som möjligt?

Handlederna.. Well.. Tänk dig själv, du är borta från frugan endel! 

jens:
var det någon som lysnade på ring så spelar vi i lördags /där var det en flygkapten som ringde in till programmet från ca 12000 meter höjd på väg ner till mallorca och han hade den där härliga rösten typ wisky/idag injuvade dom han i telefon i Radio stockholm och då lät han helt anelunda på rösten, men jag tycker forfarande att alla låter lika i cocpit /jensa

Navigation

Up one level