Flygledningsbilder

(1/5) > >>

Johan Grauers:
Bryter ut en del från jumpseattråden och startar nytt här.

Jag har rotat runt efter div flygledningsbilder på nätet (det är kul att se hur det ser ut samt att det är käckt att ha att visa för folk som undrar hur flygledning funkar). Här är nog allt jag har rotat upp hittils (har för mig att jag ska ha lite bilder från dansk flygledning också men hittar inte dessa nu dock).

Vyn ut från sturuptornet

Samma sak igen fast lite mer utzommat så man ser flygledarpositionen.

Radarcentralen i Malmö

Som ovan

Inte säker på vilken sektor men att döma av frekvenserna är det en ESOS sektor (har för mig att 131.125 är sektor 2 eller W men jag är inte säker).

Stockholm Kontroll sektor W (för folk från vatsim, notera hur liten den blir när ESOW samt E och S positionerna är öppna).

Tror detta är Stockholm ATCC?

Landvettertornets AD1 position, man kan se SMR till höger i bild. Till vänster ser ni radarvy med landvetters och säves kontrollzoner.

Från arlandas ramptorn

Likaså

Och så slutligen kunde jag inte låta bli att dra upp ett gammalt vatsim screenshot för att jämföra vår markradar på arlanda med den riktiga.

En rätt så nära simulering (mina taggar är lite off dock, ska försöka fixa till det i framtiden, samt även fixa mina färger som inte riktigt stämmer).

jhz94:
Roligt med annorlunda bilder! 

Swesim:
Tjusigt!

Johan Grauers:
Ja det är inte jag som tagit bilderna (tyvärr) utan dom är ihopskrapade från diverse olika bloggar, pressidor och liknande. Men dom är trevliga att titta på för det

Lägg gärna upp om ni har liknande bilder med relation till flygledning, land etc är väl inte så noga

Johan Grauers:
Snubblade över en ny bild alldelles nyss. Ett engelskt torn, inte helt säkert på vilket dock...

Notera stripparna, vi har t.ex. ett plan i trafikvarvet med startid noterat till 14.27.
Också ett gäng strippar i östra området. Den översta verkar ha studsat en gång innan han flög iväg (notera att det är 3 tider skrivna på strippen mot 1 på dom andra).

Navigation

Up one level

Next page