Työkoneita

<< < (45/52) > >>

ovalila:
Quote

Mistä siis tiedetään, missä ollaan ja mihin olisi tarkoitus mennä seuraavaksi.

-A-


Lasereita käyttävät ymmärtääkseni

susiluoto:
Lumitunneleissa käytettiin ennenvanhaa näitä rimoja, eli kolmen - viiden metrin rimoja saatiin lähisahalta ammattikäyttöön, toinen pää teroitettiin joululahjapuukolla ja teroitettu pää edellä lumipenkkaan ja hetken rynkytyksen jälkeen oli laserreikä valmiina.Sitä seuraten kaivelemalla pikkuveljen lumilapiolla oli tunneli valmis.

susiluoto:
http://www.remu.fi/

Tuollaista kävin naapurisaaressa katselemassa, melkomoinen juhta, kuski kertoi ettei tuota ihan heti tavallinen kaivuri hallitse.Levittelee tuo ponttoonitassujaan ja siirtelee kaivuuosastoa eestaas, kulkee vesillä kahden hydraulipotkurin voimalla ja nopeus huimat 3 solmua.
Jaksoin kolmatta tuntia katsella tuon touhua.Eli tuota ponttooneilla kulkevaa mööpeliä tuossa esitteessä tarkoitan.

Markku:
Quote

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä työkoneista... Useinkin on käynyt mielessä semmoinen juttu, että kun tuommoisia tunneleita kairataan kallioon, miten käytännön tasolla hoidetaan suunnat, kaltevuudet, paikallistaminen yms. Lasna kun kaivettiin lumikasaan tunneleita silleen, että toinen aloitti toiselta puolelta ja ensimmäinen ei, tunnelit eivät varmasti kohdanneet siellä, missä oli tarkoitus. Amatöriteetin taso oli tietty muutenkin korkea siihen aikaan, mutta kun tota Vuosaaren tunneliakin tulee lähes päivittäin huristeltua, asia käy mielessä tämän tästä. Mistä siis tiedetään, missä ollaan ja mihin olisi tarkoitus mennä seuraavaksi.
-A-

Kyllä kaikessa rakennustoiminnassa pitää aina tietää missä millonkin ollaan, esimerkiksi tämmösellä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Takymetri
Puhdasta matematiikkaa
Markku

Miksu:
Tollanen Big floatti on pari kertaa tullu lavetilla vastaan, meinas koko tien leveyden viedä

Navigation

Up one level

Next page

Previous page