IvAp och MTL

(1/2) > >>

Nippegubbe:
Hej alla, jag håller på att försöka lägga upp IvAp på en dator som inte är FS datorn. I IvAp manualen kapitel 4 så står det att man ska kopiera över mtl.dat till datorerna som inte har FS, men jag får inget tips om var den bör klistras in. Någon som har gjort det här?

Jakob:
Samma ställe som du kopierar den ifrån. Dvs. direkt i IvAp-mappen.

mgerner:
Nu går jag lite off-topic, men av ren nyfikenhet: varför vill du ha IvAp på en dator som inte har FS?

Jakob:
Mikael, man kan köra multi-pc mode för att ha IvAp på olika datorer. Den kan vara den bästa idé softdev har kommit på. Jag kör tex. FS på min stationära och IvAp-klienten samt TeamSpeak på min laptop. Rätt skönt att kunna gå ifrån datorn på längre flygningar, men ta med sig laptopten och IvAp. Dessutom tycker jag FS flyter på bättre när man inte har massa annat igång på den datorn.

mgerner:

Mikael, man kan köra multi-pc mode för att ha IvAp på olika datorer. Den kan vara den bästa idé softdev har kommit på. Jag kör tex. FS på min stationära och IvAp-klienten samt TeamSpeak på min laptop. Rätt skönt att kunna gå ifrån datorn på längre flygningar, men ta med sig laptopten och IvAp. Dessutom tycker jag FS flyter på bättre när man inte har massa annat igång på den datorn.

Hmm, det där hade jag ingen aning om. Låter riktigt smart dock!

Navigation

Up one level

Next page